Selor 2021 vernieuwde selectieprocedure

je neemt gewoon verlof op. normaal is dat geen probleem. uw verlof bij de overheid staat ook los van die in de privé.

Vandaag deelgenomen aan een bevorderingsexamen voor niveau B. Iemand die weet hoe lang het ongeveer duurt om je resultaat te krijgen?

Vandaag deelgenomen aan een bevorderingsexamen voor niveau B. Iemand die weet hoe lang het ongeveer duurt om je resultaat te krijgen?
als ze niet eerst élk examen gaan laten uitvoeren, kan het rap gaan, denk ik? zo'n computertest is toch niet veel verbeterwerk aan?
ik heb ook mee gedaan, ben eens benieuwd. ik had het zwaarder verwacht, tbh

Sommige vragen gingen ook vlot bij mij, andere wat minder, we'll see. Morgen doe ik nog eens mee voor een examen dat meer aanleunt bij mijn huidig takenpakket dus als alles goed gaat moet dat beter lukken als vandaag :)

Dan zal het bij jou zeker goed zijn marcel, good job ;)

ik ga er niet van uit dat ik erdoor ben, tbh.
ik weet waar elke vraag over ging, dus nu kan ik veel gerichter studeren voor de volgende testen (zouden vergelijkbaar moeten zijn), maar de juiste antwoorden geven... daar had ik nu dus niet genoeg voor gestudeerd ;)

Ik vond de test van vandaag aanzienlijk moeilijker. Ik had er wel aardig voor gestudeerd, fingers crossed dat we de 50 halen!

na bijna 6m te pendelen wil ik als raad geven kies een job waar je minstens 60% mag thuiswerken als je ver moet pendelen. Want ben die 2 uur elke dag in de trein zo kotsmoe dat kan je niet inbeelden.

Begin januari mag ik eindelijk 3/5 thuiswerken en dat is voor mij echt wel dé kers op de taart.

Vraagje voor de ambtenaren:
Als je van FOD wisselt, behou je dan je opgespaarde verlofdagen en schaalanciënniteit ?

Ik heb nu bijv. 26 dagen verlof die ik mee overneem (bij de huidige FOD) naar volgend jaar + 12 dagen in die "spaarpot"
Ben ik die kwijt of kan ik die meenemen als ik van job wissel naar een andere overheids instelling (Federaal)

EN
Stel je bent B1 met 2 jaar schaalanciënniteit dus volgend jaar stijg je naar B2
Behou je die 2jaar of val je terug en verlies je zogezegd 2jaar ?
@Renegadexxripxx werkt voor de overheid dacht ik. Zijn er hier nog ?

Of waar kan je dat navragen? Zijn toch zaken die je in rekening neemt voor je een nieuwe job aanneemt dus aan die P&O dienst kan je dat nog niet vragen.

Als je van FOD wisselt, behou je dan je opgespaarde verlofdagen en schaalanciënniteit ?

Ik heb nu bijv. 26 dagen verlof die ik mee overneem (bij de huidige FOD) naar volgend jaar + 12 dagen in die "spaarpot"
Ben ik die kwijt of kan ik die meenemen als ik van job wissel naar een andere overheids instelling (Federaal)

EN

Of waar kan je dat navragen? Zijn toch zaken die je in rekening neemt voor je een nieuwe job aanneemt dus aan die P&O dienst kan je dat nog niet vragen.
Vraag eens aan BOSA?

EN

Normaal gezien behoud je hetgeen je opgebouwd hebt.

Al zou je die vraag aan de vakbond kunnen stellen. Of eventueel aan de nieuwe instellingen waar je dan aan de slag zou gaan.
PS: al zou je dus 14 dagen in die spaarpot opnemen en 24 dagen naar de nieuwe FOD.

Maar ik heb geen switch tussen FOD's gemaakt en kan dat dus niet met zekerheid stellen. Dit is mijn aanname, daarom dat ik voorstelde om de vakbond te contacteren, zij kunnen u daarin helpen. En oa. daarvoor ben ik ook aangesloten.

Laatst bewerkt:
artikel 8 FR taaltest gedaan maar man man dat mogen ze toch wel eens updaten ze. Slechte audio in de meeste videos en dan ook nog zo oud als iets.

Luisteren was geen probleem maar woorden invullen bij het lezen was toch wel iets moeilijker. Zeker wanneer de vragen over economie gingen, wtf dat weet ik zelf niet in het nederlands!

