Welke (extra) verzekeringen nemen jullie voor de skivakantie?
Kbf/alpenverein voor off piste en hospitalisatieverzekering dekt al de rest, moesten we toevallig naar Italië gaan moet ik is kijken hoe we het BA verhaal kunnen afdekken (zal wss wel gedekt zijn ergens, gewoon hier een bewijs van vinden)
 
Wij vorig weekend eens een oefenlesje gaan doen in Landgraaf.
Nu willen de 4kids natuurlijk nog en meer ...
Hier toch eens beginnen volgen wat en hoe. (mss volgende winter eens een shortski doen)
 
In krokusvakantie gaan we voor het eerst op skivakantie met het gezin. Weer is momenteel al een goeie week echt wel heel warm met zelf dooi snachts maar ik zie dat het tegen eind volgende week (als je er al zo ver op kan vertrouwen) toch weer wat gaan sneeuwen in de alpen en wat kouder wordt.

Ik kijk er enerzijds echt wel naar uit. Kinderen volgen al een paar jaar les via Kazou-skivakanties wat maakt dat het ook voor hen niet allemaal "nieuwe nieuw" is en je die eerste lastige fase gepasseerd bent. Ik verwacht dat we in de namiddag wel gezamenlijk al een blauwe piste gaan kunnen nemen, tegen het einde van het verlof wat rood hier en daar. We zien wel.

Nu daarnaast ook wel de vaststelling: wat een kostelijke boel is me dat.

Alleen aan skipassen al rap +1000 euro kwijt, wat toch wel redelijk waanzinnig is. First world problems, i know. Maar toch jammer dat het allemaal zo prijzig is geworden (niet dat het vroeger goedkoop was, maar bon). Toch eens eindbalans maken om te zien of we dit ieder jaar gaan doen of niet. Anders gesteld, ik overweeg het pas ieder jaar te doen als ik merk dat de kinderen wildenthousiast zijn.
 
Heeft iemand toevallig een Camelbak met lift Acces? Ik heb namelijk geen flauw idee wat hier de bedoeling van is. Heb vandaag eentje geleverd gekregen voor komende skivakantie.
 
Maar toch jammer dat het allemaal zo prijzig is geworden (niet dat het vroeger goedkoop was, maar bon).
Is toch ook gewoon een keuze?

Heb nu gekeken, voor Pasen zijn er meerdere opties voor 4 personen skipas en appartement op Sunweb voor minder als 1000€

Maar binnen 2 jaar komt de zoon ook mee, weet nog niet goed wat we gaan doen.

Goed hotel en leuk skigebied zal ook aan die prijzen zijn. Of ga je goedkoop weg zodat je 3x kan gaan?

Heb nog 2 seizoenen voor ik de keuze moet maken 😅.
De bedoeling zal wel zijn dat we 3x per seizoen op stap zijn. Hoe, dat weet ik nog niet.
 
Laatst bewerkt:
Hier was het van korte duur, vorige week op einde van de eerste dag slecht gevallen en luxatie van het sleutelbeen.
Hopelijk tegen begin maart voldoende genezen want dan krijg ik een herkansing op een shortski.
 
Iemand al eens op reis geweest met een Royal Class bus van Sunweb?
Hoe zit het met de bagage?
x
je mag volgens hen één "normale" zak meenemen (van 80x70x30cm), maar van je snowboard moeten de bindingen er af en in de zak mag enkel je board zitten.
Dus helm en boots moeten ook in je valies. Dat gaat toch nooit? Kan je niet toch gewoon wat kledij bij de snowboardzak steken?
 
Is toch ook gewoon een keuze?

Heb nu gekeken, voor Pasen zijn er meerdere opties voor 4 personen skipas en appartement op Sunweb voor minder als 1000€

Maar binnen 2 jaar komt de zoon ook mee, weet nog niet goed wat we gaan doen.

Goed hotel en leuk skigebied zal ook aan die prijzen zijn. Of ga je goedkoop weg zodat je 3x kan gaan?

Heb nog 2 seizoenen voor ik de keuze moet maken 😅.
De bedoeling zal wel zijn dat we 3x per seizoen op stap zijn. Hoe, dat weet ik nog niet.
Gebied en periode hebben grote invloed op de prijs
10j geleden met Pasen geweest en alles onder de 2000m was pap, erboven de eerste dagen wel nog ok maar de laatste 2 dagen (wegens saharazand) ook alleen pap

En de kans dat het nu beter is, is klein
 
Als je met pasen gaat skiën , weet je dat het een iets ander soort vakantie is.
Smorgens ijs , namiddag waterski & daartussen eens een apero op een terrasje met smoel in de zon.

Alhoewel de laatste jaren er nog amper een constante is. 2 jaar geleden na pasen viel er nog 1 meter sneeuw in gebieden die al gesloten waren ;..
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Als je met pasen gaat skiën , weet je dat het een iets ander soort vakantie is.
Smorgens ijs , namiddag waterski & daartussen eens een apero op een terrasje met smoel in de zon.

Alhoewel de laatste jaren er nog amper een constante is. 2 jaar geleden na pasen viel er nog 1 meter sneeuw in gebieden die al gesloten waren ;..
Goh ja, ik kan me er wel in vinden. Ik ga graag gaan wintersporten en niet gaan lentesporten. Met Pasen heb ik geen wintergevoel meer. Max. tegen half maart is ok vr mij. De zon/warmte zoek ik wel op weg van skilatten.
 
Vorig weekend met de collega's naar Gérardmer gaan skieën. :clap:

Op een bepaald moment waren we nog met een 5-tal over op de piste waaronder 1 dame. (de andere 20+ collega's waren tegen dan allemaal stikkapot)

Ze had godverdomme nog de beste conditie van ons allemaal en ze zei op het einde: Allé mannen ik kan nog een hele dag door gaan hoor!
Alle mannen waaronder ikzelf moesten het onderspit delven. :headshake:
 
Als je met pasen gaat skiën , weet je dat het een iets ander soort vakantie is.
Smorgens ijs , namiddag waterski & daartussen eens een apero op een terrasje met smoel in de zon.

Alhoewel de laatste jaren er nog amper een constante is. 2 jaar geleden na pasen viel er nog 1 meter sneeuw in gebieden die al gesloten waren ;..

Ander soort vakantie is wel overdreven.

Heb zowel al in jan feb lenteweer gehad en perfecte condities rond pasen.
 
Zoals ik zei : er is geen constante.
Maar als ik ga poederjagen , zal ik dat in elk geval niet met pasen doen in Les Sybelles :)
Grotere kans om teleurgesteld naar huis te keren dan ik in februari zou gaan, denk ik toch
 
Terug
Bovenaan