Wij vrijdag teruggekomen uit Ischgl. Wederom top vakantie, maar 2 dagen niet "kunnen" skiën en daardoor een dag eerder teruggekomen. Al bij al een redelijke goede week gehad en ook weer geboekt voor volgend jaar. Deze keer op hotel ipv een appartement.
Waarom 2 dagen niet kunnen skiën?

Ischgl is ook wel een tof gebied ja!
 
Waarom 2 dagen niet kunnen skiën?

Ischgl is ook wel een tof gebied ja!
Ene dag was het echt mistig/dicht en zijn we naar Galtur gewandeld. Achteraf is het toch nog opgeklaard, maar waren we al te ver onderweg. De laatste dag regende het en was het ook mistig/dicht op de berg. Aangezien het de laatste dag was, zijn we niet naar boven gegaan.
 
Hier nog een paar dagen voorpret: vrijdag naar Les Arcs 2000. Ik hoop op beter weer dan we vorig jaar in Les Menuires hebben gehad (toen ook de vrijdag naar huis vertrokken omdat het op 1800m aan het gieten was, en dat was zo tot 2500m hoog).
 
Ene dag was het echt mistig/dicht en zijn we naar Galtur gewandeld. Achteraf is het toch nog opgeklaard, maar waren we al te ver onderweg. De laatste dag regende het en was het ook mistig/dicht op de berg. Aangezien het de laatste dag was, zijn we niet naar boven gegaan.
Pff, salonskiërs zeg, wat mist houdt u toch niet tegen... :tongue:

Nee, ik snap het wel hoor, zeker mochten er wat mindere skiërs bij zijn?

Ik heb het zelf meegemaakt ongeveer 7 jaar geleden in Serfaus, ik ging toen alleen skiën want mijn vrouw was zwanger en die bleef bij mijn zoontje op de oefenpistes. Een enorm mistige dag, je zag bovenin echt maar een meter of 2-3 voor u uit. Ik op mijn eentje toch het gebied in, dat was echt onwezenlijk. Quasi geen volk en echt bijna van paaltje naar paaltje skiën om zeker niet naast de piste te belanden, ben op een gegeven moment op +-2500m hoogte in een uithoek van het gebied even gestopt en een dik kwartier gewoon niemand die langskwam. Ik stond daar in de dichte witte mist en zag dus helemaal niks van de omgeving, in absolute stilte, dat was echt bevreemdend, beangstigend en fascinerend tegelijk.
 
Pff, salonskiërs zeg, wat mist houdt u toch niet tegen... :tongue:

Nee, ik snap het wel hoor, zeker mochten er wat mindere skiërs bij zijn?

Ik heb het zelf meegemaakt ongeveer 7 jaar geleden in Serfaus, ik ging toen alleen skiën want mijn vrouw was zwanger en die bleef bij mijn zoontje op de oefenpistes. Een enorm mistige dag, je zag bovenin echt maar een meter of 2-3 voor u uit. Ik op mijn eentje toch het gebied in, dat was echt onwezenlijk. Quasi geen volk en echt bijna van paaltje naar paaltje skiën om zeker niet naast de piste te belanden, ben op een gegeven moment op +-2500m hoogte in een uithoek van het gebied even gestopt en een dik kwartier gewoon niemand die langskwam. Ik stond daar in de dichte witte mist en zag dus helemaal niks van de omgeving, in absolute stilte, dat was echt bevreemdend, beangstigend en fascinerend tegelijk.
We zijn wel een beetje salonskiërs idd :unsure: . Maar die dag zou de slechtste zijn en op de camera's zag het heel slecht uit. Ik moet eerlijk bekennen dat ik vraag ski, maar zodra de condities te slecht zijn, hoeft het voor mij/ons niet. Ondanks dat toch nog wat kilometers gemaakt die week (voor ons doen). Het gaat om het totaalplaatje van skivakantie natuurlijk :unsure: .
 
Wij gaan altijd met mist boarden zelfs als er zoveel mist is dat je de stoetjeslift voor je niet meer ziet.

Zo zag het er afgelopen week bv uit:

abstracte-het-behangtexturen-en-oppervlakte-van-de-witte-kleurencanvas_74190-6380.jpg
 
Ok, maar leuk is het toch niet... voor mij vooral omdat door het vlakke licht niks van relief op de piste te zien is, en soms zelfs de randen van de piste niet.
 
