scriptkiddie
Well-known member
Ik vind het raar dat nog niemand de link heeft gelegd met Rousseau zijn ADHD.
Letterlijke getuigenis over ADHD in zijn kindertijd:
Fragmenten uit Het Huis:
Ik herken vanalles:
Die nacht is hij compleet zijn pedalen verloren, want hij schoffeerde alles en iedereen. Door zijn toestand (drank, mss ook drugs?) had hij geen remmen meer. Zijn vrienden probeerden hem letterlijk weg te sleuren. Zijn vriendin kon het bekopen met "als ge afgezogen wilt worden, ...". Da's niet omdat hij stiekem een door-en-door slechte mens is hè. Als zijn moeder erbij had gestaan, had hij haar wrs ook gedist.
Over dat dissen gesproken, en enigszins controle verliezen, dat heeft hij wel vaker voor.
Letterlijke getuigenis over ADHD in zijn kindertijd:
Fragmenten uit Het Huis:
Ik herken vanalles:
- "Er is geen uitknop"
- Zijn verslavingsgevoeligheid (iPhone, De Kampioenen, drank?, ...)
- Zijn rusteloosheid, continue nood aan prikkels
- Zijn tic aan zijn oog
- Zijn hyperfocus en snelle denken en praten in debatten
- Het feit dat hij in het 5e middelbaar is moeten blijven zitten (toch geen lompe gast he...)
- Deadline junkie
- Impulsiviteit
- Slaapproblemen
- Lak aan conformisme (taalgebruik, klederdracht, nevenactiviteiten, ...)
- ...
Die nacht is hij compleet zijn pedalen verloren, want hij schoffeerde alles en iedereen. Door zijn toestand (drank, mss ook drugs?) had hij geen remmen meer. Zijn vrienden probeerden hem letterlijk weg te sleuren. Zijn vriendin kon het bekopen met "als ge afgezogen wilt worden, ...". Da's niet omdat hij stiekem een door-en-door slechte mens is hè. Als zijn moeder erbij had gestaan, had hij haar wrs ook gedist.
ChatGPT over het incident en de mogelijke link met ADHD zei:ADHD is een neurobiologische aandoening die vaak wordt geassocieerd met problemen in aandacht, impulsiviteit en hyperactiviteit. Mensen met ADHD kunnen moeite hebben met het reguleren van hun aandacht, impulsieve beslissingen nemen en moeite hebben met het controleren van hun gedrag.
In het geval van Conner zou zijn gedrag tijdens het weekend mogelijk beïnvloed kunnen zijn door de impulsiviteit die vaak geassocieerd wordt met ADHD. Impulsiviteit kan leiden tot spontane en ondoordachte acties, zoals ongepaste opmerkingen maken of gedrag vertonen dat anderen als schofferend ervaren.
Daarnaast kan ADHD ook invloed hebben op sociale vaardigheden en het vermogen om sociaal passend gedrag te herkennen. Mensen met ADHD kunnen soms moeite hebben met het lezen van sociale signalen en het begrijpen van de consequenties van hun acties.
Het is belangrijk om te beseffen dat ADHD niet als excuus kan worden gebruikt voor ongepast gedrag. Mensen met ADHD hebben echter vaak baat bij strategieën om impulsiviteit te beheersen, zoals het ontwikkelen van copingmechanismen, het volgen van therapie en het gebruik van medicatie indien voorgeschreven door een professionele zorgverlener.
Als het gedrag van Conner problematisch is en hij lijdt aan de gevolgen ervan, kan het nuttig zijn om professionele hulp te zoeken, zoals gesprekstherapie of gedragstherapie, om hem te ondersteunen bij het beheren van zijn ADHD-symptomen en het ontwikkelen van gezondere manieren om met stress en impulsiviteit om te gaan.
Over dat dissen gesproken, en enigszins controle verliezen, dat heeft hij wel vaker voor.
) ook niet aan mijn IQ maar aan een aandachtsstoornis. Daar had ik het niet over. Ik denk gewoon niet dat ik het punt van je post niet snap: zijn het excuses? verklarende factoren? Voor mij zegt het in ieder geval dat politiek misschien veel te toegankelijk is voor zo een mensen.