Ik denk dat hij vooral moeite heeft met sociale interactie rond vrouwen. Objectief gezien beantwoordt hij aan 3 van de 4 criteria die je hebt aangegeven over het waarom

Je zegt wel "uit de miljoenen vrouwen" maar algemeen gaat een gemiddelde jonge gast van 26 geen miljoenen vrouwen tegenkomen of zelfs zien. Dus ik denk dan meer dat er meerdere redenen zijn waarom jonge gasten naar een prostituee gaan om aan hun trekken te komen.
Stel je bent een jonge gast maar je wil absoluut geen relatie omwille van welke reden dan ook. In plaats van een jonge vrouw te versieren die wel een relatie wil, kies je ervoor om naar een prostituee te gaan. Je betaalt dus voor een dienst waar je van kan genieten en niemand wordt gekwetst. Dit werkt in beide richtingen trouwens. Een jonge vrouw kan dit ook doen zonder dat er iemand gekwetst wordt.
Ander voorbeeld: Je bent een late 20er die nog nooit echt seks heeft gehad. Bij jezelf denk je dat als je een vrouw (mogelijks de vrouw van je leven) tegenkomt waar het echt mee klikt, je die kan kwijtraken als je niet wat "ervaring" hebt. Je betaalt voor een prostituee die ervaring heeft en waar je dit ook kan aangeven. Meestal zijn die ook heel vriendelijk en zullen ze daar zeker begrip voor hebben. Opnieuw niemand gekwetst.
Zo zijn er wel meerdere redens waarom precies, de ene wat meer koosjer, de andere wat minder. Persoonlijk zou het niet voor mij zijn, wil niet zeggen dat mensen zich slecht moeten voelen omwille van hun keuzes. Ik heb ook niks met auto's terwijl anderen dat wel hebben, die voelen zich er ook niet slecht bij