Format & Win10 install probleem

XYRIS

Member
Hallo,

Wou sinds heel lange tijd nog eens PC formatteren uit noodzaak.
Mijn C heeft minder als 5 gb en updates kan ik niet meer downloaden.

Het is de schijf 128gb ssd die gewoon te klein is geworden.

Ik heb een NVME Toshiba m.2 drive van 238gb en zou die als basis willen gebruiken.

Nu had ik bij het booten van op USB win installatie in het installatie menu
"nieuwe installatie" gedaan en die schijf geformateerd.

Nadien kopierde alle bestanden maar bij de reboot een blauw scherm.
foutcoude: 0xc000000e

en kon ik enkele opties doen als:

- herstellen ( na ettekelijke malen op de toets te duwen niets)
- f9 andere windows kiezen (als ik daar op druk dan zie ik "2" installaties,
de ene is mijn originele en de andere die "gefaalde"
( ik moet trouwens nu nog steeds F9 Duwen en juiste os aanklikken na format in windows van de gefaalde schijf... hoe kan dat?)

=> wanneer ik nog eens in installatie menu geraakte (na wat boot opties uit te schakelen)
zag ik dat er stond dat er opeens op die schijf geen win installatie kon gezet worden omwillen van
dat het "GPT" was ... ??

=> maar wat ik wel zie is dat mijn originele windows toch wel GPT is alsook die schijf 0 waarik nu WIN wil opzetten zie foto:

=> Ter nabevraging: USB install mag blijven als pc reboot na kopieren enz van data he?
dit geeft toch geen problemen? het is al zolang geleden ...
=> als ik installeer druk ik gewoon "ik heb geen product code" en deze zal automatisch
komen via systeem waar code aal gelinkt is na activatie?
format.jpg
 
ik zou gewoon eens al je harde schijven die je NIET wil gebruiken voor je besturingssysteem, loskoppelen.

en dus gewoon met 1 harde schijf opstarten (die nieuwe disc die je wil gebruiken voor windows).
en dus booten met USB met de windows installatie bestanden op.


Nadat windows is geinstalleerd, dan pas die andere schijven aankoppelen.
 
ik zou gewoon eens al je harde schijven die je NIET wil gebruiken voor je besturingssysteem, loskoppelen.

en dus gewoon met 1 harde schijf opstarten (die nieuwe disc die je wil gebruiken voor windows).
en dus booten met USB met de windows installatie bestanden op.


Nadat windows is geinstalleerd, dan pas die andere schijven aankoppelen.
Hier zou ik ook al mee beginnen.

En voor de rest, als je vreemde errors krijgt tijdens het Windows installatie proces ligt dit vaak aan een corrupt installatie medium. Dus andere USB stick pakken en met de Media Creation Tool een nieuwe boot stick maken.
 
Zolang uw oude 128GB incl systeempartitie in die PC zit gaat het booten problematisch blijven. Waarom die 256 EN de 128 SSD niet formateren/partities deleten en dan gewoon een clean install op de 256 doen? Desnoods zet je eerste de data van de oude SSD op schijf 2 of 3.
Je kan overigens perfect installeren op GTP partities.
 
Laatst bewerkt:
Hier zou ik ook al mee beginnen.

En voor de rest, als je vreemde errors krijgt tijdens het Windows installatie proces ligt dit vaak aan een corrupt installatie medium. Dus andere USB stick pakken en met de Media Creation Tool een nieuwe boot stick maken.
ga ik eens proberen
microsoft heeft zelfs hun eigen "create usb boot disc":

Ga ik nog eens doen dat de stick weer "vers" is :)
Zolang uw oude 128GB incl systeempartitie in die PC zit gaat het booten problematisch blijven. Waarom die 256 EN de 128 SSD niet formateren/partities deleten en dan gewoon een clean install op de 256 doen? Desnoods zet je eerste de data van de oude SSD op schijf 2 of 3.
Je kan overigens perfect installeren op GTP partities.

omdat ik dan nog een "backup" had indien de boel faalde ofzo :)



Voor de KEY dat zou moeten automatisch gaan als ik die oversla he?
dat zou in het systeem moeten "ingebakken" zitten?
 
Moest ik in uw situatie zitten, en zoals ik vroeger altijd formatteerde, ik boot gewoon vanuit Linux en ga dan naar Terminal en doe "Sudo Gparted" en daar wis ik alles en dan start ik mijn pc opnieuw op en ga meteen in de Bios. Daar pas ik dan mijn boot medium aan waar mijn Win op staat (USB of CDROM). Dan plaats ik mijn Win er in en installeren.
 
Linken aan Microsoft account is zo makkelijk. Idem voor je office licentie die direct ooi geactiveerd is na download

andere schijven ontkoppelen is idd beste manier voor nieuwe Windows install
 
Terug
Bovenaan