(Seksueel) misbruik in de academische wereld

Ik zie jullie hier allemaal (terecht!) de opmerking maken dat prof & student of ... geen kamer met elkaar moeten delen en zeker niet 2 mensen van het andere geslacht. Maar ik zou toch willen opmerken om dat gewoon algemeen open te trekken naar: proffen en studenten (of meerderen en hun werknemers) moeten gewoon nooit samen in een kamer ondergebracht worden. Er zijn niet enkel hetero-relaties he, we leven in 2022.
Als iemand die wel 's een hotelkamer deelt met mijn vriendin, haar zus en mogelijk haar partner voor die nacht heb ik dezelfde mening. :)

In een professionele context zorg je voor het maximum aan privacy tijdens werkreizen. Dat betekend dus in de mate van het mogelijke elk een eigen kamer, eigen tent (voor de militairen), eigen hut (voor de zeevaart), eigen weet ik veel wat :)

Ik vraag me nu eigenlijk af hoe dat zit in brandweerkazernes? Slapen die daar nog in slaapzalen met stapelbedden of heeft elke brandweer een eigen kamer tijdens de wachtdienst?
 
Ik vraag me nu eigenlijk af hoe dat zit in brandweerkazernes? Slapen die daar nog in slaapzalen met stapelbedden of heeft elke brandweer een eigen kamer tijdens de wachtdienst?
Laatste brandweerkazerne die ik gedaan heb had je 2 bedden per kamer, iedereen heeft dan nog eens zijn eigen locker waar je je persoonlijke matras dient in op te bergen. Er zijn in theorie 3 shiften per dag van 8 uur dus elk heeft zijn eigen matras. Vrouwen hebben een aparte zone en uiteraard hun eigen douche.
Verhouding was dacht ik 24 brandweermannen en 2 brandweervrouwen.
 
Terug
Bovenaan