Snelformatteren onderbroken

Leclerc

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik zit met volgende lastige situatie.

Ik heb een ssd waar veel foto’s op staan en die ik wou kopieren op een usb stick.
Ik wil via verkenner de usb stick openen maar deze geeft een foutmelding waarop ik besluit om de usb stick te snelformatteren.
Echter doe ik dit in mijn haast en door lagging pc met de ssd. Eens ik dit doorhad direct annuleren gedrukt maar geen reactie en dan maar pc afgezet. Er was nog geen voortgangsbalkje zichtbaar en ook geen melding dat het klaar was.
Nu kan ik de ssd niet meer in via verkenner en krijg ik melding dat ik eerst schijf moet formatteren.
Wat kan ik doen? Foto’s wil ik nog terug.
Pfff, ben zo pissed op mezelf nu.
 
Was het niet zo dat bij snelformatteren de data niet echt wordt gewist maar enkel wordt vrijgegeven om terug te overschrijven?
 
Niets mee doen, niets naar schrijven, en data recovery software op loslaten.

Plus werk maken van degelijke backups...
 
Ik heb in het verleden met 'recuva' al is redelijk wat data van een disk kunnen halen die Windows zelfs niet meer herkende als disk.
Ik zie dat het nu betalend is, maar met de free edition kan je wel 'advanced file recovery' doen.

Idd , bij snelformatteren wordt enkel de 'index' verwijderd onder het motto: De verwijzing naar de informatie is evenveel waard als de informatie zelf.
Dus de kans is redelijk groot dat je data nog gewoon op de schijf staat.
 
Ik heb in het verleden met 'recuva' al is redelijk wat data van een disk kunnen halen die Windows zelfs niet meer herkende als disk.
Ik zie dat het nu betalend is, maar met de free edition kan je wel 'advanced file recovery' doen.

Idd , bij snelformatteren wordt enkel de 'index' verwijderd onder het motto: De verwijzing naar de informatie is evenveel waard als de informatie zelf.
Dus de kans is redelijk groot dat je data nog gewoon op de schijf staat.

Voor je begint met dingen als recuva eerst een volledige kopij maken van die SSD met een tool als dd in Linux.

Als recuva of andere software er dan een potje van maakt heb je tenminste nog die image om opnieuw te proberen.
 
Terug
Bovenaan