Ronde van Catalonie 20/03 - 26/03

Kan Roglic eens stoppen met koersen te winnen en over de meet komen alsof hij een toertocht heeft beëindigd?
Geeft anders de mensen die twijfelde aan hem een run for their money.
Vingegaard de absolute kopman voor de GC’s noemen, ik zou toch opletten als ik Roglic de afgelopen weken bezig zie.

Trekt de sprint aan, zet hem terug neer, schakelt en sprint verder om met oversprong te winnen. Dat is toch wel echt goed.

Kan Roglic eens stoppen met koersen te winnen en over de meet komen alsof hij een toertocht heeft beëindigd?
Het is dat of vallen vrees ik :unsure:

Hij spurt ook zo raar, het ziet altijd uit alsof hij nog moet aanzetten... is mij vroeger nooit zo opgevallen maar lijkt meer rechtop te blijven zitten. Restletsel van die breuk in zijn rug? :unsure:
Precieze oorzaak niet gezien, leek me ook verhoging van wegdek op dat moment

Van Gils 4e ook wel mooi
En Menten die zich ook op dit niveau toch in de top 10 kan wringen. Lijkt toch op een gouden transfer voor Lotto met oog op punten. Niet per sé hier want dat zal niet veel zijn maar als die zich zo regelmatig kan plaatsen...

Remco is wel een beest aan het worden in dit soort aankomsten. Lijkt echt elke zwakte van hem weggewerkt te hebben. Misschien enkel nog het absolute hooggebergte, maar dat is niet per se nodig om het allerhoogste te bereiken.

EDIT: hier nog even aan toevoegen. Eigenlijk is dat echt zot hoe snel die gegaan is van het hebben van zo goed als geen sprint naar dit. Zelden (of zelfs nooit) gezien.

Laatst bewerkt:
Remco is wel een beest aan het worden in dit soort aankomsten. Lijkt echt elke zwakte van hem weggewerkt te hebben. Misschien enkel nog het absolute hooggebergte, maar dat is niet per se nodig om het allerhoogste te bereiken.
Zelfs dat.
Als ik zijn tijden op Strava bekijk dan hoeft hij noch schrik van hoogte noch van lange klimmen te hebben.

En Menten die zich ook op dit niveau toch in de top 10 kan wringen. Lijkt toch op een gouden transfer voor Lotto met oog op punten. Niet per sé hier want dat zal niet veel zijn maar als die zich zo regelmatig kan plaatsen...

Ja, wilde dit rijden puur om een grotere motor te krijgen (nog nooit WT rondje gereden), maar 9e hier is toch meteen sterk. Finish was uiteindelijk te zwaar voor zijn type, zag je ook aan Coquard. Kreeg wel een mooie leadout van Kron. Achteraf hadden ze die wel beter aan Van Gils gegeven, ma bon die was dan hooguit 3e dus zoveel maakt dat niet uit.

Menten gaat in Mei en Juni en ook in het najaar nog lekker veel punten blijven sprokkelen in de koersen die De Lie niet rijdt en dan zou - als De Lie geen blessure krijgt - Lotto zich wel moeten kunnen handhaven in de top 2 van procontinentale ploegen. Al zullen de komende weken wel weer vrij slecht zijn vrees ik.

Howla onze kleine heeft duidelijk aan z'n explosiviteit gewerkt, hij zat op een toch typische Roglic aankomst toch echt dichtbij. Veelbelovend zou ik zeggen!

Een ijzersterke sprint van Remco hoor! Kwam van ongeveer positie 10-15 als een duiveltje uit een doosje naar voor geschoten. Mits betere positie wint hij hier vandaag volgens mij.

Geeft anders de mensen die twijfelde aan hem een run for their money.
Vingegaard de absolute kopman voor de GC’s noemen, ik zou toch opletten als ik Roglic de afgelopen weken bezig zie.
De gemiste Tourzege in 2020 heeft van Roglic precies dé schlemiel van het peloton gemaakt. Als je die zijn resultaten in de grootste rittenkoersen van een week bekijkt van de laatste jaren, dat is gewoon impressionant. Vingegaard zal dit nooit bereiken.

Baskenland 2018: 1e
Romandië 2018: 1e
UAE Tour 2019: 1e
Tirreno 2019: 1e
Romandië 2019: 1e
Dauphiné 2020: opgave als leider na val
Parijs - Nice 2021: 15e, val in de laatste etappe als leider
Baskeland 2021: 1e
Parijs - Nice 2022: 1e
Baskeland 2022: 8e
Dauphiné 2022: 1e
Tirreno 2023: 1e

Van zijn laatste 12 had hij er 11 gewonnen als hij op zijn fiets was blijven zitten. Zelfs 9 uit 12 is gewoon crazy.

De gemiste Tourzege in 2020 heeft van Roglic precies dé schlemiel van het peloton gemaakt. Als je die zijn resultaten in de grootste rittenkoersen van een week bekijkt van de laatste jaren, dat is gewoon impressionant. Vingegaard zal dit nooit bereiken.

Van zijn laatste 12 had hij er 11 gewonnen als hij op zijn fiets was blijven zitten. Zelfs 9 uit 12 is gewoon crazy.
(Voorlopig) De beste renner van de 21ste eeuw als het op rondes van een week aankomt.

Roglic is gewoon een topper. Wie twijfelde nu in godsnaam aan hem?

Die kerel verliest de Tour wanneer iedereen hem eigenlijk al had opgeschreven. Een normaal mens komt 6 maanden niet meer buiten van miserie hij wint gewoon 2 weken later LBL en gaat dan eventjes de Vuelta winnen met ZEVEN (7!) top 2 plaatsen waarvan 4 ritzeges. Ik ben niet echt fan van Jumbo maar voor Roglic niks dan respect hoor.

Ach ja, er wordt altijd hard gefocust op wat een toprenner niet gewonnen heeft zeker...

Zo vergaat het Van Aert ook al.

Zo zal het Pogacar ook vergaan als hij binnen een paar jaar nog altijd geen wereldkampioen is.
Zo zal het Remco ook vergaan als hij binnen een paar jaar de Tour nog niet gewonnen heeft.
...

Shit man, Cataldo :frown:

A CT scan performed at the hospital revealed that Dario has sustained a fractured left femoral head & right acetabulum (the ‘ball & socket’ joint of the hip), two transverse process fractures of the lumbar spine without neurological impact, multiple broken ribs with a collapsed lung on both sides and a fractured left collarbone

Einde carrière zeker?
Op die leeftijd lijkt het mij einde carrière ja.
Daarvan herstellen is niet op 3 maanden, dus kans dat hij dit jaar nog competitief op de fiets zit is klein.
Had wel nog voor 2024 een contract, maar zal wel easy opzegbaar zijn.

Als hij dit jaar geen wedstrijden meer kan doen denk ik ook dat het gedaan is. Had patlef niet gezegd dat een ploeg na 6 maand out kan stoppen met betalen?

Ook juist gelezen, denk dat het die renner was die links lag.
Ze vielen daar ook aan heel hoge snelheid...
Cataldo was de renner van Trek die links op den borduur lag

Je kon meteen zien dat het slecht was. Ze probeerden hem neer te leggen en je zag hem gewoon volledig verkrampen bij elke beweging en radeloos zoeken naar een positie die geen pijn deed. Dat er breuken waren leek vrij duidelijk maar dit is toch wel een héél zwaar verdikt.

Eigenlijk nog een wonder dat het maar alleen Cataldo is want zoals ze daar vielen en met zo´n boordstenen links en rechts... er zullen er wel een paar slecht slapen met die schaafwonden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan