Idd, klopt, het is een Wintersteiger Discovery 2. Als ik het mij goed herinner, zei de man iets van rond het Gentse.
Ik verzorg mijn board normaal zelf, maar omdat ik vorig seizoen een diepe kras heb opgelopen, en er geen structuur meer in mijn base zat, heb ik het maar eens laten doen.

1669234148452.png


Wil je de machine in werking zien (met wat uitleg):
 
Wie kent er nog skigebieden waar ze een goedkopere skipas aanbieden tijdens de eerste weken van het seizoen?
Vorig jaar hebben we bvb Serfaus gedaan midden december. In deze periode was de skipas dan een stuk goedkoper (€90 voor 3 dagen). Nu vraag ik me af of er nog gebieden zijn die zo'n goedkope low-season skipas aanbieden
 
Wie kent er nog skigebieden waar ze een goedkopere skipas aanbieden tijdens de eerste weken van het seizoen?
Vorig jaar hebben we bvb Serfaus gedaan midden december. In deze periode was de skipas dan een stuk goedkoper (€90 voor 3 dagen). Nu vraag ik me af of er nog gebieden zijn die zo'n goedkope low-season skipas aanbieden
Livigno gratis skipas.


Juist tot daar rijden is wel beetje kut. Eenmaal daar is het dorp taxfree en dus alles echt goedkoop. Dorp is ook een heel lange shoppingstraat dus in de avond ook nog iets te doen.

Vermits het in Italië is, is het eten ook nog eens lekker 😁
 
Laatst bewerkt:
Livigno gratis skipas.


Juist tot daar rijden is wel beetje kut. Eenmaal daar is het dorp taxfree en dus alles echt goedkoop. Dorp is ook een heel lange shoppingstraat dus in de avond ook nog iets te doen.

Vermits het in Italië is, is het eten ook nog eens lekker 😁
We zouden opnieuw een ultra short-ski doen van 3 dagen, dus dan is Livigno een paar uur te lang rijden ;)

Maar begin februari ga ik voor de eerste keer naar Livigno met de vriendin, daar kijk ik ook wel naar uit!
 


Dan zal Kuhtai het beste zijn...
Als je wil betalen is sankt anton goedkoper tot 9 december.
 
Zonet mijn eerste skivakantie geboekt naar Mayrhofer. Eind februari (25/02-04/03) met de auto, zijn er bepaalde zaken waar ik zeker rekening mee moet houden i.v.m. regio, rijden naar Oostenrijk, ...? Aangezien dit onze eerste ski vakantie is zijn alle tips & tricks zeker welkom!
 
Zonet mijn eerste skivakantie geboekt naar Mayrhofer. Eind februari (25/02-04/03) met de auto, zijn er bepaalde zaken waar ik zeker rekening mee moet houden i.v.m. regio, rijden naar Oostenrijk, ...? Aangezien dit onze eerste ski vakantie is zijn alle tips & tricks zeker welkom!
Vergeet geen vignet, winterbanden en kettingen (alhoewel dat laatste ge niet nodig hebt in Mayrhofen)
Ga al een keer minstens ik België indoor. Zo kunt ge tenminste al u skies aan doen en is glijden.
 
Waar kopen jullie je ski gear? Ik zou graag investeren in een deftige helm. Momenteel heb ik een simpele, goeikope helm. Volgens 't internet is een helm met MIPS technologie de way to go.
 
Waar kopen jullie je ski gear? Ik zou graag investeren in een deftige helm. Momenteel heb ik een simpele, goeikope helm. Volgens 't internet is een helm met MIPS technologie de way to go.
Een helm moet wel lekker zitten op je hoofd, dus die kocht ik gewoon in de winkel waar ik ze kan passen.
 
Vergeet geen vignet, winterbanden en kettingen (alhoewel dat laatste ge niet nodig hebt in Mayrhofen)
Ga al een keer minstens ik België indoor. Zo kunt ge tenminste al u skies aan doen en is glijden.
Zijn all season banden ook toegelaten? Heb momenteel 10 lessen indoor ski gereserveerd, hopelijk tegen dan al voldoende basis om toch iets te kunnen doen.
 
Allez ik ga dus wel nog es skiën... in april naar Obertauern. Tot zover het non-ski-pact.
Al geweest?

