Slimme deurbel

Werkt zo'n unifi door access starter kit (bv. https://techspecs.ui.com/unifi/door-access/ua-g2-sk-pro?subcategory=all-door-access) waarbij je geen beelden wil opslaan, maar wel de andere functionaliteiten wil gebruiken (deur open doen op afstand, via app communiceren etc..) ook zonder unifi netwerk gear (gateway etc..) maar met een simpele switch en router?
Nog even deze bumpen nu er terug wat activiteit is in het topic.

Voor context:

Ik ben op zoek naar een video deurbel die ons ingewerkt elektrisch deurslot (24V) kan aansturen (access control).
- Openen via code (keypad); pluspunt indien ookvia RFID/NFC
- Via app op gsm bedienbaar, geen abonnement
- Knop binnenshuis (relais) moet het elektrisch slot ook kunnen aansturen
- Veilig (!)

Mag zowel een geïntegreerd systeem zijn of een combinatie van slimme deurbel + andere access control module.
De UNIFI set-up lijkt wel iets, maar dus niet duidelijk of daarvoor bv. zo'n dream machine nodig is.

Daarnaast lijkt deze doorbird (maar wel duur) te voldoen, of een set-up met deze Doorsafe.

Laatst bewerkt:
Heb net even de handleiding overlopen. Daar staat toch nergens in dat je de homebase nodig hebt?
EDIT: @BonIver Kan jij dit bevestigen?
Ik heb deze, die is wel degelijk met een homebase. Die die jij hebt lijkt, op basis van de handleiding, ook gewoon met zo'n chime te werken maar daar heb ik dus zelf geen ervaring mee. Geen idee wat het verschil tussen beiden is.

Top, onze voordeur ligt wat achterin dus passage is er niet. Heb ook niets al te ingewikkeld nodig dus ga deze bestellen.
Voor de zekerheid: je hebt toch niets nodig van base station voor deze bel?
Je hebt idd geen homebase nodig voor die deurbel. Heb zelf ook bewust gekozen voor een Eufy deurbel zonder homebase, want ik vind zo'n homebase nogal lomp. Die chime kan je gewoon in eender welk stopcontact steken en staat niet in de weg.

Ik heb deze, die is wel degelijk met een homebase. Die die jij hebt lijkt, op basis van de handleiding, ook gewoon met zo'n chime te werken maar daar heb ik dus zelf geen ervaring mee. Geen idee wat het verschil tussen beiden is.
Misschien geen opslagmogelijkheid lokaal? Of kan je een memory card in die bel steken?

Is het dan niet interessanter om een homebase te nemen die compatibel is met andere eufy producten? Als je dan toch al met zo’n ding zit?
Als je van plan bent om meerdere Eufy producten aan te schaffen en je sowieso met zo'n grote homebase zal komen te zitten voor één van de producten, dan wel uiteraard. Ik heb enkel de bel van Eufy, dus in mijn geval was dat overkill.

Wie heeft nog aanbevelingen voor een slimme deurbel? Is er iets nieuws op de markt?
Ik ben uiteindelijk gegaan voor unifi access g2 reader pro.
Het leukste hieraan is dat ik nu het huis in ga met face recognition :)
Er is ondertussen een g3 uit iets meer functionaliteit

Interessant... Ik heb hier een Tapo deurbel, draadloos gekoppeld met een Tapo 200 hub (hub bedraad in het netwerk). Zou er een methode zijn om die hub op één of andere manier met loxone te koppelen (enkel om een deurbel trigger door te geven naar loxone toe)?

Ik ben uiteindelijk gegaan voor unifi access g2 reader pro.
Het leukste hieraan is dat ik nu het huis in ga met face recognition :)
Er is ondertussen een g3 uit iets meer functionaliteit
is dat geen heel gedoe die magnetische sloten plaatsen?

ben daar ook benieuwd naar.

als de stroom uitvalt springen uw deuren toch ook open? ups voorzien?

Interessant... Ik heb hier een Tapo deurbel, draadloos gekoppeld met een Tapo 200 hub (hub bedraad in het netwerk). Zou er een methode zijn om die hub op één of andere manier met loxone te koppelen (enkel om een deurbel trigger door te geven naar loxone toe)?
Als je op een of andere manier met webhooks kan werken wel, Ik ken de Tapo range zelf niet en wat het allemaal kan, maar dacht wel dat je het kan linken met home-assistant en dan moet dat wel lukken. Wel wat omslachtig misschien..

ik heb hier in ieder geval 2 webhook alarms gezet, eentje om de deur te ontgrendelen wanneer bepaalde vingerafdrukken correct worden uitgelezen, en een om de deurbel te laten afgaan die aan de NFC touch pad hangt aan de voordeur. Zo gaat zowel de gewone analoge deurbel af als de unifi chime boven

als de stroom uitvalt springen uw deuren toch ook open? ups voorzien?

In principe kun je die instellen als fail secure. Zodanig dat die gesloten blijven bij stroomuitval.
Allez bij de meeste van die elektrische sluitplaten is dat toch het geval dat dit gewoon een instelling (dip switch) is die je kon verschuiven.
Al lijkt het hier standaard fail secure te zijn.

De houdmagneet is fail safe (dus bij stroomuitval komt die deur los)

Terug
Bovenaan