Science Fiction - 42

gaat daar ooit een Seizoen 3 van komen? de eerste 2 seizoenen zijn zowat het eerste wat ik ooit op Netflix gekeken heb, en ik heb het sinds de introductie in België

(staat er trouwens bij, in uw link: "ended")
 
● Nieuwe Foundation trailer

24 september. Ben niet volledig overtuigd door de trailer tbh. Visueel heel verschillend van wat ik mij voorstelde toen ik de boeken las maar dat op zich is natuurlijk geen erg. Wat mij meer tegen de borst stoot is dat ze het precies wel serieus gaan verhollywoodiseren. Nuja we zien wel. Hopelijk wordt het net zo geniaal als de boeken maar gewoon goed zou ook al tof zijn.


● Solar Opposites will continue to rule earth tv


● FX has ordered a mysterious new limited sci-fi series that is set to star Brian Tyree Henry and Kate Mara and hails from writer Tom Rob Smith and the team behind the network’s ‘American Crime Story franchise. Class of '09 is set in the near future and will follow a class of FBI agents working in the U.S. criminal justice system that has been transformed by artificial intelligence.


● The Swarm, the big-budget series based on the Frank Schätzing best-seller, has signed up a global cast of stars and up-and-comers for the eight-part environmental thriller.

the-swarm.jpg


Schätzing’s novel, which has been translated into 27 languages worldwide, chronicles the struggle of humankind against an unknown swarm intelligence that lives in the depths of the sea. When humanity’s pollution and wanton exploitation of the seas disturb this mysterious collective, it strikes back, threatening all human life on earth. The fate of the world rests in the hands of a small group of scientists.


● Keira Knightley set to star in the new Searchlight sci-fi drama Conception. Set in a near future where the British government takes authoritarian rule over parenting. It follows a vigorous License Officer (Knightley), who is a firm believer in the controversial system she upholds until an unexpected event imperils her own parental status in the very administration she enforces.


● Jason Momoa; Dune is a very adult movie but so beautiful. Great
Dune delayed 3 weeks, now releasing the 22nd of October. Not Great

fZ4IW6n.gif
 
Laatst bewerkt:
T'is bij mij weer tijdje geleden dat ik ze gelezen heb, maar ik herinner mij dat zeker boek 1 (verzameling losse verhalen die de achterliggende psychohistory uitleggen) moeilijk te verfilmen valt. Boek 2 is dan weer veel meer een avontuur. Ik vond boek 1 wel veel leuker dan 2, dus ja, ik heb er ook minder een goed oog in... :unsure: maar kijken doe ik zeker!
 
De trailer wijkt op bepaalde punten af van de boeken. Ook liet Asimov veel ruimte om personages op te vullen of gebeurtenissen te verzinnen. Hij was meer iemand van de grote ideeën.

Ik zou stellen dat je eigenlijk weinig bent met de boeken, hier en daar een "oh ja" moment.

Die Apple series moeten het wel hebben van heel veel praten, ik denk dat die actiescènes in de trailer enkel inleiding zijn voor de eerste aflevering.
 
Ik kom niet veel buiten Pol&Actua op dit forum dus dit nog niet gezien maar wat een zalige thread :love:

Scifi is mijn fav genre, heb hier direct een hele hoop dingen op mijn to-watch list gezet + hoop dingen op mijn in-het-oog-te-houden list, thanks @DaFreak ! (en anderen
 
Damn, ik kijk zo hard uit naar Foundation, hopelijk wordt het geen miskleun.
Lijkt me alleszins geen gemakkelijke opgave om dit te verfilmen.
Is het enkel de originele trilogie of worden er meerdere boeken in de reeks verfilmd ?
 
Afgaande op de trailer denken boekenlezers dat het de Prelude to Foundation is. Ik dacht dat een van de medewerkers zei dat er wel 7 seizoenen in zaten.

Maar das typische PR praat. Wat we wel weten is dat Apple al ineens 2 en zelfs 3 seizoenen besteld per serie, dus de eerste aflevering zal verschijnen en een half uur later de aankondiging van een 2e seizoen.
 
xzJI2J4oEoBEuV36MuUp6Tl7EYqJcPrMjE7Stp2Xzbc.jpg


kga proberen de nieuwe trailer over te slaan maar gaat niet makkelijk worden :p



● Joseph Kosinski to Helm ‘Chariot,’ Based on the Sci-fi Graphic Novel
Tron: Legacy, Oblivion and Top Gun: Maverick director Joseph Kosinski has a new project lined up and it sounds… well, weird and flashy and right up his alley. It’s called Chariot and it’s based on an AWA Comic of the same name. Warner Bros. nabbed the rights to the project described as a “fusion of True Romance and The Matrix.”

The story of the comic centers around a vintage sports car that was built by the government during the Cold War as a tool for their top spy whose consciousness now inhabits the car. A modern-day conflicted criminal finds the car and hijinks ensue.
😄
 
Volgens Kinepolis zou het 15 september worden (Festival van Venetië is al 3 september). De VS moeten wachten tot 22 oktober.

