Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat kan.Natuurlijk. Ik bedoel echter of de departement mogelijks met andere voorstellen zal komen. Snap je?
Ohh okayy! Je bent zo gestart! En hoe lang heb je moeten wachten ongeveer? Mag ik wat meer weten hierover?Dat kan.
Ik ben zo gestart bij de overheid.
Ik solliciteerde op een vacature, 2 maand later kreeg ik een brief dat de vacature ingevuld was maar dat ze een andere positie voor mij hadden.Ohh okayy! Je bent zo gestart! En hoe lang heb je moeten wachten ongeveer? Mag ik wat meer weten hierover?
Okayy goed goed! Dat klinkt al heel inspirerend. Ik kan alleszins niet meer doen dan wachten. En aangezien er, zoals ik vernomen heb, een krapte bestaat bij de overheid op vlak van werknemers EN dat mijn lijst maar een maand bestaat, dat de kansen normaal gezien voldoende is om een andere vacature te krijgen (I hope). 2de plaats blijft een ideale positie op dat vlak.Ik solliciteerde op een vacature, 2 maand later kreeg ik een brief dat de vacature ingevuld was maar dat ze een andere positie voor mij hadden.
1,5 maand later gestart.
krapte bestaat bij de overheid
Idem.Nee hoor plaatsen genoeg maar het is moeilijk om volk te vinden. Hier 6 open vacatures, allemaal statutair en er is maar 1 persoon komen opdagen.
Hoe zou her komen dat er moeilijk volk te vinden is?? Heb jij (hebben jullie) een idee?Nee hoor plaatsen genoeg maar het is moeilijk om volk te vinden. Hier 6 open vacatures, allemaal statutair en er is maar 1 persoon komen opdagen.
Op bepaalde plaatsen eisen te hoog, maar de verloning niet navenant vergeleken met de privéHoe zou her komen dat er moeilijk volk te vinden is?? Heb jij (hebben jullie) een idee?
Hmmm dat begrijp ik. Zou er nog iets zijn? Een vriend die ook bij de overheid werkt had gezegd dat ze ook problemen hebben op dat vlak. Kunnen niet eens 2 mannen vinden voor 2 posities.Op bepaalde plaatsen eisen te hoog, maar de verloning niet navenant vergeleken met de privé
Niemand die het weet, plaatsen zijn voor C + B niveau. Maar dat is al langer aan de gang, de persoon die ik vervang heeft 3 jaar moeten wachten op mij.Hoe zou her komen dat er moeilijk volk te vinden is?? Heb jij (hebben jullie) een idee?
Er is weer in job verschenen bij Financiën:
Fiscaal controleur (ANG23009) (m/v/x)
Nu is deze onlangs pas verschenen (ANG22229). Ze hebben toch een wervingsreserve waar ze uit kunnen putten?
De nieuwe werving is specifiek voor fiscaliteit, douane & accijnzen en bijzondere belastinginspectie.
Iemand ervaring met deze diensten?
ANG22486onlangs is een groot woord he. dat is een half jaar geleden. die mensen zullen allemaal of aangeworven zijn, of afgewezen hebben.
ik veronderstel dat ge bij Douane en Accijnzen gewoon als verificateur aan de slag zult gaan. maar wat ge precies gaat doen, hangt af van waar ge terecht komt.
. Doel management FTE's zou <1000 >900 zijnIk heb een sollicitatiegesprek bij Selor i.v.m. een programmeer job. Dat gesprek duurt een uur. Hoe zou dit er aan toe gaan? Krijg je direct een praktische proef bij je eerste gesprek? Doordat het gesprek zo kort is weet ik niet goed wat te verwachten.
De cijfers kan je hier voor alle FOD's zien: https://infocenter.belgium.be/nl/statistiekenDe vakbond had de statistieken bij ons bekeken van de laatste ik dacht 5 jaar.
We hadden iets op een <800 FTE's van een 100 tal aanwervingen per jaar. Waarvan er dat jaar tussen de 45 en de 55 op pensioen gingen en tussen de 50 en de 60 de entiteit verlieten om diverse redenen.
En deze trend is er niet enkel 1 jaar, we konden die trend eigenlijk zo goed als elk jaar wel zien (wel niet noodzakelijk evenveel aanwervingen).
En die trend van gepensioneerden is nog helemaal niet over.
Rekening houdende dat quasi al onze aanwervingen statutair zijn, lijkt mij dat toch wel redelijk straf... en wetende dat toen ik startte rond 2010 zaten we aan >1400 FTE"s en meldde mijn collega's dat we van +/- 2000FTE's kwamen. Triestig. Doel management FTE's zou <1000 >900 zijn