Selor 2021 vernieuwde selectieprocedure

Ik heb ook gedaan een examen en ik ben geslaagd. De aanbiedingen die ik voorlopig heb gekregen vallen nogal tegen. Het was een vacature waarin ze X aantal personen zochten voor van alles en nog wat. Moet ik opnieuw meedoen aan testen als ik terug iets interessants zie op Selor of hoe werkt dit?

uw resultaten blijven een jaar geldig, dacht ik. dus als je ergens solliciteert, en de vereiste testen zijn dezelfde, moet je die niet doen. als er andere testen nodig zijn, moet je die wel doen.

Loon van ministers en ambtenaren​

• Ook over de verhoging van de ambtenarenlonen die minister van Ambtenarenzaken Petra De Sutter (Groen) op tafel had gelegd zou er een akkoord zijn. De ambtenaren zouden in de nabije toekomst maaltijdcheques krijgen, wat zou neerkomen op ongeveer 1.000 euro koopkrachtwinst per jaar.

83€ per maand aand MC vind ik inderdaad niet slecht

Loon van ministers en ambtenaren​

• Ook over de verhoging van de ambtenarenlonen die minister van Ambtenarenzaken Petra De Sutter (Groen) op tafel had gelegd zou er een akkoord zijn. De ambtenaren zouden in de nabije toekomst maaltijdcheques krijgen, wat zou neerkomen op ongeveer 1.000 euro koopkrachtwinst per jaar.

83€ per maand aand MC vind ik inderdaad niet slecht
Waarom ga je uit van 83€ ?

Benieuwd wat er is van het voorakkoord van de verhoging van 2% en de volwaardige eindejaarspremie

Waarom ga je uit van 83€ ?

Benieuwd wat er is van het voorakkoord van de verhoging van 2% en de volwaardige eindejaarspremie

Zijn MC van 6 euro dus met persoonlijke bijdrage van 1,09 euro. Dus 4,91 voordeel per werkdag.

Pakweg 200 werkdagen (want ambtenaren :p) = 982 euro per jaar.

ja ik wist de juiste getallen niet maar op de ACV staan ze ter wel op

https://www.hetacv.be/nieuws-algeme...r-loonopslag-voor-federaal-overheidspersoneel

hier staat dat wij die volgende maand al zullen krijgen, heb naar HR een mail gestuurd maar die weten van niets

Zo snel gaat dat niet gaan :p.

Eerst moet dat in het staatsblad gepubliceerd worden.
Dan moet beheerd worden hoe dat dat boekhoudkundig en op personeelsvlak moet behandeld worden. Reglementen moeten gepubliceerd worden
Dan gaan ze eerst een openbare besteding moeten publiceren wie die maaltijdcheques mag beheren.
Die openbare besteding moet lopen en afgehandeld worden.
Dan moet die gegevens van al die ambtenaren uitgewisseld moeten worden met bedrijf die de maaltijdcheques uitgeeft.
Dan moeten al die kaarten aangemaakt worden.

Misschien dat ze al maaltijdcheques gaan verrekenen vanaf de periode november maar je gaat ze nog niet zo snel kunnen uitgeven :p.

Zo snel gaat dat niet gaan :p.

Eerst moet dat in het staatsblad gepubliceerd worden.
Dan moet beheerd worden hoe dat dat boekhoudkundig en op personeelsvlak moet behandeld worden. Reglementen moeten gepubliceerd worden
Dan gaan ze eerst een openbare besteding moeten publiceren wie die maaltijdcheques mag beheren.
Die openbare besteding moet lopen en afgehandeld worden.
Dan moet die gegevens van al die ambtenaren uitgewisseld moeten worden met bedrijf die de maaltijdcheques uitgeeft.
Dan moeten al die kaarten aangemaakt worden.

Misschien dat ze al maaltijdcheques gaan verrekenen vanaf de periode november maar je gaat ze nog niet zo snel kunnen uitgeven :p.
Toen maanden geleden de eerste geruchten over MCs begonnen te circuleren is wel al duidelijk gemaakt door de vakbondsafgevaardigden dat deze er ten vroegste 01/2023 zouden zijn.

Dat is super rot KnightOfCydonia. Als je hoog in de lijst stond is de kans wel groot dat je nog andere aanbiedingen krijgt, dus ik zou niet wanhopen. Misschien was deze job not meant to be en staat er je nog iets beters te wachten, succes!