En het kan niet officiëler dan dit:
 
● See Season 2
Het eerste seizoen was een guilty pleasure of mine. Jason Momoa kicking ass in a weird religious but strangely believable post apocalyptic society of the blind. Season 2 will be packing even more muscle cause Bautista is joining Momoa.
Op uw aanraden ook bekeken en het was zeker niet teleurstellend! Ik was er eerst niet helemaal voor te vinden omdat de meeste gelijkaardige series/films soms wel zwak zijn maar deze heeft toch een zeker niveau. Het verhaal is boeiend genoeg, de blinde gevecht scenes (zeker in aflv 3) zijn vet gedaan, acteerprestaties zijn ook meer dan behoorlijk en alles speelt af in een mooie omgeving.
Ik kijk uit naar seizoen 2!
 
Ik vind het jammer dat Momoa blijft steken op van die "niet slecht maar uiteindelijk maar middelmatige" series en films. Uiteindelijk is dat ne kerel met veel charisma en leading man potentieel, maar het komt er nog niet uit.
Het is een beetje hetzelfde als Idris Elba. Die slagen er niet in om mee te doen in de echte kleppers en klassiekers (GoT even niet mee gerekend).
 
Ik vind het jammer dat Momoa blijft steken op van die "niet slecht maar uiteindelijk maar middelmatige" series en films. Uiteindelijk is dat ne kerel met veel charisma en leading man potentieel, maar het komt er nog niet uit.
Het is een beetje hetzelfde als Idris Elba. Die slagen er niet in om mee te doen in de echte kleppers en klassiekers (GoT even niet mee gerekend).
Buiten de DC films en GoT (en deze serie uiteraard) heb ik hem nog nergens anders zien in meespelen. Over zijn acteerprestaties kan ik dus nog niet zo heel veel zeggen, Aquaman was mijn ding niet en in GoT had hij niet zo'n heel grote rol én had zijn character niet veel tekst.
In See vind ik zijn rol en prestatie zeker meer dan behoorlijk en ik kijk er naar uit om meer goed materiaal te zien met hem in een grote rol. Aangezien ik het niet zie gebeuren dat hij zijn uiterlijk veel gaat veranderen voor een rol (haarstijl en baard) zal hij ook meestal wel voor gelijkaardige rollen gecast worden.
Idris Elba heeft toch meegespeeld in meerdere "kleppers"? Ok, de meeste waren wel superhero stuff maar toch...
 
Laatst bewerkt:
Yeah niet echt speciaal die See maar best wel entertainend en idd Momoa doet dat best goed.

Tomorrow War bleek uiteindelijk ook een ietwat guilty pleasure te zijn. Aan begonnen met enorm lage verwachtingen door de erbarmelijke trailer maar toch enigszins verrast. Ja het is onnozel en dom. Je mag absoluut niet nadenken over het plot of de acties van onze hoofdpersonages maar de whitespikes waren leuke beestjes en production value lag redelijk hoog. De onzin komt aan zo'n rotvaart op je af gewikkeld in zoveel ontploffingen dat het hele spel voorbij is voor je er erg in hebt.



Voor deze liggen de verwachtingen wel redelijk hoog;
De comics waar deze reeks op gebaseerd is zijn uitstekend.

 
Over zijn acteerprestaties kan ik dus nog niet zo heel veel zeggen,
Het gaat mij zelfs niet over zijn acteerprestaties. Een goede leading man moet niet altijd een fantastisch acteur zijn, maar het is wel mooi mee genomen natuurlijk. Het draait eerder om screen presence en charisma, en dat hebben beide mannen wel. Maar toch blijven ze beide in van die "niet slecht maar uiteindelijk maar middelmatige" series en films steken.

Idris Elba heeft toch meegespeeld in meerdere "kleppers"? Ok, de meeste waren wel superhero stuff maar toch...
Welke kleppers dan? Waar hij dus ook een leading man rol heeft?
Op the Wire na (dat ik nog steeds niet gezien heb) , geen?

Voor deze liggen de verwachtingen wel redelijk hoog;
De comics waar deze reeks op gebaseerd is zijn uitstekend.
Well shit me sideways Ik was helemaal vergeten dat hiervan iets ging uitkomen:eek2:.
De comics waren inderdaad fucking awesome.
 
Welke kleppers dan? Waar hij dus ook een leading man rol heeft?
Op the Wire na (dat ik nog steeds niet gezien heb) , geen?

Well shit me sideways Ik was helemaal vergeten dat hiervan iets ging uitkomen:eek2:.
De comics waren inderdaad fucking awesome.
Niet als leading man rol maar wel een hoop Marvel films en verder bv 28 Weeks Later, Prometheus, Pacific Rim,...

De comics nog niet gelezen maar heb ze hier wel klaarstaan als e-book. Misschien toch eens moeten aan beginnen dan 🙂
 
Niet als leading man rol maar wel een hoop Marvel films en verder bv 28 Weeks Later, Prometheus, Pacific Rim,...
Ik snap niet waar gij naartoe wilt argumenteren? Ge zegt toch gewoon hetzelfde als mij?
Geen leading rollen => check zegt gij ook
"Maar toch blijven ze beide in van die "niet slecht maar uiteindelijk maar middelmatige" series en films steken => check, dat geldt voor heel de lijst die gij geeft imo?


De comics nog niet gelezen maar heb ze hier wel klaarstaan als e-book. Misschien toch eens moeten aan beginnen dan 🙂
Zeker doen, Y staat makkelijk in mijn lossen top 10 beste comic reeksens ooit.


Of misschien 1.
Idris-elba-macavity-1200x596.jpg
Ik wil Cats eigenlijk zo graag zien, eens werk van maken :laugh:.
 
Terug
Bovenaan