Misschien een domme vraag, maar weet iemand in welke mate er sneeuwzekerheid is in Val Thorens (of omstreken) rond midden-december tot eind-december? Ik ben vroeger een paar keer gaan skiëen, maar altijd rond eind januari-begin februari en dan was er meestal wel sneeuwzekerheid.
Gaat in Val Thorens geen probleem zijn.
Op de pistes zeker, de verbindingen tussen de verschillende valleien gaan open op 4 december.
Staan genoeg kanonnen om bij enkele dagen vorst alles vol kunstsneeuw te spuiten.

Hier zijn de cijfers op 3000m van de vorige jaren. buiten de pistes.
118 cm

131cm
 
Ik ben bij Duijvestein geweest, maar dat is alleen in Nederland denk ik. Top service gehad.
Same, wel op einde van het seizoen (denk dat dat deze periode was) zodat alles aan 50% was.

Onderhoud hier in het dorp, zeer vreemd mss maar hier is dus een ski-winkel :D
 
Ik ga deze keer pakken wat er te pakken valt en vertrek 2e deel herstvakantie voor 5tal dagen naar oostenrijk. :woohoo:
 
Zal inderdaad Tux worden.
Heb mijn telemark bindingen op mijn racketski's gemonteerd ondertussen. Dat gaat wat geven :unsure:
 
Mail weer gekregen van het werk ivm de jaarlijkse skireis (seminarie) in maart. In 2020 voor de eerste keer meegegaan en reuze meegevallen. Dit jaar nog goedkoper! 260€ voor shortski voor 2 in Italië met skipas, monitoren en avondmaal in. Kijk er naar uit 😁
 
Laatst bewerkt:
Ik ga tussen kerst en nieuw dit jaar.

Aangezien ik sowieso nieuwe jas/broek ging kopen: misschien uitkijken naar (veel) warmere versies? Mij altijd laten vertellen dat het eind december toch een pak kouder is ivm eind februari, maart,..
 
Depends aan wat ge nu hebt van kledij.
Zelfs met kerst draag ik : thermisch merino wol + puffy + (indien heel koud zoals -15°, nog een fleece trui) + technische shell jas (zonder enige voering dus)
 
Depends aan wat ge nu hebt van kledij.
Zelfs met kerst draag ik : thermisch merino wol + puffy + (indien heel koud zoals -15°, nog een fleece trui) + technische shell jas (zonder enige voering dus)

Ik heb als jas nu eigenlijk zo'n shell en in combo met merino + andere layer vind ik dat eigenlijk al te koud :biglaugh:
 
Ik ga tussen kerst en nieuw dit jaar.

Aangezien ik sowieso nieuwe jas/broek ging kopen: misschien uitkijken naar (veel) warmere versies? Mij altijd laten vertellen dat het eind december toch een pak kouder is ivm eind februari, maart,..

Tegen de kou kunt ge u kleden door verschillende (onder)lagen hé.

Als ge u nu extra dikke thermische jas en broek gaat kopen zijn die mss niet geschikt voor wanneer het wat warmer is. Dus voor mij liever normale broek en jas en wat extra onderlagen dan een te warme of dikke broek en jas.

Laatste skitrip bij mij was januari 2020 in Sölden, net voor Covid, het was denk ik zeker 12 of 13 jaar geleden dat ik eens een winter niet ben gaan skiën, maar ik vrees dat het 2 winters op rij wordt :frown: Net zwaar verbouwd en volgend jaar willen we het zwembad dat er ligt renoveren, dus budgettair moeten we keuzes maken. En mijn meniscus heeft zwaar afgezien door de verbouwingen, dus ik weet überhaupt niet of ik wel ga kunnen skiën, mss best eens gaan testen indoor.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb als jas nu eigenlijk zo'n shell en in combo met merino + andere layer vind ik dat eigenlijk al te koud :biglaugh:
Dan doet ge nog een extra laagje aan onder die shell. Dat is sowieso de beste keuze. Een dikke jas, dan sta er in te zweten als het dan eens 15gr is.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal 2nd over de kleren.
Ik heb als jas enkel een softshell zonder enige binnenvoering (basically ne veredelde regenjas dus :p) ... en ik zou het niet anders willen. Tegen de kou kunt ge altijd lagen lycra, merinowol, fleece, tshirt etc aansmijten.

Tot en met -10 doe ik enkel aan: lycras, front/back protector, tshirt, softshell.
Vanaf -10 vervang ik de lycra door thermish onderlaag / merino en als het echt koud is een trui.
Ik heb nog 1 dikkere jas (maar zelfs dan niet echt dik) en die heb ik in 10 jaar nog maar 1 keer aan gedaan ... het was toen -28.
 
Ik, als koukleum, heb het eigenlijk zo goed als nooit koud op de berg, zonder echt heel dik aan te doen. We gaan wel altijd in februari/maart. Heb sinds vorig jaar wel een nieuwe outfit, dus hopelijk is die ook warm genoeg.
 
Heb met december al gehad dat het gevoelstemperatuur -30 was en 2 dagen later +5.

Heb meestal dan vooral last aan voeten, handen en wangen/mond dus dan is het toch niet fijn om te skien
 
Heb meestal dan vooral last aan voeten, handen en wangen/mond dus dan is het toch niet fijn om te skien
Ik ook, enkel aan handen en voeten ijskoud. Voor de rest geen last van de koude tijdens het skiëen. Ook al geprobeerd met duurdere, speciale handschoenen tegen de koude (hielp geen fluit).
 
Voila, net geboekt. Hintertux 10/11-14/11
Nu hopen dat Oostenrijk nog 3tal weken wacht om de Belgen uit rode zone toegang te verbieden
 
Terug
Bovenaan