Slimme deurbel

Flame

Active member
Crowdfunder FE
Ben zowel voor mezelf als schoonmoeder aan het kijken voor een slimme deurbel.

Situatie: er hangt momenteel zo een traditionele Nikon bel met een gong in de woonkamer. Probleem is dat die gong niet hoorbaar is boven, daarom dat ik de bel wil veranderen en liefst direct eentje met camera.

Heb zelf al even opgezocht en vooral de Ring en de Eufy doorbel lijken mij de meest interessante?

De eufy heeft het voordeel dat je geen abonnement nodig hebt voor bijv. opslaan van beelden (en dit is belangrijk, want mijn schoonmoeder heeft bijv. last van belletje trek en wil dan graag die beelden kunnen opslaan).

Wat ik liefst heb dat ze kunnen: de originele stroomkabels gebruiken voor stroomvoorziening en dus niet afhankelijk zijn van batterij. Indien mogelijk zou ik ook graag de originele gong nog gebruiken en dan uitbreiden met een bijhorende gong van Ring of Eufy voor de bovenverdieping. Wifi is geen probleem.

Iemand advies?
 
Ik heb de ring, chime bijkopen en gewoon in het stopcontact na koppelen.

Dat opladen valt goed mee, is 1x per 2 maand ongeveer. (2de generatie heb je voor +- 100 euro, abonnement is +-30 euro per jaar)
 
Ik heb de ring, chime bijkopen en gewoon in het stopcontact na koppelen.

Dat opladen valt goed mee, is 1x per 2 maand ongeveer. (2de generatie heb je voor +- 100 euro, abonnement is +-30 euro per jaar)
1 keer per 2 maand is imo al teveel voor een deurbel. Gewoon aan de stroom met dat ding en klaar.

@Flame Wat is de insteek van filmpjes van belletje trekkers bij te houden? Gaat je schoonmoeder een Tumblr starten met de filmpjes?

Hier heb ik deze en wel content van:


Nog een Chine bijgekocht en dat is wel goed hoorbaar. Kun je ook verplaatsen natuurlijk of een tweede kopen.

De originele gong gebruiken kon niet omdat je daar een Wago steekt voor doorvoer van stroom.
 
1 keer per 2 maand is imo al teveel voor een deurbel. Gewoon aan de stroom met dat ding en klaar.

@Flame Wat is de insteek van filmpjes van belletje trekkers bij te houden? Gaat je schoonmoeder een Tumblr starten met de filmpjes?

Hier heb ik deze en wel content van:


Nog een Chine bijgekocht en dat is wel goed hoorbaar. Kun je ook verplaatsen natuurlijk of een tweede kopen.
Geen idee. Ze wou dat. Weet eigenlijk niet of ze de filmpjes wil kunnen opslaan. Iig wel bekijken als ze niet thuis was om te zien wie aan de deur stond.
 
1 keer per 2 maand is imo al teveel voor een deurbel. Gewoon aan de stroom met dat ding en klaar.
Bij mij bleek de aansluiting die ik had (parlefoon) totaal niet te kloppen in de elektriciteitskast voor een deurbel. Details allang vergeten. 😁 Dan was de keuze snel gemaakt. Ik krijg ook netjes melding via de app en mail als ze op 20% zit. Zondag voormiddag in de pries en klaar!
@Flame Wat is de insteek van filmpjes van belletje trekkers bij te houden? Gaat je schoonmoeder een Tumblr starten met de filmpjes?
Ik heb het eerste jaar geen abonnement genomen, heeft me toen weinig gestoord eigenlijk. Zonder abo heb je wel "live" beeld, maar dus geen opnames.
 
Ik heb het eerste jaar geen abonnement genomen, heeft me toen weinig gestoord eigenlijk. Zonder abo heb je wel "live" beeld, maar dus geen opnames.
Hier gewoon een nieuwe transformator gestoken en klaar.

Die opnamen bekijk ik eigenlijk nooit. Zo'n abo is misschien interessant als je een voortuintje hebt waar pakjes worden gedropt of als je ook camera's van hetzelfde merk hebt hangen.

Als het proef abo afloopt, ga ik dat niet verlengen.
 
Hier heel tevreden van de Eufy deurbel. Elke beweging wordt opgenomen en de batterij gaat na meer dan een jaar nog steeds vlot 2 maanden mee. Nadien ook extra camera's toegevoegd aan de achterkant van het huis, heel handig dat je steeds aan alle beelden kan zonder extra abonnement.
 
Hier heel tevreden van de Eufy deurbel. Elke beweging wordt opgenomen en de batterij gaat na meer dan een jaar nog steeds vlot 2 maanden mee. Nadien ook extra camera's toegevoegd aan de achterkant van het huis, heel handig dat je steeds aan alle beelden kan zonder extra

Weet je of die werken met de originele gong?
 
Laatst bewerkt:
Hier gewoon een nieuwe transformator gestoken en klaar.

Die opnamen bekijk ik eigenlijk nooit. Zo'n abo is misschien interessant als je een voortuintje hebt waar pakjes worden gedropt of als je ook camera's van hetzelfde merk hebt hangen.

Als het proef abo afloopt, ga ik dat niet verlengen.


Welke transfo heb je geplaatst? Ik heb een Bticino videofoon systeem maar de unit in de living werkt tegen, gaat niet over als er gebeld wordt (kan wel beeld zien als ik de camera knop druk), die unit boven in de hal werkt wel correct.
Dacht aan een Eufy maar daarnet gemerkt dat de Bticino transfo 27V is ipv 24V
 
Welke transfo heb je geplaatst? Ik heb een Bticino videofoon systeem maar de unit in de living werkt tegen, gaat niet over als er gebeld wordt (kan wel beeld zien als ik de camera knop druk), die unit boven in de hal werkt wel correct.
Dacht aan een Eufy maar daarnet gemerkt dat de Bticino transfo 27V is ipv 24V
Ik heb een 0-24v geplaatst met de polen op 12 en 24v. Ring bel werkt hier goed. Het gaat afhangen van wat u systeem nodig heeft. Afhankelijk daarvan vervang je de transformator in de kast.
 
Terug
Bovenaan