En dit is nog maar voor 20€ dan gaan de testen voor 50-70€ met spreken toch wel vieze boel zijn

Geslaagd op het interview

7e op de laureatenlijst
Centrum/Provincie wat ik wil doet 3 aanwervingen
(Er mochten er 60 door naar het interview en in totaal 14 openstaande plaatsen)
Ge kunt dat dus totaal niet inschatten

Haaa die spanning :frown:

Edit: intussen jobaanbieding gekregen. Voorkeur doorgegeven.
Nu ist afwachten zeker tot de einddatum?

Laatst bewerkt:
Nog even over die voorkeuren.

Ik heb 1 voorkeurplaats doorgegeven.
Stel die op plaats 6 heeft diezelfde plaats doorgegeven als 5e voorkeur, maar alle andere voorkeuren zijn reeds ingenomen.

Dan krijgt die waarschijnlijk alsnog die plaats, toch?

Kunt dat dus echt niet inschatten wat de kans is

best geen 5 voorkeuren geven, tbh. 2 à 3 is genoeg. 5 wilt al bijna zeggen: "het maakt mij niet uit".

normaal krijgt ge de eerste plaats die vrij is, ja. maar het kan gebeuren dat iemand die lager geplaatst is, anders geen enkele van zijn voorkeur krijgt, en dan krijgt die die plaats.

bvb. er zijn 8 standplaatsen.

gij (5de) kiest a, c, e, h.
andere (6de) kiest b, c, d, f

personen op de eerste 4 plaatsen kiezen voor a, b, d, f.
dan is de kans groot dat gij e krijgt, en de andere c, want gij hebt nog keuzes over, en de andere niet.

best geen 5 voorkeuren geven, tbh. 2 à 3 is genoeg. 5 wilt al bijna zeggen: "het maakt mij niet uit".

normaal krijgt ge de eerste plaats die vrij is, ja. maar het kan gebeuren dat iemand die lager geplaatst is, anders geen enkele van zijn voorkeur krijgt, en dan krijgt die die plaats.

bvb. er zijn 8 standplaatsen.

gij (5de) kiest a, c, e, h.
andere (6de) kiest b, c, d, f

personen op de eerste 4 plaatsen kiezen voor a, b, d, f.
dan is de kans groot dat gij e krijgt, en de andere c, want gij hebt nog keuzes over, en de andere niet.
Thnx. Duidelijke uitleg

Ik dacht inderdaad dat het zo ging, maar ik kon nergens de info terugvinden.

Daarmee dat ik inderdaad ook maar 1echte voorkeur heb doorgegeven ipv een 2e als backup, ken dat, eer uw interne mobiliteit ooit in orde geraakt..

Wel 5 doorgeven. Want het maakt inderdaad niet uit. Je start je stage en dat zal bepalen of je benoemd wordt na 1j, niet hoeveel voorkeuren je hebt opgegeven.
Dat is voor iedereen anders hè
Als je werkloos bent en ongeacht wat de job wilt kan je alles aanduiden

Maar ik ga uit Limburg niet pendelen naar Gent of Antwerpen of met de auto dagelijks naar regio Turnhout of Kortrijk.
Ik heb een job dus ik switch enkel om me te verbeteren

Dat is voor iedereen anders hè
Als je werkloos bent en ongeacht wat de job wilt kan je alles aanduiden

Maar ik ga uit Limburg niet pendelen naar Gent of Antwerpen of met de auto dagelijks naar regio Turnhout of Kortrijk.
Ik heb een job dus ik switch enkel om me te verbeteren
Dat is iets anders natuurlijk hé. Uit je post maakte ik op dat veel voorkeuren opgeven een netagieve indruk zou maken.

Dat is iets anders natuurlijk hé. Uit je post maakte ik op dat veel voorkeuren opgeven een netagieve indruk zou maken.
Was @marcel zijn post 😉

Maar hoeveel voorkeuren je doorgeeft heeft geen invloed of welke indruk ze hebben.
Ene keer op de laureatenlijst kunnen ze je toch niet meer beoordelen.

Maar wat hij zei dat als je 3 voorkeuren doorgeeft je wel eens de 3e kan krijgen ipv je 2e kan wel belangrijk zijn natuurlijk

Terug
Bovenaan