Moet nog boeken voor volgende week (zaterdag vertrekken), zal wel Frankrijk worden maar overal is het regen nu
Neen, in Salzburg gaat het niet of bijna niet regenen...
Dank aan iedereen voor de voorstellen! Ik heb genoeg ideeën om te bekijken...
Adelboden, Andermatt, megeve, la clusaz

Ook allemaal dicht bij de auto snelweg en niet ver van België.
 
Minst risico op regen is in de Dolomieten, maar helaas wel wat verder rijden. Ofwel moet je in bv Les Trois Vallee heel hoog gaan zitten, bv Valtho. Dat zal ruim boven de regengrens zitten. Maar is dan wel weer prijzig.
 
Minst risico op regen is in de Dolomieten, maar helaas wel wat verder rijden. Ofwel moet je in bv Les Trois Vallee heel hoog gaan zitten, bv Valtho. Dat zal ruim boven de regengrens zitten. Maar is dan wel weer prijzig.
Het is vooral straks/morgen (en eindigen met beetje sneeuw zelfs) als ik het zo zie en dan nog maandag/dinsdagochtend maar ook wel sneeuw maandag eerst

Maar vriendin kan nog niet zo goed skiën dus een gebied als La Plagne is goed maar dat hebben we vorig jaar gedaan dus was aan het zien voor Valloire (of Valmeinier) omdat dat wel wat boven de 2000m heeft
 
Laatst bewerkt:
Brrr, winterberg.
Dat is zelfs een relatief korte verplaatsing niet waard

Ik heb zelf al meermaals wat zitten oplijsten voor shortski's.

(vanuit zuid westvlaanderen, zonder stops gerekend & 'deftige' skigebieden)
Oostenrijk -> Damuls 9u rijden , vignet/péage 20eur
Zwitserland -> Engelberg 7u45 rijden, péage 20eur , de rest is pokkeduur natuurlijk
Frankrijk -> Flaine 7u45 rijden , péage 80eur
Dat zijn toch geen "Google maps reistijden" zuh :tongue:.

Ik zou een St Anton ook nog toevoegen. Zal een 30min verder zijn dan Engelberg, en gewoon grote wegen tot in het dorp.
 
Voor een shortski (3 dagen skiën) rijd ik ook gewoon door tot in de Alpen. Ben nog niet in de Vogezen of Winterberg geweest, maar van wat ik erover hoor en lees is het echt niks voor mij.

Damüls - Mellau is idd best goed en dichtbij, al is Damüls wel nog een flinke klim. Mellau is makkelijker aan te rijden. Ik zou dan ook vnl daarnaar kijken, of het dorp vlakbij een hoofdweg/autosnelweg ligt. Op die manier kan een gebied dat in eerste instantie wat verder lijkt te liggen net sneller te bereiken zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Heeft er iemand opmerkingen of tips over Valloire/Valmeinier?
Het zou voor een eerste skivakantie zijn met het gezin, dus echt groot moet het niet zijn, enkel kindvriendelijk.

Moest er nog iemand tips hebben voor een gebied dat niet al te ver ligt met betaalbare prijzen en ideaal voor families, ik hoor het graag.
Flaine (en deelgemeentes) vallen af want daar zijn we al iets teveel geweest.
 
Heeft er iemand opmerkingen of tips over Valloire/Valmeinier?
Het zou voor een eerste skivakantie zijn met het gezin, dus echt groot moet het niet zijn, enkel kindvriendelijk.

Moest er nog iemand tips hebben voor een gebied dat niet al te ver ligt met betaalbare prijzen en ideaal voor families, ik hoor het graag.
Flaine (en deelgemeentes) vallen af want daar zijn we al iets teveel geweest.
3 jaar geleden geweest met 8 jarige en 5 jarige(1ste keer skiën voor haar), wij zaten de wijk Les Verneys.
Vond het een mooi skigebied met lange afdalingen, ik ga er zeker nog eens terug.

Jaar daarna naar Val Cenis geweest en is iets kleiner maar wel kindvriendelijker en makkelijkere pistes voor beginners en kindjes.
Met Pasen gaan we terug naar Val Cenis.
 
Nog genoeg sneeuw eind maart?
Zou voor de eerste week van de paasvakantie zijn.
Jaren geleden met paasvakantie geweest en toen waren dalafdalingen altijd toe of heel slecht
Maar boven de eitjes was alles prima (tot er saharazand kwam). Denk dat je dus best in Valloire zit dan

Morgen vertrekken we weer naar daar
 
Totaal ander vraagje:
Welke aanraders hebben jullie voor "online" shops voor ski/snowboard kledij.
We gaan met ons dochtertje van 4,5 met krokus skiën en omwille van snel ergens uit te groeien waren we vooral 2dehands aan het kijken of decatlon. We hebben ondertussen wel al een Jas/ondergoed/kousen/... maar zijn vooral op zoek naar een deftige skibroek.
 
Totaal ander vraagje:
Welke aanraders hebben jullie voor "online" shops voor ski/snowboard kledij.
We gaan met ons dochtertje van 4,5 met krokus skiën en omwille van snel ergens uit te groeien waren we vooral 2dehands aan het kijken of decatlon. We hebben ondertussen wel al een Jas/ondergoed/kousen/... maar zijn vooral op zoek naar een deftige skibroek.
Ben voor mijn dochter toch ook altijd bij Decatlon geweest. Voordeel: betaalbare kwaliteit. Nadeel: alle kinderen lopen op de piste rond in hetzelfde skipak dus je vindt ze niet altijd makkelijk terug na de skiles :)

Blue Tomato is een goede online shop maar veel duurder als Decatlon.
 
Ben voor mijn dochter toch ook altijd bij Decatlon geweest. Voordeel: betaalbare kwaliteit. Nadeel: alle kinderen lopen op de piste rond in hetzelfde skipak dus je vindt ze niet altijd makkelijk terug na de skiles :)

Blue Tomato is een goede online shop maar veel duurder als Decatlon.
Gisteren daar langs geweest maar zeer weinig keuze.
 
Terug
Bovenaan