Screens ervaringen

Ik wil graag dit topic nog eens van onder het stof halen :)

Situatie: Mijn raam van mijn woonkamer is een groot raam aan de zuidkant, mijn eettafel staat daar vrij dichtbij waardoor in de zomer het langs de ene kant bakken is op de rug en voor de andere kant staren in de zon. Niet zo aangenaam.
Ik heb langs de binnenkant al rolgordijnen, maar deze zijn iets te licht gekozen waardoor de zon nog steeds een probleem is.

Ik heb nu iemand langs laten komen voor een screen en zij doen me nu twijfelen tussen 1% of 5% licht doorlatend.
Mijn voorkeur zou natuurlijk uitgaan naar de 5% zodat het niet helemaal donker is binnen als de screen naar beneden is, maar ik wil 100% zeker zijn dat mijn probleem van staren in de zon opgelost is. Ik wil achteraf niet de kost van bijn 2k gedaan hebben om het probleem niet te hebben opgelost.

Wat zijn jullie ervaringen met 1% vs 5%?

Ik wil graag dit topic nog eens van onder het stof halen :)

Situatie: Mijn raam van mijn woonkamer is een groot raam aan de zuidkant, mijn eettafel staat daar vrij dichtbij waardoor in de zomer het langs de ene kant bakken is op de rug en voor de andere kant staren in de zon. Niet zo aangenaam.
Ik heb langs de binnenkant al rolgordijnen, maar deze zijn iets te licht gekozen waardoor de zon nog steeds een probleem is.

Ik heb nu iemand langs laten komen voor een screen en zij doen me nu twijfelen tussen 1% of 5% licht doorlatend.
Mijn voorkeur zou natuurlijk uitgaan naar de 5% zodat het niet helemaal donker is binnen als de screen naar beneden is, maar ik wil 100% zeker zijn dat mijn probleem van staren in de zon opgelost is. Ik wil achteraf niet de kost van bijn 2k gedaan hebben om het probleem niet te hebben opgelost.

Wat zijn jullie ervaringen met 1% vs 5%?
5% lichtdoorlatend werkt voor jouw probleem :) ik heb die hier ook :)

Laatst bewerkt:
Ook hier op zoek naar een oplossing voor onze slaapkamers. In de eerste plaats vooral om de ruimte donker te maken (100% donker gewenst).
En zou deze graag zelf monteren.

Bij voorkeur Somfy motor icm met Solar systeem.

Was aan het kijken naar degalux, omdat deze gewoon te bestellen zijn via internet & zelf te monteren, maar vraag me toch af of deze dan helemaal verduisterend zijn. (ik wacht op antwoord van hun klantendienst)
Maar kan ondertussen eventueel wel uitkijken naar alternatieven

Antwoord gekregen dat deze 100% verduisterend zijn.
Prijs Degalux screen 2,6 x 1m komt op 1100eur.
Solar systeem, Somfy + wandbediening.

Alleen kan ik geen RAL kleur kiezen. Dan zou ik eventueel zelfde kleur kunnen nemen als de luifel.
Want 'gokken' dat antraciet/zwartgrijs ook past, vind ik een moeilijke

Laatst bewerkt:
Ondertussen op Ekstravert gebotst. Die doen het wel in RAL kleur naar keuze + komt een pak goedkoper uit (ook met Somfy etc)

Ondertussen op Ekstravert gebotst. Die doen het wel in RAL kleur naar keuze + komt een pak goedkoper uit (ook met Somfy etc)
Brustor heb je ook nog. Weet niet of je daar al bent gaan horen.

Wij hebben nu wel een zonneluifel besteld, maar kwam bij Brustor op €3700 excl. btw en bij ekstravert op €4400 excl. btw. Bij Brustor was er toen wel net een actieperiode. Geen idee of die nu nog loopt.

Brustor heb je ook nog. Weet niet of je daar al bent gaan horen.

Wij hebben nu wel een zonneluifel besteld, maar kwam bij Brustor op €3700 excl. btw en bij ekstravert op €4400 excl. btw. Bij Brustor was er toen wel net een actieperiode. Geen idee of die nu nog loopt.

Kan je bij Brustor zelf monteren?
Want ben handig genoeg om dit zelf te installeren en heb geen zin om 500eur plaatsingskosten te betalen :)

Wij gaan een verbouwing doen. Stuk in houtskeletbouw. Keuze is nu ook om screens te voorzien. Keuze is dus inbouw of zelf monteren met solar. Inbouw is mooier, maar hoe zit dat met stukken? Kan je dit dan makkelijker zelf? Kan je inbouw screen zelf vervangen door een ander merk? Opbouw is misschien minder mooi, maar wel meer flexibel. Kan je btw ook vliegenraam en screens combineren?

