Sekswerkers

Ik ga daar niet mee akkoord en heb er zelf nooit een rol in gespeeld. Daarbij klopt het niet dat Europeanen de boosdoener zijn.

Je hebt het over slavernij. Tijdens de hoogte van slavernij in Amerika hadden slechts 1.4% van de populatie slaven, waaronder joden, arabieren en zwarten.
Je dubbele standaard is te zien. Sekswerk = slecht omdat ik dat vind ook al heb ik er niets mee te maken. Geschiedenis van christen = goed omdat ik er niks mee te maken heb wat er toen is gebeurd en nog steeds gebeurt

Kijk dat is gek voor mij. Hoe kan je je zoon naar een prostituee sturen? Als hij een zware beperking heeft zoals je zegt en ik ga ervan uit dat hij een intellectuele beperking heeft hoe kan hij dan toestemmen hiertoe?
Het feit dat je denkt dat ik hem daartoe zou verplichten toont aan dat je totaal niet mee bent met het concept. Het is een optie voor hem die hij anders niet zal krijgen. Daarom dat die organisatie gesteund wordt door het VAPH en de Vlaamse Overheid. Het geeft mogelijkheden die iemand met een beperking zonder hulp niet heeft. Bonuspunten voor jou om nog niet eens de moeite te doen om ASS op te zoeken.

Ik heb zo geen problemen maar ik ben gewoon een Belg. Hier geboren, dus ik heb een recht om hier te zijn. Om te zeggen dat ik maar ergens anders naartoe kan gaan is gek. Waarom kunnen de families van deze mensen hier zelf niet voor betalen?
Je hebt absoluut geen idee hoeveel extra kosten een kind met een beperking of zware handicap met zich meedraagt. Ik stel voor dat je eerst eens wat onderzoek gaat verrichten alvorens je hier verder mee gaat. Niet alleen betaal je als ouder daar levenslang voor (want kind zal nooit zelf de kost kunnen verdienen), in vele gevallen mag je als ouder ook nog eens je eigen kind gaan begraven omdat de algemene levensduur een stuk lager ligt dan die van een "normaal" mens.

plat racisme noch godsdienstsuperioriteit worden hier gedoogd
Je dubbele standaard is te zien. Sekswerk = slecht omdat ik dat vind ook al heb ik er niets mee te maken. Geschiedenis van christen = goed omdat ik er niks mee te maken heb wat er toen is gebeurd.
Het zijn voornamelijk Arabieren en Joden die de slavenhandel aandreven. Daarbij had iedereen toen slaven en ik heb dit al eerder uitgelegd maar soms was het de morele optie.

Als er een keuze is tussen iemand vermoorden en slaaf nemen dan is het laatste veel beter. Daarbij had slechts 1.4% van Amerikanen tijdens de hoogte van slavernij een slaaf, inclusief de joden, arabieren en zwarten.

Het zijn voornamelijk Arabieren en Joden die de slavenhandel aandreven. Daarbij had iedereen toen slaven en ik heb dit al eerder uitgelegd maar soms was het de morele optie.

Als er een keuze is tussen iemand vermoorden en slaaf nemen dan is het laatste veel beter. Daarbij had slechts 1.4% van Amerikanen tijdens de hoogte van slavernij een slaaf, inclusief de joden, arabieren en zwarten.
Ik heb het niet over slavernij, ik zou het zelfs terug invoeren. Je dubbele standaard is dat je met sekswerk wel een probleem hebt onder het mom van "christen" te zijn terwijl het een van de meeste wrede godsdiensten in de wereld is (nota bene: alle godsdiensten zijn wreed) en daar afstand van doet louter omdat jij er niets mee te maken hebt. Je kan perfect mensen hun ding laten doen en "christen" zijn omdat jij ook niks te maken hebt met sekswerk.

richtlijn over hoe elkaar te behandelen
We gaan de discussie over het geloof hier laten rusten. Daar zijn andere topics voor.
Dit onderwerp gaat over sekswerk en ervaringen ermee, door sekswerkers en mensen die er gebruik van (willen) maken. Voor de historisch-maatschappelijke of de politieke kijk erop, mag je altijd een topic openen in Politiek & Actualiteit, met de bijbehorende strengere regels. Er is hier plaats voor elk standpuntn, maar we willen een topic dat zo laagdrempelig mogelijk is voor iets wat toch een taboe-onderwerp is, dus iedereen die bijdraagt aan het verhogen van die drempels of geen respect heeft voor de inbreng van anderen, zal snel de deur gewezen worden.

Godzijdank zijn er nog puriteinen om ons eraan te herinneren dat we best normaal zijn.

