Sifu krijgt binnenkort extra moeilijkheden en accessibility opties

Zoek je naar een cinematische beat 'em up (met daarenboven enkele roguelite-elementen) die voornamelijk geïnspireerd is door kung fu-films, dan staat Sifu van ontwikkelaar Sloclap jou wellicht op het lijf geschreven. Recent gelanceerd voor zowel de PlayStation 4 als de PlayStation 5 en de Epic Game Store op PC, dit spel sloeg er ondertussen in om een reputatie te vergaren omtrent diens hoge gehalte aan moeilijkheid en uitdaging. Raakte je door zulke (al dan niet) kritische opmerkingen echter geïntimideerd en twijfelde je om het spel alsnog zelf uit te proberen, dan zal het volgende nieuws je wellicht interesseren.

In een gesprek met een website dat zich concentreert op accessibility features (met name Can I Play That?) praatte de mede oprichter van Sloclap, Pierre Tarno, over een aantal opties die iedereen in de nabije toekomst mag verwachten. Zo zal een post-launch patch, waar op dit moment trouwens nog geen datum op staat, om te beginnen betere ondertitelingen bevatten. Daarnaast zal het Franse ontwikkelingsbedrijf ook een High Contrast Mode introduceren voor de console-versies, iets wat reeds van begin af aan verkrijgbaar was op de PC-port. Dit verschil ontstond louter vanwege een bug, in plaats van een opzettelijke keuze. Ten slotte vermeldde men dat Sifu uiteindelijk ook extra moeilijkheden zal krijgen; niet alleen een meer makkelijke variant, maar ook nog ééntje die pittiger uit de hoek komt. Dit gegeven werd vergeleken met Metroid Dread's recente patch die Nintendo tijdens de Nintendo Direct van vorige week onthulde.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan