Play4 Shalom allemaal!

Vergeet niet dat dit een NVA stad is. Een partij die altijd hard roept over integratie en dat iedereen zich naar hun "Westerse waarden" moet aanpassen.
BDW en zijn trawanten viseren uiteraard de Marokkaanse gemeenschap en laten de Joodse relatief ongemoeid.
Deze serie laat ook zien dat de lokale overheid een dubbele standaard en een emmer hypocrisie hanteert.

Logisch dat de Joodse gemeenschap wantrouwend en voorzichtig is.
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Net de laatste aflevering bekeken en blijft wel hangen dat joden nog steeds nageroepen worden en zelfs bekogeld.

Vroeger deed er een verhaal de ronde dat Antwerpse joden allemaal een abonnement op de Zoo hadden.
Een bepaalde bevolkingsgroep viseerde hen namelijk meer dan andere en in de Zoo werden ze daar niet mee geconfronteerd omdat de toegang daar betalend is. 😅
Iemand weet of dit een broodjeaapverhaal was of dicht bij de waarheid?
 
Net de laatste aflevering bekeken en blijft wel hangen dat joden nog steeds nageroepen worden en zelfs bekogeld.

Vroeger deed er een verhaal de ronde dat Antwerpse joden allemaal een abonnement op de Zoo hadden.
Een bepaalde bevolkingsgroep viseerde hen namelijk meer dan andere en in de Zoo werden ze daar niet mee geconfronteerd omdat de toegang daar betalend is. 😅
Iemand weet of dit een broodjeaapverhaal was of dicht bij de waarheid?

Volgens mij klopt daar niet veel van.
Mogelijks is het een verhaal dat ooit begonnen is vanuit het verhaal van de dierentuin in Warschau, waar een koppel tijdens de oorlog enkele honderden Joden in hun dierentuin verborgen hielden?
 
Net de laatste aflevering bekeken en blijft wel hangen dat joden nog steeds nageroepen worden en zelfs bekogeld.
Volgens mij heeft dat weinig of niets meer te maken met de jodenhaat zoals we die kenden ten tijde van de nazi's maar eerder met de situatie in Palestina.
 
Volgens mij heeft dat weinig of niets meer te maken met de jodenhaat zoals we die kenden ten tijde van de nazi's maar eerder met de situatie in Palestina.
De steen die je tegen je kop krijgt, blijft hetzelfde voelen, hoor.
Ik heb het zelf ook al gemerkt. Zeker en vast niet dagelijks, eerder minder dan één keer per jaar. Maar ik ben dan ook geen Jood, en moet er al toevallig passeren. Ik vind het raar om een onderscheid te gaan maken tussen welke haat, maar dat komt inderdaad voor een stuk van moslims of sympathisanten van Palestina, maar evenzeer wordt er geroepen dat ze beter allemaal naar Israël gaan "als het daar zo veel beter is", of hier en daar een Hitlerverwijzing, of "kweken als konijnen, maar kunnen hun kinderen niet opvoeden".

Langs de andere kant is het ook een gemeenschap die zich zo aan de zijkant zet, dat ze niet anders kunnen dan opvallen en gezien worden, en zo zulke dingen magnetisch aantrekken, maar dat is helemaal niet om goed te praten wat er gebeurt. Gewoon een uitleg. En eigenlijk helemaal hetzelfde als wat @Sir.Killalot hiervoor al op je post antwoordde. En ze zijn er ook wel uiterst gevoelig aan. Té gevoelig, durf ik ook wel te zeggen. Er loopt hier privébewaking rond die met oortjes in communicatie staan met elkaar, en iemand wijzen op zwerfvuil dat hij weggooit, maakt al dat je op de hoek van de straat aangesproken wordt: "ben je antisemiet?". Het is een moeilijk evenwicht soms, door zo weinig geïntegreerd te zijn.
 
Terug
Bovenaan