Schrijf je ervaringen met Defensie proeven

Hoe zijn je testen gegaan Atlas? Ben wel benieuwd
Alles is zeer vlot verlopen!
Zeer vroeg daar zijn wel (06:30). Vooral veel moeten wachten maar na een kleine 4 uur ben je volledig door de medische keuring en krijg je te horen of je al dan niet medisch geschikt bent om militair te worden. Ik ben medisch geschikt, 2 van de 6 personen in mijn groepje waren definitief medisch ongeschikt verklaard. Daarna moesten we de testen op de computer doen (IQ en karakter). Deze verliepen ook relatief vlot. Daarna moest je je afspraak maken voor het interview met de psycholoog. Dit is bij mij ook zeer vlot verlopen. Hierna krijg je een score op 20 toegewezen die bepaald hoe goed je past bij de vacature waar je op solliciteert. Het gemiddelde is een 11/20. Ik zat hier net boven.
Pas in Juli krijg je dan te weten of je al dan niet mag beginnen. Spannend dus!
Als ge nog vragen hebt ofzo shoot!
(btw: andere mensen die nog gesolliciteerd hebben/gaan solliciteren: Wat waren jullie scores op het psychologisch interview? Heb precies het gevoel dat ze hier niet snel punten op uit delen.../zijn er werkelijk veel mensen die bv een 13 of 14/20 halen?)
 
Alles is zeer vlot verlopen!
Zeer vroeg daar zijn wel (06:30). Vooral veel moeten wachten maar na een kleine 4 uur ben je volledig door de medische keuring en krijg je te horen of je al dan niet medisch geschikt bent om militair te worden. Ik ben medisch geschikt, 2 van de 6 personen in mijn groepje waren definitief medisch ongeschikt verklaard. Daarna moesten we de testen op de computer doen (IQ en karakter). Deze verliepen ook relatief vlot. Daarna moest je je afspraak maken voor het interview met de psycholoog. Dit is bij mij ook zeer vlot verlopen. Hierna krijg je een score op 20 toegewezen die bepaald hoe goed je past bij de vacature waar je op solliciteert. Het gemiddelde is een 11/20. Ik zat hier net boven.
Pas in Juli krijg je dan te weten of je al dan niet mag beginnen. Spannend dus!
Als ge nog vragen hebt ofzo shoot!
(btw: andere mensen die nog gesolliciteerd hebben/gaan solliciteren: Wat waren jullie scores op het psychologisch interview? Heb precies het gevoel dat ze hier niet snel punten op uit delen.../zijn er werkelijk veel mensen die bv een 13 of 14/20 halen?)
Bedankt voor de info! Hopelijk mag je beginnen met de Job.
Nog 1 vraagje: voor welke functie heb je gesolliciteerd?
 
Alles is zeer vlot verlopen!
Zeer vroeg daar zijn wel (06:30). Vooral veel moeten wachten maar na een kleine 4 uur ben je volledig door de medische keuring en krijg je te horen of je al dan niet medisch geschikt bent om militair te worden. Ik ben medisch geschikt, 2 van de 6 personen in mijn groepje waren definitief medisch ongeschikt verklaard. Daarna moesten we de testen op de computer doen (IQ en karakter). Deze verliepen ook relatief vlot. Daarna moest je je afspraak maken voor het interview met de psycholoog. Dit is bij mij ook zeer vlot verlopen. Hierna krijg je een score op 20 toegewezen die bepaald hoe goed je past bij de vacature waar je op solliciteert. Het gemiddelde is een 11/20. Ik zat hier net boven.
Pas in Juli krijg je dan te weten of je al dan niet mag beginnen. Spannend dus!
Als ge nog vragen hebt ofzo shoot!
(btw: andere mensen die nog gesolliciteerd hebben/gaan solliciteren: Wat waren jullie scores op het psychologisch interview? Heb precies het gevoel dat ze hier niet snel punten op uit delen.../zijn er werkelijk veel mensen die bv een 13 of 14/20 halen?)

Ik had 9/20 voor het interview :D Maar 9/20 was blijkbaar voldoende om te slagen. Whatever
 
Ik solliciteer voor de functie Onderofficier IT verantwoordelijke (Land + Luchtmacht)
Mijn testen zijn op 6 April dus binnen 2 weken.
 
