Dat zou idd de beste optie zijn, maar heb nooit lenzen gehad. Ik heb wel nog een paar maanden om te oefenen natuurlijk.

Wel efkes opletten als je een bril draagt omdat je bijziend en al wat ouder bent. Je bril, of ook je lenzen, zorgen ervoor dat je wel goed ver kunt zien, maar dat heeft een omgekeerd effect op dichtbij. Bij een bril is het simpel, je doet die even af om iets te lezen... maar met lenzen kun je dat niet. Dus met het ouder worden werd dat een probleem voor mij, ik moest constant een leesbril bij hebben om bv telefoon (of een pisteplan) te kunnen lezen.
Mijn opticien heeft dat opgelost door mijn lenzen zo te definieren dat maar 1 oog (dominant oog) perfect gecorrigeerd is voor ver, en het andere maar 50%. Daardoor kon ik weer zonder probleem een telefoon of boek lezen met lenzen in en zonder leesbril. De hersenen zijn blijkbaar perfect in staat om die switch te maken. Dat bleek een techniek te zijn die in het UK ontwikkeld werd.
 
Misschien is het al eens gepasseerd, misschien zelfs door mezelf :unsure: , maar zijn hier nog brillendragers, die hun skibril over de gewone bril dragen? Mijn bril is praktisch altijd beslagen. Ik was nu aan het denken aan de Anon M4, waar ik wel veel goeds over lees. Alleen is die behoorlijk prijzig en ski ik, als het weer het toelaat, met een zonnebril op.
Ik kreeg sponsored posts van ace and Tate. Dan is je bril op sterkte
 
Hoh, groter oppervlakte, meer inwoners, cote d'azur ... Zal wel ietske duurder zijn dan oostenrijk ja
:unsure:

wat bedoelt ge precies?
Transport? Skipas? Verblijf? Huur materiaal? Eten & drank?

Ik had het op verblijf+skipas dat leek mij alle jaren goedkoper dan Oostenrijk.
Vorig jaar wel redelijk wat dingen vergeleken.
 
Mja, appelen en peren ...

Frankrijk (= meestal appartement) is quasi altijd in een mini appartementje, met net genoeg basiscomfort. Gelegen langs de piste of wandelafstand. Zelf eten te voorzien.
Gebeurt vaak dat skipassen in een combipakket met zo'n verblijf worden aangeboden, en dan zijn skipassen stuk goedkoper.

Oostenrijk (= meestal hotel/chalet). Meestal pak meer comfort en halfpension. Vaak in vallei gelegen, op een afstand waarbij je skibus of auto moet nemen.
Deals icm skipas zijn eerder beperkt.


Dus valt moeilijk 1 op 1 naast elkaar te leggen
 
Mja, appelen en peren ...

Frankrijk (= meestal appartement) is quasi altijd in een mini appartementje, met net genoeg basiscomfort. Gelegen langs de piste of wandelafstand. Zelf eten te voorzien.
Gebeurt vaak dat skipassen in een combipakket met zo'n verblijf worden aangeboden, en dan zijn skipassen stuk goedkoper.

Oostenrijk (= meestal hotel/chalet). Meestal pak meer comfort en halfpension. Vaak in vallei gelegen, op een afstand waarbij je skibus of auto moet nemen.
Deals icm skipas zijn eerder beperkt.


Dus valt moeilijk 1 op 1 naast elkaar te leggen

Ik ga niet echt akkoord. Wat jij zegt voor Frankrijk hadden wij ook in Oostenrijk.
Nooit auto of bus moeten nemen in FR of AUS
 
Ik kan alleen van Val Thorens spreken, maar daar was de prijs/kwaliteit van het verblijf en eten echt een pak slechter dan Oostenrijk.
 