Gebied is niet heel groot en sommige afdalingen vrij kort, maar wel best leuk en gevarieerd omdat je helemaal rond kan skiën in beide richtingen (Tauernrunde).

Veel acco's zijn ski- in en out, uitzonderlijk voor Oostenrijk, omdat het dorp middenin het gebied ligt.

Voor een gevorderde skiër is het voor een week wel gewoon klein, de skipas is ook geldig in Grosseck Speiereck wat wel leuk is voor de afwisseling, maar ik dacht dat je ook mits een kleine meerprijs nog toegang had tot andere gebieden in de buurt.

Vaak wel minder weer gehad omdat het gebied echt in een soort kom ligt en de wolken daar moeilijk weg kunnen, maar het voordeel is natuurlijk wel de sneeuwzekerheid, zelfs in sneeuwarme winters pakt Obertauern steeds voldoende sneeuw.

En voor mij nog steeds met oa de Edelweissalm en Lurzeralm de beste aprèsski in Oostenrijk, zonder al teveel Nederlanders.

Trouwens, afhankelijk wanneer je gaat, de route via Munchen en de A8 langs het Chiemsee kan heel druk zijn, ik rijd steeds via de A3 tot voorbij Regensburg, de afrit Straubing, langs Eggenfelden, Burghausen en aan Freilassing de grens over, om zo langs de ring rond Salzburg de A10 richting zuiden op te rijden. Is wat langer in km's, maar zoveel rustiger te rijden, vanaf Nuerenburg is het op de A3 sowieso al een pak rustiger, maar binnendoor is ook gewoon chill en kan je ergens in een dorpje in Zuid Duitsland ook gewoon lekker eten.
 
Laatst bewerkt:
Al geweest?

Gebied is niet heel groot en sommige afdalingen vrij kort, maar wel best leuk en gevarieerd omdat je helemaal rond kan skiën in beide richtingen (Tauernrunde).

Veel acco's zijn ski- in en out, uitzonderlijk voor Oostenrijk, omdat het dorp middenin het gebied ligt.

Voor een gevorderde skiër is het voor een week wel gewoon klein, de skipas is ook geldig in Grosseck Speiereck wat wel leuk is voor de afwisseling, maar ik dacht dat je ook mits een kleine meerprijs nog toegang had tot andere gebieden in de buurt.

Vaak wel minder weer gehad omdat het gebied echt in een soort kom ligt en de wolken daar moeilijk weg kunnen, maar het voordeel is natuurlijk wel de sneeuwzekerheid, zelfs in sneeuwarme winters pakt Obertauern steeds voldoende sneeuw.

En voor mij nog steeds met oa de Edelweissalm en Lurzeralm de beste aprèsski in Oostenrijk, zonder al teveel Nederlanders.

Trouwens, afhankelijk wanneer je gaat, de route via Munchen en de A8 langs het Chiemsee kan heel druk zijn, ik rijd steeds via de A3 tot voorbij Regensburg, de afrit Straubing, langs Eggenfelden, Burghausen en aan Freilassing de grens over, om zo langs de ring rond Salzburg de A10 richting zuiden op te rijden. Is wat langer in km's, maar zoveel rustiger te rijden, vanaf Nuerenburg is het op de A3 sowieso al een pak rustiger, maar binnendoor is ook gewoon chill en kan je ergen in een dorpje in Zuid Duitsland ook gewoon lekker eten.
Jaja, ga daar ondertussen al een jaar of 10 voor short ski's. En vooral voor se apres :p
 
Jaja, ga daar ondertussen al een jaar of 10 voor short ski's. En vooral voor se apres :p
Allé, daar gaan mijn tips. :tongue:

Behalve die tip voor de route, moet je echt eens proberen. Ik haat die A8 van Munchen naar Salzburg op drukke dagen, dat gaat constant op en neer waardoor je constant filegolven hebt.
 
Allé, daar gaan mijn tips. :tongue:

Behalve die tip voor de route, moet je echt eens proberen. Ik haat die A8 van Munchen naar Salzburg op drukke dagen, dat gaat constant op en neer waardoor je constant filegolven hebt.
Ik zal geen invloed hebben op het traject :p
 
Terug
Bovenaan