Alles is zeer vlot verlopen!
Zeer vroeg daar zijn wel (06:30). Vooral veel moeten wachten maar na een kleine 4 uur ben je volledig door de medische keuring en krijg je te horen of je al dan niet medisch geschikt bent om militair te worden. Ik ben medisch geschikt, 2 van de 6 personen in mijn groepje waren definitief medisch ongeschikt verklaard. Daarna moesten we de testen op de computer doen (IQ en karakter). Deze verliepen ook relatief vlot. Daarna moest je je afspraak maken voor het interview met de psycholoog. Dit is bij mij ook zeer vlot verlopen. Hierna krijg je een score op 20 toegewezen die bepaald hoe goed je past bij de vacature waar je op solliciteert. Het gemiddelde is een 11/20. Ik zat hier net boven.
Pas in Juli krijg je dan te weten of je al dan niet mag beginnen. Spannend dus!
Als ge nog vragen hebt ofzo shoot!
(btw: andere mensen die nog gesolliciteerd hebben/gaan solliciteren: Wat waren jullie scores op het psychologisch interview? Heb precies het gevoel dat ze hier niet snel punten op uit delen.../zijn er werkelijk veel mensen die bv een 13 of 14/20 halen?)
Zo ver ik me kan herinneren had ik een 16 of 17/20. Achteraf hoorde ik wel dat dit ontzettend hoog was en dit echt niet vaak voorkomt. Uiteindelijk voor iets anders gekozen maar heb er wel spijt van. Misschien dat ik me dit jaar weer ga aanmelden
 
Zo ver ik me kan herinneren had ik een 16 of 17/20. Achteraf hoorde ik wel dat dit ontzettend hoog was en dit echt niet vaak voorkomt. Uiteindelijk voor iets anders gekozen maar heb er wel spijt van. Misschien dat ik me dit jaar weer ga aanmelden
En dit was je psychologische score of je interview met vakjury? In beide gevallen zéér nice gedaan! Proficiat!
 
Iemand een idee hoe lang buitenlandse missies duren voor medische ondersteuning? (artsen) Defensie lijkt mij interessant maar 4 maanden weg van huis zijn is toch een dealbreaker. Heb je daar zelf keuze in?
ik denk ook niet te onderschatten voor de psyche. Ik ken iemand die twee tour of duties in afghanistan gedaan heeft en de horrorverhalen zijn toch wel... slik...
vingertjes tellen voor te zien hoeveel slachtoffers er in de laatste bomaanslag gevallen zijn lijkt me nu niet echt een droomjob.
Duurtijd varieert enorm. Van enkele weken tot een jaar.
Bij het terugvliegen van de militairen heeft de c130 9/10 keer 'panne' zodat ze ergens een tussenstop moeten maken voor 'reparaties' :p
Blijkbaar de ongeschreven regel om de militairen te laten ontspannen na een buitenlandse missie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Halo, ik heb mij ingeschreven voor de opleiding parracomando. Iemand die mij enkele tips kan geven die mij zouden kunnen helpen bij de selectieproeven? Wat voor vragen worden er gesteld tijdens het interview?
Alvast bedankt.
 
Alles vlot verlopen @Ghostky :) ?
Mijn testen zijn zeer vlot verlopen.

De eerste dag ben ik goed door de medische screening geraakt. Het was wel op het nippertje met mijn gehoor. In de namiddag zijn de computertesten ook vlot verlopen. Hiervoor heb ik een 14/20 voor gehaald.
Op het einde van de dag kreeg ik te horen dat ik door mocht naar het psychologisch gesprek die zelfde week.
Dit is ook zeer goed verlopen en heb hier een 11/20 voor gehaald. (het gemiddelde is 9/20)

Nu is het nog wachten tot in Juli om te weten of ik bij de selectie zit.
 
Mijn testen zijn zeer vlot verlopen.

De eerste dag ben ik goed door de medische screening geraakt. Het was wel op het nippertje met mijn gehoor. In de namiddag zijn de computertesten ook vlot verlopen. Hiervoor heb ik een 14/20 voor gehaald.
Op het einde van de dag kreeg ik te horen dat ik door mocht naar het psychologisch gesprek die zelfde week.
Dit is ook zeer goed verlopen en heb hier een 11/20 voor gehaald. (het gemiddelde is 9/20)

Nu is het nog wachten tot in Juli om te weten of ik bij de selectie zit.
De sporttesten zijn nog steeds afgeschaft zeker?
 
Een beetje kort misschien :biglaugh: maarja die verpleegsters zijn het waarschijnlijk ook beu om steeds dezelfde opmerkingen te moeten geven :p
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan