Rock Werchter 2025

Donderdag heeft alle moderne gitaarbands die er op dit moment zijn. En een aantal nu-metal legendes. En Iggy Pop. Best geslaagd

Zondag is Gen-Z paradise. Mijn ding? Nope. Maar iemand van 18 a 20 jaar heeft een topdag.

Zaterdag misschien wat minder ja maar vrijdag toch ook wel wat potentieel.

Ligt het aan mij of is de line-up dit jaar niet top.

Het ligt aan u. Werchter heeft toch weer de beste affiche mogelijk kunnen samenstellen op basis van wat er tourt.

Linkin Park en Fontaines zijn twee van de meest gewilde festivalacts van de zomer, vrijdag heeft met Green Day en Simple Minds twee topbands voor de boomers, zaterdag heeft met Raye, Yungblud en Fender drie van de sterkste Britse acts van de twenties en zondag is de natte droom van Gen Z met Gracie, Kahan en Olivia Rodrigo on top of her game.

Gooi daar nog een meer dan solide undercard bij, en je hebt 4 sterke festivaldagen.

Ligt het aan mij of is de line-up dit jaar niet top.
De conclusie is dat we niet meer mee kunnen :p

Toen ik uit interesse de affiche ging opzoeken dacht ik ook bij meerdere headliners: ''Wie is dat? Nog nooit van gehoord? ... Ha, Simple Minds...Green Day. Cool.''

De tijd dat we stonden te genieten bij een gitaarsolo van John Frusciante en niet konden beslissen welk podium of welke dag we ging kiezen is lang voorbij...Roch Werchter gaat mee met zijn tijd en dat is best ok.

Mijn vriendin en dochter van 12 gaan zondag voor het eerst naar RW. Heen gaan ze met de trein + pendelbus. Terug met de pendelbus en dan dan haal ik ze op aan het station. Het is voor mij een gelijke afstand om naar Leuven of Aarschot te rijden. Qua chaos/bereikbaarheid/parking, is er nog een voorkeur voor Leuven of Aarschot? Of beiden even goed/slecht? Thanks voor de tips!

Mijn vriendin en dochter van 12 gaan zondag voor het eerst naar RW. Heen gaan ze met de trein + pendelbus. Terug met de pendelbus en dan dan haal ik ze op aan het station. Het is voor mij een gelijke afstand om naar Leuven of Aarschot te rijden. Qua chaos/bereikbaarheid/parking, is er nog een voorkeur voor Leuven of Aarschot? Of beiden even goed/slecht? Thanks voor de tips!
Leuven is het grotere station met meer parkeerplaats. Ik zou daar mijn geld op zetten

Het ligt aan u. Werchter heeft toch weer de beste affiche mogelijk kunnen samenstellen op basis van wat er tourt.

Linkin Park en Fontaines zijn twee van de meest gewilde festivalacts van de zomer, vrijdag heeft met Green Day en Simple Minds twee topbands voor de boomers, zaterdag heeft met Raye, Yungblud en Fender drie van de sterkste Britse acts van de twenties en zondag is de natte droom van Gen Z met Gracie, Kahan en Olivia Rodrigo on top of her game.

Gooi daar nog een meer dan solide undercard bij, en je hebt 4 sterke festivaldagen.
Green Day is toch voor millenials en niet voor Boomers? :D

De headliners voor vandaag spreken me wel aan (Fontaines DC, Deftones en Iggy Pop... Linkin Park daarvoor voel ik me toch al te oud nu - dat was cool toen ik 16 was ofzo).

De rest van de week... not so much.
Enkel bij de line up op zondag denk ik: wie is dat allemaal in godsnaam
:help:

Olivia Rodrigo? Noah Kahan? Gracie Abrams? Dean Lewis?
Ik heb daar oprecht nog nooit van gehoord. En daarbij dan Pommelien Thijs, die ik nooit van mijn leven wil horen :unsure: (sorry)

Ik vind echter wel dat Werchter altijd wel een mix probeert te brengen met voor ieder wat wils. Er zijn toch altijd een hoop oudere bands waarbij ik me afvraag of de jongere generatie daar in geïnteresseerd is of niet... Pak nu Kings of Leon, dat is nu toch ook al eventjes niet meer zo'n relevante band. Los van het feit dat die live top zijn (ooit gezien, zeer onder de indruk ook al is het ook niet helemaal mijn meug).

