Selor 2021 vernieuwde selectieprocedure

Top dat je het zegt, intussen van diezelfde lijst inderdaad ironisch genoeg een aanbieding ontvangen, maar die is minder in vele andere opzichten, en niet de verbetering die ik zocht ten opzichte van mijn huidige job, dus ja... aarzel/twijfel, nog even nadenken. Ik wil inderdaad beter, en niet op bepaalde vlakken een (stevige) achteruitgang.
Achteruit gaan moet je inderdaad zeker niet doen!

hangt er van af he.
als de functie die je gaat uitvoeren nog extra testen vereist die door de FOD zelf worden uitgevoerd (bvb bij ons was er nog een psychologische test, en een veiligheidsonderzoek), dan zit er uiteraard meer tijd op als wanneer de testen bij Selor genoeg zijn.

of als je voor 1 specifieke plaats solliciteert, en je bent de enige kandidaat, dan ga je daar snel kunnen beginnen.
als je bvb voor een algemene functie met meerdere standplaatsen solliciteert, dan gaan ze eerst alle plaatsen nog moeten verdelen over de kandidaten, en dat duurt wat langer.

als ge het zo gaat rekenen....
ADV (recup) is niet echt verlof. want ge krijgt dat enkel als ge die uren al gewerkt hebt. maw: als ge uw wettelijke uren doet, hebt ge 0 ADV. en, afhankelijk van de cao kan je dat in de privé ook hebben
13 feestdagen heb je in de privé ook.
brugdagen heb je in de privé ook.
5 dagen per week, dus 52*5 = 260 werkdagen heb je in de privé ook
klein verlet en ziekteverlof zijn dezelfde regels als de privé

dan heb je dus nog gewoon 26 dagen (tov 24) en die 1 bonusdag.

en dan komt die "(want ambtenaar)" nogal onnozel over.

Wettelijk minimum is 20 dagen.

13 feestdagen heb je niet in de privé. (15 november en 2 november zijn geen feestdagen voor iedereen.)
Brugdagen in de privé zijn de feestdagen die in het weekend vallen. De meesten krijgen niet de periode tussen kerst en nieuw bovenop :p.

ADV-dagen: Eerlijk zijn. Worden je uren gemonitored? Ik ben vrij overtuigd van dat niet iedereen plots anderhalf uur extra per week werkt :p. Je weet toch hoe die ADV-dagen verplicht werd voor iedereen? Omdat daarvoor dat pure willekeur was. De ene werkplek kreeg je die 12 dagen cadeau zonder boe of ba, den andere werkplek hield de uren bij, nog een andere werkplek gaf ze quasi nooit ookal deed je extra uren.

Interne mobiliteit kwam daardoor serieus in het gedrang, iedereen vond het oneerlijk (buiten degene die die 12 dagen cadeau kregen zonder iets te voor moeten doen :p), de vakbond was aan het klagen. Daardoor kreeg iedereen die 12 dagen om een eind te maken aan die discussies.

Dan komt dat toch neer op 200 werkdagen.

ja ik wist de juiste getallen niet maar op de ACV staan ze ter wel op

https://www.hetacv.be/nieuws-algeme...r-loonopslag-voor-federaal-overheidspersoneel

hier staat dat wij die volgende maand al zullen krijgen, heb naar HR een mail gestuurd maar die weten van niets

Nog lang wachten :p

Nog lang wachten :p
Wat een grap :rofl: :rofl:
Dit is echt het geld van de volgende legislatuur uitgeven :rofl:

Wat een grap :rofl: :rofl:
Dit is echt het geld van de volgende legislatuur uitgeven :rofl:

Heel dat akkoord met de vakbonden in de vuilbak. Tis duidelijk dat het één van Groen is die die bevoegdheid heeft en dat Groen weer als stront wordt behandeld binnen de regering :p.

"Ah, je hebt een akkoord met de vakbonden. Fuck dat akkoord. Los het maar op. Tis niet dat we je nog gaan terugzien achter de verkiezingen :D"

Wel De Sutter heeft het op z'n minst geprobeerd, dat is veel meer dan je van voorgaande ministers kan zeggen. Onder haar bewind is er ook al een hogere telewerkvergoeding gekomen, is het recht op deconnectie beter vastgelegd en ik vergeet vast nog zaken. Verder is het gezien de energiecrisis niet verwonderlijk dat er geen grote cadeaus overblijven voor ambtenaren, ik ben eerlijk gezegd al verbaasd dat die maaltijdcheques er nog door zijn geraakt. Ik ben in ieder geval niet ontevreden.

Wel De Sutter heeft het op z'n minst geprobeerd, dat is veel meer dan je van voorgaande ministers kan zeggen. Onder haar bewind is er ook al een hogere telewerkvergoeding gekomen, is het recht op deconnectie beter vastgelegd en ik vergeet vast nog zaken. Verder is het gezien de energiecrisis niet verwonderlijk dat er geen grote cadeaus overblijven voor ambtenaren, ik ben eerlijk gezegd al verbaasd dat die maaltijdcheques er nog door zijn geraakt. Ik ben in ieder geval niet ontevreden.
Daar doen we het dan mee ja "ze heeft haar best gedaan"

Maaltijdcheques vanaf 2024. Probleem voor de volgende regering dus. Zo kan ik ook zaken beslissen :laugh:

Me ingeschreven voor een plaats bij Defensie (administratief), iemand ervaring of werkt bij Defensie in Evere? is dit een goede plaats om te solliciteren?
Is wel belangrijk want is niet echt bij de deur, +- 1.30u met de trein 😕. Misschien wel telewerk mogelijk...