Wij gaan een verbouwing doen. Stuk in houtskeletbouw. Keuze is nu ook om screens te voorzien. Keuze is dus inbouw of zelf monteren met solar. Inbouw is mooier, maar hoe zit dat met stukken? Kan je dit dan makkelijker zelf? Kan je inbouw screen zelf vervangen door een ander merk? Opbouw is misschien minder mooi, maar wel meer flexibel. Kan je btw ook vliegenraam en screens combineren?
Ik dacht vooral aan het praktische van inbouw vs opbouw.
Inbouw -> alles moet dan zéér correct gemeten zijn en passen (bij baksteen heb je telkens wel minimale verschillen).
Terwijl als je opbouw neemt met een kleine marge, je er zeker van bent dat alles past

Hier hebben wij inbouw screens. Die zijn langs buiten toegankelijk.
Je kunt dus makkelijk de doek, motor vervangen. Enkel de behuizing zal moeilijker zijn om te vervangen. Maar dat is een frame waar normaal niks aankomt.
Fabrikanten kopen hun motoren en doeken op de markt, dus uiteindelijk is het enkel de behuizing dat van hun is.

Ik heb nu 2 merken gehad van screens. Beide waren serge doeken en somfy motoren.

Je kunt vliegenramen en screens combineren. Hebben wij toch gedaan.

Geen idee over het gemak van installatie, ik heb het laten doen.

Mijn screens zijn achteraf geplaatst, maar wel dus in de nis.
Ik heb op alle ramen vliegenramen en een vliegenraamschuifdeur, dus hebben ze gewoon de bak van de screens een paar centimeter vooruit geplaatst waardoor deze nu een klein beetje uit de nis komt. Praktisch niet zichtbaar, maar het zorgt er wel voor dat ik overal mijn vliegenramen kan laten zitten!

Iemand recent nog zipscreens laten plaatsen/offertes gevraagd? Van een plaatser waarmee we eerder samengewerkt hebben, hebben we zonet prijs ontvangen. 1300 euro all in (excl btw) voor elektrische (geen solar) zipscreens van 1m x 2.3m, Somfy motor, vrije keuze van doek, maar 5% opening en een donkere kleur werd ons aanbevolen voor een leefruimte. Elektriciteit nabij maar er moet nog naar buiten geboord worden. Lijkt me niet goedkoop maar ook niet buitensporig? En van een aannemer waarvan we weten dat die goed werk zal leveren, dus we zijn geneigd hier op in te gaan.

Iemand recent nog zipscreens laten plaatsen/offertes gevraagd? Van een plaatser waarmee we eerder samengewerkt hebben, hebben we zonet prijs ontvangen. 1300 euro all in (excl btw) voor elektrische (geen solar) zipscreens van 1m x 2.3m, Somfy motor, vrije keuze van doek, maar 5% opening en een donkere kleur werd ons aanbevolen voor een leefruimte. Elektriciteit nabij maar er moet nog naar buiten geboord worden. Lijkt me niet goedkoop maar ook niet buitensporig? En van een aannemer waarvan we weten dat die goed werk zal leveren, dus we zijn geneigd hier op in te gaan.

Ter vergelijking:

3,5meter op 2,4meter met ook somfy motor /+ zipscreens - geen solar en 5% screen

->1690 euro inclusief btw

Vorige week geplaatst en heel tevreden van, had het al veel eerder moeten doen :)

10 dagen geleden er eentje besteld, 1390eur incl btw.
Solar, Somfy , 105mm x 2600mm, 100% verduisterend.
Wel zelf plaatsen, maar dat houdt amper iets in (gaten + pluggen inboren en vastvijzen)

Ter vergelijking:

3,5meter op 2,4meter met ook somfy motor /+ zipscreens - geen solar en 5% screen

->1690 euro inclusief btw

Vorige week geplaatst en heel tevreden van, had het al veel eerder moeten doen :)
10 dagen geleden er eentje besteld, 1390eur incl btw.
Solar, Somfy , 105mm x 2600mm, 100% verduisterend.
Wel zelf plaatsen, maar dat houdt amper iets in (gaten + pluggen inboren en vastvijzen)
Toch grote prijsverschillen, al zal al dan niet solar daar ook voor iets tussenzitten. Dan is de huidige offerte toch wat duur.
6/21% BTW?
Waar hebben jullie besteld (mag via PM)?

Toch grote prijsverschillen, al zal al dan niet solar daar ook voor iets tussenzitten. Dan is de huidige offerte toch wat duur.
6/21% BTW?
Waar hebben jullie besteld (mag via PM)?
6% BTW hier

Solar was 150 euro (exclusief) btw duurder

Die 1690 euro is opgemeten en geplaatst

Hier 21% btw, want zelf plaatsen.
Mocht ik meerdere screens tegelijk bestellen, zou ik laten plaatsen. Dan zou het zelfs goedkoper uitkomen omwille van 6% btw.

Besteld bij Ekstravert

Wat mij over de streep heeft getrokken bij Ekstravert, was de keuze voor custom RAL kleur.
Wij hebben reeds een grote luifel in RAL, dus gaan de screens daar nu op passen

Terug
Bovenaan