Weekje Les 2 Alpes zit erop.

Begin van de week 2 dagen prachtig weer. Dan een dag met veel verse sneeuw snachts. Daarna een regen ochtend om dan over te gaan naar nog een dag sneeuw en ijzig koude wind (rond -15 op de top). Gisteren dan begonnen met mist om rond de middag volledig open te klaren halfweg het gebied, en zotte dichte mist in het dorp/dal.

Na 5 jaar niet te boarden wel duidelijk gemerkt dat het te lang geleden was... Snel last van spierpijn

Nieuwe botten (DC Phase pro met boa's) ook gekocht ter plekke want de oude waren gewoon op, gekocht in 2007 😝
 
Zaterdag ochtend vertrekken naar Valmorel, maar gaat deze week regenen in het dorp =(
Ski in-out zal niet mogelijk zijn.
Hopen op klein mirakel
 
Blijkbaar niet gewoon wat vermoeidheid en spierpijn na de reis, maar effectief covid opgelopen...

Ah well weekje thuiswerken dan maar
 
Waarom testen mensen nog op covid?
Iedereen heeft nu toch gewoon een verkoudheid... :crazy:
was iets meer dan gewoon wat snotteren, koorts en vermoeidheid.

Ik had vooral nog 1 zelftest liggen, en ook een groot familiefeest (inclusief iemand die zwanger is) op de planning staan. Dus wou weten of het meer dan een gewone verkoudheid was. Had geen zin om mensen onnodig ziek te maken.

+ verplicht thuiswerk is win win voor mij
 
Iemand ervaring met een van deze ski gebieden in Frankrijk:

Alpe d'Huez, Les Arcs, Les Sybelles ?

We zouden eind Januari willen gaan en ik weet dat hier wel wat mensen zitten met ervaring in deze gebieden.

Les 3 Vallées hebben we vorig haar gedaan dus voor ons hoeft het dit jaar zo groot niet te zijn.
 
Alle 3 minstens ene keer geweest.
Dan vind ik Les arcs beste gebied van de 3, meeste afwisseling, lange snelle liften.

De afdaling van Aiguille rouge tot helemaal beneden :love: (meer als 2000hm dacht ik).
Maar wat zoekt ge in een gebied? Want les Sybelles is echt iets totaal anders imho
 
Iemand ervaring met een van deze ski gebieden in Frankrijk:

Alpe d'Huez, Les Arcs, Les Sybelles ?

We zouden eind Januari willen gaan en ik weet dat hier wel wat mensen zitten met ervaring in deze gebieden.

Les 3 Vallées hebben we vorig haar gedaan dus voor ons hoeft het dit jaar zo groot niet te zijn.
Les Sybelles is de laatste jaren in positieve zin geëvolueerd qua liften. Pakweg 10j geleden had ik je dat gebied afgeraden wegens de vele en veelal verouderde liften. Ik ben er 2x geweest en verbleven in St. Sorlin D'Arves
Het blijft een low budget gebied met op papier veel kilometers aan piste, maar ik kreeg 10j geleden wel het gevoel relatief veel in een lift te zitten. Lange afdalingen zijn er schaars. Verder een tof gebied.

Les Arcs scoort bij mij op alle vlakken beter. Ik ben er ook 2x geweest. Eerste keer skipas voor Les Arcs en 2de keer met La Plagne erbij (Paradiski). Zelfs zonder de uitbreiding heb je meer dan genoeg aan kilometers piste. Als het binnen je budget past, zou ik niet twijfelen.

Alpe d'Huez kan ik niet beoordelen. Van wat ik hoor is het zeker een ok gebied.

Wat mij betreft: Les Arcs > Alpe d'Huez > Les Sybelles
 
  • Leuk
Waarderingen: Z3r0
Ik volg vorige posters dat Les Arcs zeker een aanrader is. Goede lift infrastructuur, toffe pistes. En als je een weekpas neemt, mag je 1 dag oversteken naar La Plagne. Ik zat in Arc2000.
 
Alpe d'Huez was voor mij een tegenvaller, zaten wel in ander dorp aan zijkant, kan daar ook mee te maken hebben.

Dacht nog eens naar La Plagne te gaan dit jaar. Vriendin kan nog niet goed 🎿 en daar is het wel ok voor haar.

Alles hangt wat van je niveau en wat je wilt af
 
Kerst is weer es last minute geannuleerd hier dus gisteren geboekt. Kerst 2023 vieren we met gezin en bevriend koppel in Kaprun op de latjes.
 
Kijken voor een weekje skien met 4 man (lesvrije week of week erna).
Welke organisaties zijn aan te raden? (bij voorkeur frankrijk en met bus).
sunweb/...
 
Alle 3 minstens ene keer geweest.
Dan vind ik Les arcs beste gebied van de 3, meeste afwisseling, lange snelle liften.

De afdaling van Aiguille rouge tot helemaal beneden :love: (meer als 2000hm dacht ik).
Maar wat zoekt ge in een gebied? Want les Sybelles is echt iets totaal anders imho

Wel aangezien ik snowboarder ben het liefst lange afdalingen zodat ik zo weinig mogelijk liften moet nemen :p

Alpe d'Huez was voor mij een tegenvaller, zaten wel in ander dorp aan zijkant, kan daar ook mee te maken hebben.

Weet je nog welk dorp en wanneer dit was?
 
Terug
Bovenaan