Schrijf je ervaringen met Defensie proeven

Vraagske, waren ze bij jullie ook zo onbeleefd in Neder-over-heembeek?
Goh. Denk niet dat ge kunt verwachten dat ze bij u bij defensie in de watten gaan leggen. Tegen mij waren al die militairen wel kortaf maar denk dat alles daar ook gewoon vooruit moet gaan.
 
Nee twas gewoon boertig. Maar dat ligt wel al jaren achter me. Misschien slechte dag.
 
Ben je uiteindelijk bij defensie beginnen werken dan of heb je een andere job?
Nee, had de testen gedaan en geslaagd maar niet bij de x beste. Dus moest wachten op volgende lichting, en toen kwam er een nieuw academiejaar aan. Heb me dan ingeschreven voor een bachelor en sindsdien gebleven in het academische. Misschien dat ik na mijn doctoraat nog eens pols bij defensie. Ze zoeken soms antropologen.
 
Vandaag was het inlijving voor de reserve, in Leopoldsburg. Dat is niet veel, eigenlijk gewoon contract tekenen en kleren passen, maar dat heeft toch een uur of 6 geduurd. Nogal veel wachten :D maar wel leuk om de anderen zo al wat te leren kennen. En gratis broodje 's middags :woohoo: volgende stop is de MIF en GPO in juli.

Btw: de sportproeven bij de selectie zijn uitgesteld, niet afgelast. Er komen sowieso nog verplichte sportproeven aan, maar ze gaan werken met een pass/fail systeem waarbij je vooropgelegde minima moet halen in plaats van batig gerangschikt zijn.
 
Wat kut zeg... alles was innorde tijdens keuring maar afgekeurd doordat ik 1 aangeboren nier heb.. die goed werkt. Heb bewijs en verslagen dat het goed werkt.
Ik denk dat ik in beroep ga.
En ik heb gesolliciteerd voor een functie “verpleegkunde”.
 
Vandaag, na lang twijfelen, toch beslist om mijn kandidatuur te schrappen. Redenen ? veel te veel, maar belangrijkste : huidige job betaalt beter, dichter bij huis en vaste benoeming na 1 jaar.
Aan alle kandidaten die nog meedoen, veel succes!
 
Eerste week van de MIF voor reservisten zit erop. Het gaat echt aan een zeer hoog tempo vooruit want het kader wil/moet alles dat een gewone militair ziet op 12 weken er bij ons induwen op 2 weken. Da's relatief onmogelijk maar het zijn zo wel zeer lange dagen (van 5u15 tot +- 22u30) waarin heel veel wordt gezien. Op dag 4 waren we al aan het schieten met echte munitie :unsure: Maar ik vind het wel leuk, het is heel leerrijk en ik ben fysiek nog helemaal in orde. Volgende week bivak. Het valt ook op dat praktisch iedereen in mijn peloton hooggeschoold en succesvol is.
 
Laatst bewerkt:
Mijn testen zijn zeer vlot verlopen.

De eerste dag ben ik goed door de medische screening geraakt. Het was wel op het nippertje met mijn gehoor. In de namiddag zijn de computertesten ook vlot verlopen. Hiervoor heb ik een 14/20 voor gehaald.
Op het einde van de dag kreeg ik te horen dat ik door mocht naar het psychologisch gesprek die zelfde week.
Dit is ook zeer goed verlopen en heb hier een 11/20 voor gehaald. (het gemiddelde is 9/20)

Nu is het nog wachten tot in Juli om te weten of ik bij de selectie zit.
Hoe streng zijn ze op het testen van gehoor?
 
Hoe streng zijn ze op het testen van gehoor?
De gehoortesten zijn zoals bij de dokter, ze zetten u in een cabine en je hoort pieps. Ik had wat gehoorschade aan mijn linkeroor, maar desondanks was alles toch in orde.

Het is zelfs niet eens zo erg om wat doof te zijn, want geweerschoten maken echt belachelijk veel lawaai :unsure:

De MIF voor de reserve zit er ondertussen op, morgen begin ik aan de GMO: opnieuw twee weken.

De bivak van de MIF was tijdens de zondvloed woensdag-donderdag: het was ZEER nat. Maar alleszins weer een ervaring.
 
Iemand due hier misschien iets meer over weet… Ik start 14 sept aan Saffraanberg, de infobrochures zeggen dat er op de dag van de inlijving ook nog medische controles zijn. Wat houden deze dan juist in? Ook nog, wanneer zullen we de Phef testen moeten doen?
 
Eerste week van de MIF voor reservisten zit erop. Het gaat echt aan een zeer hoog tempo vooruit want het kader wil/moet alles dat een gewone militair ziet op 12 weken er bij ons induwen op 2 weken. Da's relatief onmogelijk maar het zijn zo wel zeer lange dagen (van 5u15 tot +- 22u30) waarin heel veel wordt gezien. Op dag 4 waren we al aan het schieten met echte munitie :unsure: Maar ik vind het wel leuk, het is heel leerrijk en ik ben fysiek nog helemaal in orde. Volgende week bivak. Het valt ook op dat praktisch iedereen in mijn peloton hooggeschoold en succesvol is.
@Karton in welk Peleton zat je?
 
Dag iedereen
Ik ben enkele weken geleden naar neder over heembeek gegaan en heb een P3 gekregen.Ik zou graag paracommando worden en een P3 volstaat niet om paracommando te worden.Een revalidatie dokter heeft mij verteld dat ik misschien kan binnen gaan als P3 en dan misschien later een P2 kan krijgen heeft iemand van jullie hier al ervaringen mee gehad? Alle hulp of informatie is welkom!

Met vriendelijke groeten
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan