Slimme deurbel

Hmm thanks. Wel beu langs ene kant want wou oorspronkelijk de stroom hergebruiken, maar vermoedelijk geen optie niet meer.
Ik bekijk het nog eens, maar alvast bedankt!
Die kan ook via de kabel:
  • Twee voedingsopties: 6 maanden batterijduur met één lading of ononderbroken stroomvoorziening via een bekabelde verbinding.

Even bumpen, ik wil onze bestaande NIKO deurbel vervangen door een slimme deurbel

Het liefst zou ik een bekabelde versie gebruiken, ook al moet ik dan de transfo upgraden naar een zwaardere.

Ik vind tegensprekende info bij welke modellen je ook de bestaande gong kan hergebruiken. Deze zit bij ons ingewerkt in een schakelaarplaatje (bticino)

Even bumpen, ik wil onze bestaande NIKO deurbel vervangen door een slimme deurbel

Het liefst zou ik een bekabelde versie gebruiken, ook al moet ik dan de transfo upgraden naar een zwaardere.

Ik vind tegensprekende info bij welke modellen je ook de bestaande gong kan hergebruiken. Deze zit bij ons ingewerkt in een schakelaarplaatje (bticino)
Niko heeft ook een 'slimme' deurbel. Kan op bestaande bekabeling worden aangesloten.
Nadeel is dat die niet echt heel slim is, reageert bv. niet op beweging, neemt alleen oproepen op. Je kan wel live kijken op je gsm, maar dat niet opnemen.

Niko heeft ook een 'slimme' deurbel. Kan op bestaande bekabeling worden aangesloten.
Nadeel is dat die niet echt heel slim is, reageert bv. niet op beweging, neemt alleen oproepen op. Je kan wel live kijken op je gsm, maar dat niet opnemen.
Ja had die ook al gezien maar inderdaad duur en geen zo'n positieve reviews.

Ik vrees dat ik zal moeten toegevingen doen want bekabeld + bestaande mechanische gong lijkt amper mogelijk...

Ik zit ook met een synology setup, wat misschien een vervaner kan zijn van bv die HomeBase bij Eufy?

Laatst bewerkt:

Ik heb er zo eentje en idd, je kan alleen oproepen beantwoorden op GSM (via de cloud) en live kijken, maar daar is weinig te kijken aan natuurlijk.
Mijne is 5 jaar oud nu, we zullen zien hoe lang die het volhoudt. Maar daarna zal er wss iets anders komen.

Intussen een TP Link Tapo D235 gekocht.

Aangesloten op bestaande bekabeling. De oude mechanische belt werkte even, enkel bij aanzetten van de zekering.
Daarna de Always on modus in de bel settings even aangezet en terug uit.
En sindsdien werkt de oude mechanische bel wel 🤷‍♂️🤷‍♂️

Bij aanbellen schakelt hij even over op batterij, waarschijnlijk omdat de transfo te laag is. Maar voorlopig kan ik daar wel mee leven...

Terug
Bovenaan