Enkel bij de line up op zondag denk ik: wie is dat allemaal in godsnaam
:help:

Olivia Rodrigo? Noah Kahan? Gracie Abrams? Dean Lewis?
Ik heb daar oprecht nog nooit van gehoord. En daarbij dan Pommelien Thijs, die ik nooit van mijn leven wil horen :unsure: (sorry)
Je wordt gewoon oooooooooooooooooooooooooud :tongue:
Wees maar zeker dat het serieus drummen zal zijn bij de optredens die je hier vernoemt...

De hype rond Linkin Park volg ik zelf toch ook niet echt. Vond ik nog wel een leuke band in mijn jonge jaren voor sommige nummers (nu niet om een hele CD te luisteren). Maar goed... zoals wel vaker zorgt een sterfgeval ervoor dat een band of artiest populairder wordt dan ooit. Ik geloof best dat het nieuwe album de moeite is, maar voor het bestaande werk, zou ik het toch moeilijker hebben om naar te luisteren, denk ik...

Wees maar zeker dat het serieus drummen zal zijn bij de optredens die je hier vernoemt...

De hype rond Linkin Park volg ik zelf toch ook niet echt. Vond ik nog wel een leuke band in mijn jonge jaren voor sommige nummers (nu niet om een hele CD te luisteren). Maar goed... zoals wel vaker zorgt een sterfgeval ervoor dat een band of artiest populairder wordt dan ooit. Ik geloof best dat het nieuwe album de moeite is, maar voor het bestaande werk, zou ik het toch moeilijker hebben om naar te luisteren, denk ik...
Of net niet (badum tss)

Zou ik het nieuwe LP willen zien? Ja, wil ik er speciaal veel geld voor neertellen? Nee. Maar achteraf vooral spijt dat ik niet naar RW ben afgezakt toen ze er stonden met Chester net voordat hij overleed. Ik heb ze nooit live gezien en blijft wel knagen.

Ik ben vooral benieuwd naar het verteer per dag.
Als dat per leeftijd in eenzelfde trent gaat zijn als in zalen, dan gaat er zondag niet al teveel verdiend worden.
Was ook wat het de bedenking die Werchter moest maken, inzetten op de jeugd die geen geld opdoet of verder met oudere generaties die ieder jaar wat kleiner worden, maar wel veel geld opdoen.

De mix moet er financieel gezien zeker zijn. Wij deden daar altijd €150 op per persoon, dat zie ik de jeugd nog niet doen (ik kan ook verkeerd zijn natuurlijk)

De mix moet er financieel gezien zeker zijn. Wij deden daar altijd €150 op per persoon, dat zie ik de jeugd nog niet doen (ik kan ook verkeerd zijn natuurlijk)
Ze zullen dat wel goed in kaart brengen zeker :wink:

Misschien dat 16-17 jarigen niet zoveel uitgeven, maar 21-22 jarigen misschien al wat meer? Aan wat geeft veel jeugd tenslotte hun verdiende vakantiewerk-centjes uit?

En die jeugd zal ook sneller voor de volledige 4 dagen komen natuurlijk.

En misschien ook wel een klein beetje klantenbinding? Mensen die in hun jeugd een aantal keer geweest zijn, komen op hun 30 of 40 jaar misschien ook sneller terug (met meer geld)? :wink:

Ik word zeker oud, maar er zijn ook voldoende nieuwe bands die ik goed vind.

Maar euh, eens even geluisterd naar dat rijtje hoofdacts van zondag.
Olivia Rodrigo - de begeleidende band is prima, en het is wat punky wat ik wel ok vind. Maar voor de rest is het disney muziek (letterlijk blijkbaar met Highschool Musical toestanden), en die songs gaan het ene oor in en het andere oor gelijk weer uit

Noah Kahan - ik vermoed dat je dit krijgt als je aan AI vraagt om muziek te genereren die lijkt op het werk van Bob Dylan

Gracie Abrams - ja bon dit is gewoon veel en veel te poppy voor mij. Ook dit gaat dus het ene oor in en het andere oor uit

Dean Lewis - ik wist niet dat Damien Rice nog steeds muziek maakte onder een andere naam. Goed geprobeerd, Damien!

Neem mijn mening niet al te serieus he, het is duidelijk dat zondag de dag is voor popliefhebbers, en laat dat nu net het genre zijn dat me bijna nooit kan smaken.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan