Waar zoeken jullie een verblijf voor skivakantie in Oostenrijk?

Euhm.. waar er een sneeuw ligt.

Of bedoel je op welke sites?

Met de maten boeken we meestal via Sunweb voor de shortski's. Alles geregeld (logement, fret, skipas), gewoon naar daar bollen en zuipen, euhm skiën.

Met de family gaan we altijd naar hetzelfde dorp bij een familie die Ferienwohnung aanbiedt, gaan we al jaren.
 
Ischgl gaat zichzelf heruitvinden en zetten in op minder toeristen, ik vrees er zwaar voor dat je daar voor alles nog goed zit. Tenzij je knaten genoeg hebt.
Onze boeking van dit jaar is verplaatst naar 2022, dus hopelijk kan ik het u zeggen. Voor Oostenrijkse begrippen is Ischgl natuurlijk sowieso al wat duurder, maar vergeleken met Frankrijk gaat het nog. Zien of dat verandert.
 
Euhm.. waar er een sneeuw ligt.

Of bedoel je op welke sites?

Met de maten boeken we meestal via Sunweb voor de shortski's. Alles geregeld (logement, fret, skipas), gewoon naar daar bollen en zuipen, euhm skiën.

Met de family gaan we altijd naar hetzelfde dorp bij een familie die Ferienwohnung aanbiedt, gaan we al jaren.
Ja bedoel welke sites. Wij gaan altijd naar een ander gebied, 90% zeker dat het volgend jaar Solden wordt
 
Ja bedoel welke sites. Wij gaan altijd naar een ander gebied, 90% zeker dat het volgend jaar Solden wordt

Sunweb kan ik wel aanraden, is wel handig om alles direct geboekt te hebben.
Als je natuurlijk zelf graag de controle houdt, gebied zoeken en dan booking.com erbij nemen.
 
De laatste jaren boek ik meer en meer gewoon via de website van het dorp. Of zoek ik op google maps direct de plaats van app op en dan zo rechtstreeks.
 
Ik doe altijd als volgt:
1. Mass mail naar al mijn vorige verblijven
2. Pik daaruit de 2 meest interessante opties / gebieden
3. Dubbelcheck of Booking.com iets beters heeft
4. Dubbelcheck of Sunweb en Skiplanet iets beters hebben (goed bekijken wat er wel en niet in zit)
5. Als ik nog goesting heb, website van het dorp bekijken

Als ge geen idee hebt wat/hoe/waar, zou ik mijn #4 als 1e stap nemen, en via daar filteren.
 
Dit gezegd zijnde: waar blijft de kerstvakantie??? Aangezien we toch geen zomer krijgen mag het direct naar winter over. Zell am see/Kaprun, here we come :love:
 
Waar kopen jullie je snowboard materiaal?
Ik zit te kijken om nieuwe boots te kopen :)
 
Ik koop alles online.

Ik zoek gewoon op de fabrikanten websites wat ik wil en daarna tik ik dat in op idealo.de, idealo.fr
Bijna elke keer kom ik wel ergens anders uit.
Ski inn, sport conrad, sport okay (die hebben soms wel echt goeie deals), sport bittl, snowcountry, ...
 
Zoiets koop ik toch graag bij de vertrouwde skiwinkel in de buurt.
Toch ook graag iets dat ik pas en wil voelen alvorens te kopen.
Nieuw bord dan weer handig voor onderhoud, als er iets aan scheelt etc.
In mijn geval sportina in Erpe-Mere. (y)
 
Misschien een domme vraag, maar weet iemand in welke mate er sneeuwzekerheid is in Val Thorens (of omstreken) rond midden-december tot eind-december? Ik ben vroeger een paar keer gaan skiëen, maar altijd rond eind januari-begin februari en dan was er meestal wel sneeuwzekerheid.
Nu heb ik nog een reeks verlofdagen staan en zou ze liever in december nog opnemen.
 
Terug
Bovenaan