Signed, iemand die geen prostituees bezoekt maar ze ook niet als onvrouwelijk of verwerpelijk bekijkt.

Met de vrienden hebben we besloten dat we een sekswerker gaan inschakelen voor iemand uit de groep. Dit op voorwaarde dat hij geen vriendin heeft voor z'n 30ste verjaardag. Hij is er nu 26. Nee, het is niet door een gebrek aan proberen. Vrouwen zien hem gwn niet staan ofwel meer als vriend en niet meer. Hij is op de hoogte van de clausele van 30ste verjaardag en was daar ook mee akkoord.

belediging weggehaald
Met de vrienden hebben we besloten dat we een sekswerker gaan inschakelen voor iemand uit de groep. Dit op voorwaarde dat hij geen vriendin heeft voor z'n 30ste verjaardag. Hij is er nu 26. Nee, het is niet door een gebrek aan proberen. Vrouwen zien hem gwn niet staan ofwel meer als vriend en niet meer. Hij is op de hoogte van de clausele van 30ste verjaardag en was daar ook mee akkoord.
Waarom is dat? Is hij kort, dik, lelijk, te vriendelijk? Als een vrouw vind ik het zelf ook zeer verontrustend hoeveel jonge mannen zomaar naar een prostituee zouden gaan. Als je uit de miljoenen vrouwen geen één kan vinden het spijt me maar dan neem ik toch wel aan dat je iets fout doet.

beledigingen weggehaald
Waarom is dat? Is hij kort, dik, lelijk, te vriendelijk? Als een vrouw vind ik het zelf ook zeer verontrustend hoeveel jonge mannen zomaar naar een prostituee zouden gaan. Als je uit de miljoenen vrouwen geen één kan vinden het spijt me maar dan neem ik toch wel aan dat je iets fout doet.

Ik denk dat hij vooral moeite heeft met sociale interactie rond vrouwen. Objectief gezien beantwoordt hij aan 3 van de 4 criteria die je hebt aangegeven over het waarom :) Je zegt wel "uit de miljoenen vrouwen" maar algemeen gaat een gemiddelde jonge gast van 26 geen miljoenen vrouwen tegenkomen of zelfs zien. Dus ik denk dan meer dat er meerdere redenen zijn waarom jonge gasten naar een prostituee gaan om aan hun trekken te komen.

Stel je bent een jonge gast maar je wil absoluut geen relatie omwille van welke reden dan ook. In plaats van een jonge vrouw te versieren die wel een relatie wil, kies je ervoor om naar een prostituee te gaan. Je betaalt dus voor een dienst waar je van kan genieten en niemand wordt gekwetst. Dit werkt in beide richtingen trouwens. Een jonge vrouw kan dit ook doen zonder dat er iemand gekwetst wordt.

Ander voorbeeld: Je bent een late 20er die nog nooit echt seks heeft gehad. Bij jezelf denk je dat als je een vrouw (mogelijks de vrouw van je leven) tegenkomt waar het echt mee klikt, je die kan kwijtraken als je niet wat "ervaring" hebt. Je betaalt voor een prostituee die ervaring heeft en waar je dit ook kan aangeven. Meestal zijn die ook heel vriendelijk en zullen ze daar zeker begrip voor hebben. Opnieuw niemand gekwetst.

Zo zijn er wel meerdere redens waarom precies, de ene wat meer koosjer, de andere wat minder. Persoonlijk zou het niet voor mij zijn, wil niet zeggen dat mensen zich slecht moeten voelen omwille van hun keuzes. Ik heb ook niks met auto's terwijl anderen dat wel hebben, die voelen zich er ook niet slecht bij ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij jezelf denk je dat als je een vrouw (mogelijks de vrouw van je leven) tegenkomt waar het echt mee klikt, je die kan kwijtraken als je niet wat "ervaring" hebt.
Hij kon de vrouwen niet meer van zich afslaan toen het gerucht de ronde deed dat hij al een hoop ervaring had opgedaan in de rosse buurt.
Dit lijkt me een onwaarschijnlijk scenario, eerder zal je uitstraling veranderen en zal je er minder uitgehongerd uit zien. Het ego moet vrede nemen met een partner die jonger is, minder gemeenschappelijke interesses; men kan het perfect parcours niet meer afleggen.
God verhoede dat je zou zeggen dat bij de vrouwen het verwachtingspatroon totaal is doorgeslagen waardoor een groter segment mannen kansloos is zonder prefab succes.