Ik zeg dan ook : meestal. Over het algemeen...
Je kan naar club Med in Frankrijk ook op hotel gaan en dat zal pak duurder zijn dan oostenrijk (globaal gezien)

Maar uw vraag om prijs te vergelijken, slaat op het 'algemene'.
Zoniet, dan moet ge aanbieding per aanbieding bekijken hé

Persoonlijk (en ik vergeet er mogelijks nog enkele) te vergelijken:
Frankrijk: Valthorens, St Martin De Belleville, La Tania, Valmorel, Valmenier, Valloire, St Sorlin D'arves, Le corbier, Les 2 Alpes, Avoriaz, Le grand bornand
Oostenrijk: Hintertux, Mayrhofen, Zell Am See
Zwitserland: Nendaz
Italie: Arraba, Kronplatz, Val di Fiemme

En Winterberg :unsure:

Ik neem vaker frankrijk omdat het gewoonweg dichter is voor mij en ik genoeg heb aan basiscomfort.
 
Laatst bewerkt:
Ook brildrager hier... maar het overgrote deel van de tijd draag ik lenzen, ook om te boarden... werkt perfect voor mij. Mss even kijken of je voor die vakantieweek niet weg kan met daglenzen (die gooi je weg aan het einde van de dag, dus geen geklooi met potjes en lensvloeistof).

Dat zou idd de beste optie zijn, maar heb nooit lenzen gehad. Ik heb wel nog een paar maanden om te oefenen natuurlijk.

Een aantal jaar geleden laatst gaan boarden en toen deed ik (volgens dat ik me herinner) geen bril aan. Maar ga binnen een maandje terug voor een week, en heb me wel ook afgevraagd hoe ik dit ga aanpakken.

Een bril onder een skibril, daar is er gewoon een plaats voor toch?
 
Een aantal jaar geleden laatst gaan boarden en toen deed ik (volgens dat ik me herinner) geen bril aan. Maar ga binnen een maandje terug voor een week, en heb me wel ook afgevraagd hoe ik dit ga aanpakken.

Een bril onder een skibril, daar is er gewoon een plaats voor toch?
Bij sommige brillen wel, maar niet allemaal.

Blijkbaar heb je ook nog inserts die je op sterkte kunt kopen. Geen idee of dat iets is.
 
Hmm misschien eens bekijken dan, want met lenzen prutsen zie ik niet meteen zitten. Ik heb ook maar -0.75 dus op zich ook geen drama. Maar zeker in slechter weer is het wel aangenamer om te boarden met perfect zicht ipv wat wazig in de verte :D
 
Hmm misschien eens bekijken dan, want met lenzen prutsen zie ik niet meteen zitten. Ik heb ook maar -0.75 dus op zich ook geen drama. Maar zeker in slechter weer is het wel aangenamer om te boarden met perfect zicht ipv wat wazig in de verte :D
Als je OTG ziet staan bij de skibril, wilt het zeggen dat die normaal over je bril past.
 
Veel plezier...!
idd, toch wel een beetje (gezonde) jaloezie, maar onze beurt komt ook nog. Helaas nog 4 maand wachten (tenzij er nog een kort tripje tussen kan). Mijn board is in ieder geval binnen voor een "groot onderhoud".

Noot: bij AS adventure loopt momenteel een promotie: je krijgt het meest uitgebreide onderhoud voor de prijs van een gewoon onderhoud.
 
Veel plezier...!
idd, toch wel een beetje (gezonde) jaloezie, maar onze beurt komt ook nog. Helaas nog 4 maand wachten (tenzij er nog een kort tripje tussen kan). Mijn board is in ieder geval binnen voor een "groot onderhoud".

Noot: bij AS adventure loopt momenteel een promotie: je krijgt het meest uitgebreide onderhoud voor de prijs van een gewoon onderhoud.

En hoeveel kost dit?
 
29.95 euro voor een "top onderhoud" van een snowboard. Normaal is een groot onderhoud 29.95 en een top 39.95, maar de promotie nu is dat je een top krijgt voor de prijs van een groot onderhoud.
Screenshot_20221123-200253_DuckDuckGo.jpg

Normaal is dat terug in 1 week zeggen ze. Afwachten, ik het board zaterdag binnen gebracht
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan