Ronde van Zwitserland 12/06 - 19/06

Wat een lijstje DNS. Bijn Bahrein zou het over maag-darm problemen gaan.

“Due to gastrointestinal problems overnight as well as severe dehydration, @maedergino and Hermann Pernsteiner will not start stage 5 at @tds following the advice of our medical team.”

Er gaan er daar in Zwitserland heel veel met schrik zitten. Coronacijfers stijgen, gaat weer rare dingen geven voor en tijdens de Tour de France jammer genoeg.

Veel blijft er in Zwitserland niet meer over. Vlasov, Remco en Fuglsang voor het podium denk ik dan.

Easy win voor Remco (als hij het zelf niet oploopt) :tongue:.
Vandaag moet hem liggen. Kpeins dat hij een eerste keer gaat testen vandaag, maar nog niet vol vol.
De finale is een parcours op Remco's maat. Mocht dit een eendagskoers zijn zag ik hem hier flink uithalen. Maar morgen is een belangrijke test voor hem met twee lange klimmen waarvan een met de top op meer dan 2400 meter... Mogelijks houden de favorieten zich vandaag daarom wat in. Zeker met die hitte is het wellicht zoveel mogelijk krachten sparen voor de bergen en tijdrit. We gaan het zien, ik hoop toch op wat actie, ben benieuwd.

De Tour kijkt met dichtgeknepen billen naar de Corona cijfers vermoed ik. Ba4&5 zijn duidelijk super besmettelijk, dus dat worden weer stevige voorzorgsmaatregelen denk ik.

De Tour kijkt met dichtgeknepen billen naar de Corona cijfers vermoed ik. Ba4&5 zijn duidelijk super besmettelijk, dus dat worden weer stevige voorzorgsmaatregelen denk ik.

Idd. Zowel de organisatie als de ploegleiders zullen de komende weken toch niet al te best slapen.

Hopelijk blijven de renners gespaard door een paar goede ingrepen. Zou zonde zijn als we geen duel zien tussen de allerbesten.

Misschien toch geen kwijlende/roepende supporters toelaten op de laatste berg :unsure:

Misschien toch geen kwijlende/roepende supporters toelaten op de laatste berg :unsure:
Uhu want dat werkte vorig jaar allemaal al zo goed... laat staan dit jaar. :sop:

Foto van Rohan Dennis op Twitter in de auto met Sepp Kuss en... ik denk Robert Gesink aan het stuur? :unsure: Das ofwel zijn die alle drie besmet ofwel alle drie niet besmet... zou je dan toch denken.

Loodzwaar plaatselijk parcours. Wordt een slagveld dit hoor. Remco houdt zich wat verder schuil, hopelijk geen slecht teken. Meestal zit hij helemaal vooraan als hij zich goed voelt.

Zo'n parcours en zo'n hitte er gaan er straks een paar een ferme draai rond de oren krijgen denk ik. Weekend normaal nog warmer zeker. Weet niet of Evenepoel goed tegen de warmte kan eigenlijk.

Er is ook een verschil tussen in het algemeen tegen de warmte kunnen en de eerste hitte van het jaar overleven. Dat laatste lijkt vooral het probleem te zijn bij velen. Op zich is het daar "maar" 30 a 32 graden. Warm, maar doenbaar normaal. Velen komen echter rechtstreeks van hoogtestage en dan verteer je dit niet goed. Tegen het einde van de zomer (Vuelta) kunnen de meeste renners daar al veel beter tegen.

Gelost, ik zag het al aankomen. Zonde.
Net als in Tirreno een slechte dag na meerdere dagen harde koers waar hij wel bij de besten was. @dadash dat bedoelde ik dus in onze discussie voor de start van de ronde. Hij moet hier nog in groeien.

Gelost, ik zag het al aankomen. Zonde.
Net als in Tirreno een slechte dag na meerdere dagen harde koers waar hij wel bij de besten was. @dadash dat bedoelde ik dus in onze discussie voor de start van de ronde. Hij moet hier nog in groeien.

Harde koers, rit 1 misschien maar de voorbije dagen toch niet meer? We zijn och arme dag 5? In Noorwegen heeft hij harder moeten koersen hoor en ook in Baskenland was het toch elke dag actie.

Zit nu weer in de groep. Misschien schade beperken en het beperken tot een mindere dag.

Er zat nog veel volk bij toen hij moest lossen. Benieuwd hoeveel tijd hij verliest. In het verleden bleek dat vaak nog mee te vallen en "herpakte" hij zich nadat hij moest lossen.

Toch vreemd dat hij dit weer tegen komt. Dacht toch niet dat hij in het verleden last had van die warmte. Dat die voorbije dagen er iets mee te maken hebben geloof ik ook niet in.

Terug
Bovenaan