Vrijdag, zaterdag & zondag ook richting frankrijk.
Helaas wegens locatie verblijf, niet in de buurt van poeder gebieden =(
 
Ok, maar leuk is het toch niet... voor mij vooral omdat door het vlakke licht niks van relief op de piste te zien is, en soms zelfs de randen van de piste niet.

Klopt we waren onder de vrienden bezig van alle waarom zitten al die geflipte idioten met deze mist nu off piste te boarden?

5 min erna hadden we door dat wij off piste waren zonder het zelf door te hebben zoveel mist was er :p
 
Gisteren hetzelfde meegemaakt in hintertux, echt wacko als je zelfs niet het volgende paaltje ziet. Was 1 dagje daar en gelukkig al naar de middag toe dat we het gebied toch een beetje begrepen. Maar als dat eerste afdaling is moet dat toch wel beangstigend zijn, zeker als je niemand tegenkomt.
Verder drie goede dagen gehad in mayrhofen, vandaag naar huis terwijl het vannacht zot gesneeuwd heeft. En dan nog eens 4uur stil gestaan door een brandende vrachtwagen.
 
Pasen ... Heeft die carv ook de functie 'papsneeuw & waterski'? :')
Ziet er in dat filmke allemaal zo eenvoudig uit, maar het zien er dan ook schitterende pistes uit met perfecte sneeuwlaag.

Da's zoals Roger & Dobbit TV. Als die een muur gaat pleisteren, denk je ook dat je dat zelf kan want het ziet er zo makkelijk uit.
Behalve dat de muur bij je thuis, schots & scheef is
 
Net terug van 3daagse. Veel storm/wind gehad en helaas maar weinig verse sneeuw.
Maar toch de benen kapot kunnen skien op sommige heerlijk aangereden pistes.

Tegenvaller: mijn telemark binding is voor de 4e keer kapot en mag terug op zoek naar wisselstukken :(
En mijn 2e paar ski's met fix bindingen, die ski's zijn echt op. Dus mag ook op zoek naar nieuwe :)
Op zoek naar R17-19 piste ski, met hopelijke zo breed mogelijke taille.
Rossignol hero masters spreken me aan maar vind ze nog niet goedkoop genoeg (zonder binding)
 
Vanavond vertrekken naar Serfaus. Ik vertrek om 23u want met de elektrische doe ik er wat langer over :)

Volgend jaar wschl eens uitkijken naar een model wat wat meer range heeft.
 
Na het testen van enkele ski's in Ischgl, heb ik beslist om nieuwe ski's te kopen, nl de Rossignol Hero Masters LT 169cm.
Heb alle shops hier in Ischgl gedaan, maar ze verkopen ze nergens (stom want ze verhuren ze wel).

Iemand die toevallig weet of er een winkel in Antwerpen/Vlaanderen is die deze verkoopt? Uiteraard liefst voor een interessante prijs...
 
Je kan vragen of ze een paar van hun huurski’s van de hand willen doen?

Ze hadden er nog twee, maar imo te beschadigd. Verkoper/verhuurder stelde het zelf inderdaad ook voor, maar dan hebben we samen de ski's bekeken en na het bekijken vd ski's raadde hij het af wegens teveel schade. Prijs was nog €400 (wat opzich niet veel is voor die ski's).
 
Na het testen van enkele ski's in Ischgl, heb ik beslist om nieuwe ski's te kopen, nl de Rossignol Hero Masters LT 169cm.
Heb alle shops hier in Ischgl gedaan, maar ze verkopen ze nergens (stom want ze verhuren ze wel).

Iemand die toevallig weet of er een winkel in Antwerpen/Vlaanderen is die deze verkoopt? Uiteraard liefst voor een interessante prijs...
Ik ben heel tevreden van glisshop.nl
 
Na het testen van enkele ski's in Ischgl, heb ik beslist om nieuwe ski's te kopen, nl de Rossignol Hero Masters LT 169cm.
Heb alle shops hier in Ischgl gedaan, maar ze verkopen ze nergens (stom want ze verhuren ze wel).

Iemand die toevallig weet of er een winkel in Antwerpen/Vlaanderen is die deze verkoopt? Uiteraard liefst voor een interessante prijs...

Die ski's staan ook op mijn wishlist :eek:
 
Terug
Bovenaan