Geachte,

Ik heb dit jaar enkele keren meegedaan aan testen van Selor maar mijn scores op de dossiertest ( centra Quidam) blijven toch aan de lage kant waardoor ik hier niet verder geraak. Zou iemand die goede resultaten had hierop mij in bericht kunnen contacteren indien mogelijk?

Alvast bedankt!

Hallo,
Ik heb functiespecifieke pc-testen afgelegd waarvan ik op 5/10/22 het resultaat ontvangen heb. Ik sta als 3de gerangschikt op de laureatenlijst. Er moet nog een interview volgen. Ik kreeg hier echter nog geen bericht van. Normaal dat dit zolang duurt?

Ik heb al gemerkt dat alles redelijk lang duurt bij Selor maar voor een extra proef, zoals een interview, had ik toch gehoopt op een snellere afhandeling. Geduld dus… 🙄

Oké, dilemma: leuke vacature bij Selor...
  • diploma: check
  • gedrags & technische competenties: check
Interessante inhoud en mooi loon? Ik druk op solliciteren.

Fuck: ik heb de vereiste ervaring niet gelezen, minstens 2 jaar ervaring in 1 van onderstaande 5 verantwoordelijkheden.
Ik heb als ik héél eerlijk ben er in geen enkele ervaring van. Dus ja, ik verwacht dat mijn cv niet doorheen de screening zou geraken.

Week ofzo geleden: "proficiat, u bent door de cv-screening, maar wij zien dat u nog geen datum gekozen heeft voor de 2e ronde. Kan u dit nog in orde brengen?" Ik denk: wtf, die cv-screening is precies ook niet deftig gebeurd.

Ik kan en wil niet liegen eigenlijk... wat moet ik doen? Toch die 2e ronde meedoen, en indien ik daarop door ben, de 3e test (interview) meedoen?
Enerzijds voor mij een leuke leerervaring voor te solliciteren op A2 niveau, anderzijds: het zou mij verbazen als dat van dat gebrek aan relevante ervaring niet in het interview ter sprake komt... Maar euhm, ik heb mijn cv niet gescreened, dus ik kan toch onmogelijk in de problemen komen hiermee denk ik dan? Wat antwoord ik als ze mij in het interview daarachter vragen?

De kans dat ik de job effectief zou halen: 1 van de 15 kandidaten in de laatste ronde... is klein, maar nooit nul denk ik dan meestal, maar nu zou dat eigenlijk wel 0 moeten zijn.

Als iemand die zelf al CV screenings heeft gedaan kan ik zeggen dat daar ook een stuk interpretatie aan te pas komt, toch zeker wat betreft relevante ervaring (pure diplomavereisten zijn natuurlijk iets anders). Mogelijk hebben ze toch iets in je CV gelezen wat voldoende was om je toe te laten tot de volgende ronde? Ik zou persoonlijk dus wel meedoen, maar uiteraard nergens over beginnen liegen. Heb je echt zware twijfels, neem dan gewoon contact op met de contactpersoon.

ze gaan in het interview ook niet specifiek vragen naar die ervaring.
ze gaan meer vragen in de trend van "situatie x, ben je dat al tegen gekomen, hoe ben je daar mee om gegaan, wat heb je er uit geleerd".

en ook geen schrik hebben om te zeggen dat je daar géén ervaring mee hebt. bij mij hadden ze bvb gevraagd welke initiatieven ik had genomen op mijn vorige job, ik heb geantwoord dat mijn functie niks van initiatief toeliet, en ik er dus geen ervaring mee had. en zo waren er wel nog een vraag of 2.

en kijk, ik ben toch mogen beginnen.

Me ingeschreven voor een plaats bij Defensie (administratief), iemand ervaring of werkt bij Defensie in Evere? is dit een goede plaats om te solliciteren?
Is wel belangrijk want is niet echt bij de deur, +- 1.30u met de trein 😕. Misschien wel telewerk mogelijk...
Oude gebouwen in slechte staat:
  • Er hangen daar netten onder het plafond, om te voorkomen dat het plafond naar beneden zakt
  • In de winter valt de chauffage soms uit
  • In de zomer is er geen moderne verluchting, de temperatuur binnen stijgt dan tot oventemperatuur
  • De douches mochten we niet gebruiken, omdat er legionellabacterie was vastgesteld
  • Toiletten kan je niet altijd doortrekken, en na gebruik blijft de geur nog lang hangen
Over telewerk:
  • VPN valt regelmatig uit
  • Herinner je je de hack van 2021, toen was er een maand geen e-mail verkeer mogelijk
De locatie:
  • Hoofdkwartier in Evere is gelegen aan één van de gevaarlijkste verkeersknooppunten in Brussel, namelijk het kruispunt Bordet. Als je ooit in een verkeersongeval betrokken zou zijn, dan zal het waarschijnlijk daar gebeuren.
  • Bereikbaarheid met openbaar vervoer is zeer slecht, er is wel een NMBS station, maar dan moet je nog +- 20 minuten wandelen voor je in het kwartier bent.

Het positieve is dat je er statutair ambtenaar kan worden na een jaar dienst, dan kan je gemakkelijker overschakelen naar een ander ministerie.

Vraagje, ik heb een aanbod aanvaard en begin eerstdaags, maar ik heb al enkele maanden geleden een vakantie (14 dagen) geboekt mid-januari. Ik wist toen namelijk nog niet dat ik dan nog maar enkele weken in een nieuwe job zou zitten.

Zal ik die verlofdagen wel mogen opnemen? Kunnen ze me dit weigeren? Tijdens het interview werd gezegd dat ze verwachtte dat we in oktober zouden beginnen maar de procedure is heel erg uitgelopen... ik heb toen dus ook niet vermeld dat ik in januari een vakantie gepland had. Mag ik meteen 10 dagen verlof opnemen, want ik zit hiervoor in de privésector. Hoe pak ik dit best aan?

Terug
Bovenaan