Toen een bus van skikot zeker?
Ge moogt de bussen van toen niet vergelijken met de bussen van de organisaties die ik hier boven aangeef...

Je moet goed kijken welk type bus het is.
Er is first class, royal class, sleeping class en dreamcar...

Die laatste 2 kan je gewoon horizontaal slapen hoor.

Die busreis is in verhouding lang dus meestal zit ge ook in een heel goeie bus.

Was een bus via school toen, vermoed dat ze die zelf geregeld hadden. Maar het waren in elk geval geen zetels die je volledig plat kon leggen.

Maar dan nog, met tig wildvreemden naast elkaar op zo een bus, zelfs al kan je plat liggen, nee, dat zie ik niet meer zitten.

Ben wel al 2x met de skitrein Alpenexpress geweest, dat vond ik dan wel weer top. Je hebt je eigen coupé, er is een bar aanwezig, je kan dus ook iets gaan drinken en eens rondlopen. En zo een trein bolt toch lekkerder dan een bus die vaak moet vertragen of optrekken. Je gaat slapen en wordt wakker tussen de bergen, dat vond ik top. Kost alleen wel wat, hoewel ik die de 2de keer via vakantieveilingen voor 69€ had kunnen kopen, kostte normaal +500€ voor 2 personen.
 
Volgend jaar een eerste keer een shortski met een dreamcar waar je een eigen bed hebt. Vorige jaren met een slaapbus gegaan waar je inderdaad horizontaal kan liggen maar meestal plaats tekort hebt en je een goede rug nodig hebt.

Ik heb de zo'n dreamcar bus al eens bezocht en ziet er wel deftig uit om te slapen:

couchette%20dubbel.jpg
 
Kameraad en ik denken van de eerste week in maart te gaan met de auto naar Mayrhofen (Oostenrijk). We zijn daar in 2016 geweest, maar ik kon toen nog niet geweldig skiën (eerste keer). Spijtig dat er geen dalafdaling is, maar je zit dan in het overkoepelende gebied van Zillertal 3000. Ander jaren naar Kirchberg (Oostenrijk) en Slovakije geweest. Leuke pistes in Kirchberg, maar het was toen relatief warm, dus slechte sneeuwkwaliteit. Slovakije was geweldig, maar ik weet niet meer juist waar we geweest zijn.
 
welke organisaties raden jullie aan met degelijke qualitatieve bussen?
betreft skireis in februari.
De 'duurdere' organisaties.
Studentenorganisaties zoals Skikot enzo, dat zijn partybussen

Terug van weekje Valmorel, helaas al 3e jaar op rij dat het te warm is.
13° op 2000m hoogte gehad op een dag.
Hopen dat de trend af en toe eens gebroken wordt, want op deze manier gaan de winterseizoenen nog bestaan uit 3 goeie maanden.
En als aanbod mindert en vraag zelfde blijft, zal het niet meer voor mijne portemonnee zijn :(
 
Wij zijn sinds gisteren terug van een weekje skiën in Les Sybelles met een bevriend koppel. Kwaliteit sneeuw nougabollen. In de toekomst neem ik vanaf nu altijd een extra sneeuwgarantie verzekering. Ongeveer 1/3e van de pistes gesloten en diegene die open waren bijna allemaal groen/blauw. Sommige pisten waren gewoon één groot ijsvlak wat tot gevaarlijke situaties leidde. In de namiddag was het haast onmogelijk om nog degelijk te skiën doordat de pistes er bulterig bijlagen icm aardevlakken & stenen. We hebben er het beste van proberen maken maar als gedreven skiër ben ik toch ferm teleurgesteld. Gelukkig gaan we met krokus nog met een organisatie mee. Op de koop toe heb ik in de allerlaatste afdaling mijn ski geplooid waardoor ik nu nog nieuwe ski's mag aanschaffen.
 
Tja, die “ski_garantie” die sommige touroperators aanbieden blijkt toch ook maar zo-zo. Ze blijken nogal vreemde berekeningen te maken om te bepalen hoeveel liften open zijn... Zo tellen ze de rollende tapijten op de baby pistes mee, alsook zelfs een busverbinding. “Creative accounting” dus om maar geen terugbetalingen te moeten doen.
 
Laatst bewerkt:
Tja, die “ski_garantie” die sommige touroperators aanbieden blijkt toch ook maar zo-zo. Ze blijken nogal vreemde berekeningen te maken om te bepalen hoeveel liften open zijn... Zo tellen ze de rollende tapijten op de baby pistes mee, alsook zelfs een busverbinding. “Creative accounting” dus om maar geen terugbetalingen te moeten doen.
idd, beter gewoon last minute boeken dan. Dan kan je nog altijd kiezen tussen Oostenrijk, Frankrijk of Italia.
 
idd, beter gewoon last minute boeken dan. Dan kan je nog altijd kiezen tussen Oostenrijk, Frankrijk of Italia.
Mja hier toch al geboekt voor volgende week, vriendin kan dat niet aan zo last minute boeken
Hopelijk komt de koude wat door, sneeuw valt wel hogerop dus op zich moet het wel ok zijn
 
Iemand ervaring met Livignio? Ik zoel een gebied waar veel niet skiers ook iets aan hebben. Maar toch genoeg zekerheid voor december ski. Iemand ideen?
 
Iemand ervaring met Livignio? Ik zoel een gebied waar veel niet skiers ook iets aan hebben. Maar toch genoeg zekerheid voor december ski. Iemand ideen?
Ben er al veel geweest. Leuke aan Livigno is dat er ook een levendige shop straat is met restaurants en cafés tussen.

Vermits de hoogte ligt er gewoon ook altijd sneeuw.

Jij zou met vliegtuig komen? Want de reis uit België is wel wat lastig soms. Vignet, trein & tunnel maken de rit wel niet de goedkoopste.

Dorpje is tax free. Maakt het eten en drinken ook niet te duur. Qua skigebied zelf is het niks speciaals, maar er zijn enkele goeie pistes. Mij stoort het niet van die paar keer op een week te doen.
Voordeel is ook dat je verschillende exposities hebt. Zo kan je beginnen op oostflank en eindigen op de westflank. Zo heb je altijd goeie sneeuw. Zelfs eind april als wij altijd gingen.
 
Terug
Bovenaan