Persoonlijk vind ik dat maar niets. Ik kan me niet echt inbeelden dat zo iemand daar ook wat aan heeft een dag later, aangezien ik hoop dat hij toch niet enkel en alleen "probeert" bij vrouwen voor seks. Moesten mijn vrienden met zo'n idee afkomen zou ik ze vlakaf zeggen dat ik het een marginaal idee vind. Ook de hele "sfeerschepping" rond "ho ho als je binnen 4 jaar niet van het straat bent..." vind ik helemaal niet gezond. Er lopen echt nog wel 26-jarigen rond die perfect normaal zijn maar geen relatie hebben (gehad), lijkt me.

Komt voor mij toch eerder over als iemand zijn zelfbeeld verder saboteren.
Ik denk dat hij vooral moeite heeft met sociale interactie rond vrouwen. Objectief gezien beantwoordt hij aan 3 van de 4 criteria die je hebt aangegeven over het waarom :) Je zegt wel "uit de miljoenen vrouwen" maar algemeen gaat een gemiddelde jonge gast van 26 geen miljoenen vrouwen tegenkomen of zelfs zien. Dus ik denk dan meer dat er meerdere redenen zijn waarom jonge gasten naar een prostituee gaan om aan hun trekken te komen.

Stel je bent een jonge gast maar je wil absoluut geen relatie omwille van welke reden dan ook. In plaats van een jonge vrouw te versieren die wel een relatie wil, kies je ervoor om naar een prostituee te gaan. Je betaalt dus voor een dienst waar je van kan genieten en niemand wordt gekwetst. Dit werkt in beide richtingen trouwens. Een jonge vrouw kan dit ook doen zonder dat er iemand gekwetst wordt.

Ander voorbeeld: Je bent een late 20er die nog nooit echt seks heeft gehad. Bij jezelf denk je dat als je een vrouw (mogelijks de vrouw van je leven) tegenkomt waar het echt mee klikt, je die kan kwijtraken als je niet wat "ervaring" hebt. Je betaalt voor een prostituee die ervaring heeft en waar je dit ook kan aangeven. Meestal zijn die ook heel vriendelijk en zullen ze daar zeker begrip voor hebben. Opnieuw niemand gekwetst.

Zo zijn er wel meerdere redens waarom precies, de ene wat meer koosjer, de andere wat minder. Persoonlijk zou het niet voor mij zijn, wil niet zeggen dat mensen zich slecht moeten voelen omwille van hun keuzes. Ik heb ook niks met auto's terwijl anderen dat wel hebben, die voelen zich er ook niet slecht bij ;)
Ik geloof nu wel nooit dat "de vrouw van je leven" gaat lopen omdat je geen ervaring hebt in bed hoor. It's not rocket science. Ik denk ook niet dat er veel ervaring te verkrijgen valt van een typische sekswerker waar je in een relatie wat aan hebt eigenlijk, dat is een heel ander gegeven waar het draait rond het genot van wie betaalt in plaats van intimiteit tussen twee mensen.

En of er iemand gekwetst wordt lijkt me toch wel af te hangen van de redenen waardoor die sekswerker daar zit. Dat is dan ook de gigantische schaduwzijde van prostitutie, waarvoor je geen bijbelfanaat moet zijn om ze te erkennen.

Ik geloof nu wel nooit dat "de vrouw van je leven" gaat lopen omdat je geen ervaring hebt in bed hoor. It's not rocket science.
Idd. Geen ervaring met sekswerkers noch hookup toestanden maar seks in een relatie lijkt mij ook een andere ervaring dan een sekswerker of hookup IMHO. Met elke nieuwe persoon is dat zoeken en evolueren. Dat is hier al geweest met een eerste keer die wat sukkelen was maar evengoed met onmiddellijk het gevoel van "hola, wij zijn hier wel ferm compatibel". Maar zelfs met miss super-compatibel evolueert dat naar nog beter omdat je mekaar beter leert kennen. Met een sekswerker lijkt mij dat niet mogelijk, of je moet een vaste hebben (en dan nog ontbreekt het aspect relatie).
Iemand afrekenen op "de eerste keer was niet onmiddellijk vuurwerk" lijkt mij dan ook fout, je kan dat niet verwachten wanneer je beiden nieuw bent voor mekaar. Dus "ervaring opdoen met een sekswerker" gaat die mens geen voordeel opleveren noch een beest in bed van hem maken, buiten misschien dat de stress van de eerste keer er dan wat af is.

