Sneeuwstorm
Well-known member
Ik vraag mij af waar trek je de lijn? Gelijk aambeien of eens moeilijker naar toilet kunnen gaan heeft iedereen wel eens. Als je natuurlijk regelmatig bloed verliest of abnormale vermoeidheid hebt is het een reden om het verder te laten onderzoeken. En preventief als je 50+ bent of erfelijk belast bent.
Stress of verandering van eet- en leefgewoonten (vakantie bijvoorbeeld) of bepaalde voeding kunnen al een impact hebben op uw darmen.
Mijn oma vroeger die had echt jarenlang last van constipatie, en kon misschien 1x per week naar toilet gaan en die heeft nooit darmkanker gehad. Ik weet niet of ze haar ooit onderzocht hebben daarop, dat is nu ook niet echt een gezellig onderwerp om over te praten bij aan de koffietafel. Minder taboe daarop is natuurlijk een positieve zaak.
Veel het vliegtuig nemen is ook niet gezond, 1 vliegreis op een jaar dat lijkt me een verwaarloosbare impact te hebben.
Stress of verandering van eet- en leefgewoonten (vakantie bijvoorbeeld) of bepaalde voeding kunnen al een impact hebben op uw darmen.
Mijn oma vroeger die had echt jarenlang last van constipatie, en kon misschien 1x per week naar toilet gaan en die heeft nooit darmkanker gehad. Ik weet niet of ze haar ooit onderzocht hebben daarop, dat is nu ook niet echt een gezellig onderwerp om over te praten bij aan de koffietafel. Minder taboe daarop is natuurlijk een positieve zaak.
Lijkt mij dat de impact van eens 1x per jaar onder de scanner te gaan heel miniem is? Als je natuurlijk voor elke kwaal onder een scanner gaat, en 10 scans per jaar laat nemen zal dat natuurlijk niet zo gezond zijn.Te veel in scanners is toch ook niet gezond?
Veel het vliegtuig nemen is ook niet gezond, 1 vliegreis op een jaar dat lijkt me een verwaarloosbare impact te hebben.