Top dat je het zegt, intussen van diezelfde lijst inderdaad ironisch genoeg een aanbieding ontvangen, maar die is minder in vele andere opzichten, en niet de verbetering die ik zocht ten opzichte van mijn huidige job, dus ja... aarzel/twijfel, nog even nadenken. Ik wil inderdaad beter, en niet op bepaalde vlakken een (stevige) achteruitgang.

Heeft er iemand advies hoe lang de aanwervingsprocedure loopt eens ik op een een jobaanbieding mijn interesse bevestigd heb? Er waren heel wat plaatsen dus ik kan me voorstellen dat dit administratief veel werk zal zijn... kan ik dus verwachten dat het wel een tijdje zal duren? Uiterlijke datum om interesse in de aanbieding door te geven is 15 oktober.

Geen idee hoeveel verlof jij denkt dat ambtenaren hebben, maar ik heb maar 26 dagen. De laatste keer ik checkte waren er geen 34 feestdagen op een jaar.
Stelsels verschillen, sommigen hebben ook nog ADV. En dan heb je nog de brugdagen en (voor velen) de periode tussen Kerstmis en Nieuwjaar. Al zijn dat strikt genomen compensaties voor feestdagen die in een weekend vallen - dacht ik.

Stelsels verschillen, sommigen hebben ook nog ADV. En dan heb je nog de brugdagen en (voor velen) de periode tussen Kerstmis en Nieuwjaar. Al zijn dat strikt genomen compensaties voor feestdagen die in een weekend vallen - dacht ik.
ADV-dagen zijn totaal geen extra verlof. Je hebt die uren op een ander moment gepresteerd.

Akkoord, maar je zal voor die dagen evenmin maaltijdcheques ontvangen.
Dat is ook niet altijd het geval. Dat hangt van de onderneming af. Ik krijg maaltijdcheques voor gewerkte uren en niet voor gewerkte dagen. Ik heb hier een loonbrief liggen waarop staat dat ik 17 dagen(136 uren) gewerkt heb. Ik heb 18 maaltijdcheques ontvangen.

Laatst bewerkt:
Geen idee hoeveel verlof jij denkt dat ambtenaren hebben, maar ik heb maar 26 dagen. De laatste keer ik checkte waren er geen 34 feestdagen op een jaar.
52 * 5 = 260 weekdagen op een jaar

26 verlof
12 ADV
13 feestdagen
3 brugdagen
1 "compensatiedag"

205 werkdagen kom ik uit :p

Pak nog een klein verlet en een ziekteverlof en je zit aan 200 werkdagen.

Heeft er iemand advies hoe lang de aanwervingsprocedure loopt eens ik op een een jobaanbieding mijn interesse bevestigd heb? Er waren heel wat plaatsen dus ik kan me voorstellen dat dit administratief veel werk zal zijn... kan ik dus verwachten dat het wel een tijdje zal duren? Uiterlijke datum om interesse in de aanbieding door te geven is 15 oktober.
hangt er van af he.
als de functie die je gaat uitvoeren nog extra testen vereist die door de FOD zelf worden uitgevoerd (bvb bij ons was er nog een psychologische test, en een veiligheidsonderzoek), dan zit er uiteraard meer tijd op als wanneer de testen bij Selor genoeg zijn.

of als je voor 1 specifieke plaats solliciteert, en je bent de enige kandidaat, dan ga je daar snel kunnen beginnen.
als je bvb voor een algemene functie met meerdere standplaatsen solliciteert, dan gaan ze eerst alle plaatsen nog moeten verdelen over de kandidaten, en dat duurt wat langer.
52 * 5 = 260 weekdagen op een jaar

26 verlof
12 ADV
13 feestdagen
3 brugdagen
1 "compensatiedag"

205 werkdagen kom ik uit :p

Pak nog een klein verlet en een ziekteverlof en je zit aan 200 werkdagen.
als ge het zo gaat rekenen....
ADV (recup) is niet echt verlof. want ge krijgt dat enkel als ge die uren al gewerkt hebt. maw: als ge uw wettelijke uren doet, hebt ge 0 ADV. en, afhankelijk van de cao kan je dat in de privé ook hebben
13 feestdagen heb je in de privé ook.
brugdagen heb je in de privé ook.
5 dagen per week, dus 52*5 = 260 werkdagen heb je in de privé ook
klein verlet en ziekteverlof zijn dezelfde regels als de privé

dan heb je dus nog gewoon 26 dagen (tov 24) en die 1 bonusdag.

en dan komt die "(want ambtenaar)" nogal onnozel over.

Terug
Bovenaan