Ik geloof nu wel nooit dat "de vrouw van je leven" gaat lopen omdat je geen ervaring hebt in bed hoor. It's not rocket science.
Geldt ook voor de "man van je leven" denk ik dan.
En aan de andere kant, er is toch ook niets leuker dan samen mekaars lichaam ontdekken.
Zeker ook als je de ander wat kan leren.
Ik heb het nooit erg gevonden dat mijn vrouw nog maagd was en ik niet ... al had ik zelf ook nog niet zoveel ervaring.
De seks is altijd goed geweest ... al zeg ik het zelf :)

Ik verwacht in wat @Madeen voorstelt nu ook niet echt wereldschokkende veranderingen in die vriend zijn leven.

De stress van "de eerste keer" zal er dan idd wel wat af zijn, maar het zal wel meerdere afspraakjes met dezelfde dame vragen om een beetje een band op te kunnen bouwen (als zij dat ook ziet zitten natuurlijk, en goed is in wat ze doet), en pas dan ontstaan er misschien wat meer mogelijkheden en zal het stressniveau blijven zakken en dan, ja, zou je toch wel hier en daar dingen kunnen bijleren. Over haar als vrouw, over intimiteit, zelfs over relaties, en over jezelf.

Tenminste, dat moet mogelijk zijn als het om een Girlfriend-Experience gaat. Dat zijn dan ook vaak dates van minimum 2u, waar er vaak heel veel gebabbeld wordt, en ook meer geknuffeld en gekust (maar ook nog niet per definitie...). Als hij worstelde met een laag zelfbeeld, zou hij hem zo op termijn misschien wat zelfzekerder kunnen voelen. Hij zal hem mss meer "gezien" en "geaccepteerd" voelen. Hij zal mss wat meer gemotiveerd zijn bepaalde stappen te ondernemen. Etc. (Bij een niet-GFE prostituee zal dat niveau van intimiteit in principe ontbreken en zal alles daardoor afstandelijker & mechanischer aanvoelen. Het is maar wat je zoekt natuurlijk.)

Het kan allemaal, ik heb zelf ook zo'n zaken ervaren, maar dan wel over uiteindelijk 1-2 jaar heen. Met eenmalig een quickie moet je niet verwachten dat je er als nieuwe man gaat wegwandelen tbh. Als "eerste keer" zullen zijn bedprestaties hoogstwaarschijnlijk ook niet om over naar huis te schrijven zijn, misschien zelfs plankenkoorts, en dan bestaat de kans dat hij de hele ervaring net als teleurstellend zal onthouden.

Zo'n stap zetten is imho een keuze die je best zelf goed overweegt; ik zou die zelf ook niet graag "cadeau" gekregen hebben. Maar goed, wij kennen die vriend helemaal niet.

Laatst bewerkt:
Ne keer mijn maskes bezoeken sie, kpasseer hier net en zag er eentje vanuit het raam van den trein aan wiens billen ik nie kan weerstaan :love:. Daarna naar kantoor me ne goei straffe café, ideale begin van de dag

Laatst bewerkt:
Ne keer mijn maskes bezoeken sie, kpasseer hier net en zag er eentje vanuit het raam van den trein aan wiens billen ik nie kan weerstaan :love:. Daarna naar kantoor me ne goei straffe café, ideale begin van de dag

Moest Brussel Noord niet zo louche zijn in de ochtend had ik dit ook wel eens geprobeerd. In 2026 wil ik echt wel een hoop dingen uitproberen en een happy ending massage staat hoog op de lijst.

Moest Brussel Noord niet zo louche zijn in de ochtend had ik dit ook wel eens geprobeerd
Het oogt er idd wel louche ma ik kom er al meer dan 20 jaar en heb er nog geen problemen gehad. Hier en daar iemand die om geld schooit ma ik stuur ze naar de kloten en daar blijft het bij

Moest Brussel Noord niet zo louche zijn in de ochtend had ik dit ook wel eens geprobeerd. In 2026 wil ik echt wel een hoop dingen uitproberen en een happy ending massage staat hoog op de lijst.
Ben vrij regelmatig in de Aarschotstraat geweest de afgelopen 25 jaar op verschillende momenten van de dag en eigenlijk nooit problemen gehad.
Zelfs ooit toen ik echt diep zat, de laatste klant geweest van een meisje en omdat ik niet wist waar te slapen, heeft zij mij gewoon meegenomen naar haar appartement om te crashen. Was toen al lange tijd wakker, veiligheid interesseerde me niet, ik moest gewoon slapen.
Het ziet er misschien louche uit, maar eigenlijk is het vrij braaf. Ter vergelijking: ook eens op vakantie geweest naar Lissabon en toen ik daar 's avonds op stap was verschillende keren benadert door dealers op de mooie pleinen. Dat laatste is mij nog niet overkomen in Brussel.

Terug
Bovenaan