Rock Werchter 2025

Vind LP wel laat geprogrammeerd? Of is dat tegenwoordig normaal op een festival?
Deftones van 21.15 - 22.30, dan naar Coheed And Cambria 22.30 -> 23.25 en dan terug LP nog 23.30 - 1.00.

Vroeger had ge precies de headliners en dan nog een andere band erachter om af te sluiten?

Vind LP wel laat geprogrammeerd? Of is dat tegenwoordig normaal op een festival?
Deftones van 21.15 - 22.30, dan naar Coheed And Cambria 22.30 -> 23.25 en dan terug LP nog 23.30 - 1.00.

Vroeger had ge precies de headliners en dan nog een andere band erachter om af te sluiten?
Metallica stond er ook wel om 23 maar die speelde tot 1. Is dus normaaal

Planning eens bekeken en ik kan alles zien wat ik wil en meer. Enige lastige is dat Amyl and The Sniffers en Lambrini Girls direct op elkaar aansluiten. Dus vroeger vertrekken bij Amyl of wat Lambrini missen. Ik weet het niet. @PBR Streetgang gezien we hier beide fan zijn: wat zou gij doen?

Amyl speelt eerst? Ik zou me baseren op de sfeer in de Barn of Klub en als ze tegen een kwartier voor het einde nog steeds niet Security of Hertz gespeeld hebben dan zou ik blijven tot het einde. Mijn indruk bij Lambrini live is dat de nummers meer op elkaar trekken dus no biggie als je de eerste (twee) gemist hebt. De rest van de show bevat allicht genoeg mosh pit energy voor de rest van de dag.

Wow ik zie hier net dat ze op de main stage spelen? Dat vind ik persoonlijk nogal gek maar ok
Zelfde pad als met (het overschatte) Idles denk ik: ging van de main naar een inhaalshow in de AB en dan naar de Lotto Arena.

Nuja ik heb Turnstile daar weten invallen voor Greta Van Fleet dat last minute ziek was. Die hebben gewoon heel die wei toen platgespeeld. Ik zie Amyl dat ook nog wel doen zeker met de persoonlijkheid van Amy Taylor.

Eerste keer naar werchter dit jaar voor een dagje. We komen uit west-vlaanderen en tis echt wel ffe rijden..
Zijn er tips/tricks die ik kan gebruiken om de reis toch wat vlotter te maken?
We zijn niet meteen van plan am tegen de middag af te zakken maar eerder om een uur of 3-4 in de namiddag.
Waar kunnen we parkeren? Is in het openbaar parkeren en nog 2-3km te voet gaan een slim idee?
Heb vooral schrik voor het verkeer savonds..

Idem eerste keer maar TW Classic. Vooral voor Robbie Williams en Brian Adams eigenlijk, de rest ken ik niet en interesseert me niet (even wat beluisterd op YT). We zouden daarom wat later vertrekken.
Trein zie ik niet zitten, want dan heb je pas een nachttrein terug om 1 u 40…

Wat is aan te raden? Park en bike of gewoon parking The Hive? We komen van Aalst. Wat moet je doen als de park and bike volzet is of gebeurt dat niet?

Idem eerste keer maar TW Classic. Vooral voor Robbie Williams en Brian Adams eigenlijk, de rest ken ik niet en interesseert me niet (even wat beluisterd op YT). We zouden daarom wat later vertrekken.
Trein zie ik niet zitten, want dan heb je pas een nachttrein terug om 1 u 40…

Wat is aan te raden? Park en bike of gewoon parking The Hive? We komen van Aalst. Wat moet je doen als de park and bike volzet is of gebeurt dat niet?
Vorig jaar met Bruce Springsteen was de park and bike extreem snel volzet. Vrijwilligers aan die parkings hadden geen idee hoe ze ons moesten sturen om toch te kunnen parkeren.
Toen geluk gehad dat er een buurtbewoner zijn oprit aanbood.

Vrienden van ons stonden op de gewone parking, zonder problemen. Beetje vertraagd verkeer op parking zelf, maar eens eraf vlot.

Wij hebben ons met Bruce Springsteen geparkeerd onder het station van Leuven en daar de pendelbus genomen naar het festivalterrein. Ging eigenlijk enorm vlot.

Vorig jaar met Bruce Springsteen was de park and bike extreem snel volzet. Vrijwilligers aan die parkings hadden geen idee hoe ze ons moesten sturen om toch te kunnen parkeren.
Toen geluk gehad dat er een buurtbewoner zijn oprit aanbood.

Vrienden van ons stonden op de gewone parking, zonder problemen. Beetje vertraagd verkeer op parking zelf, maar eens eraf vlot.
Daar vrees ik dus voor aangezien we wat later gaan vertrekken. We zullen waarschijnlijk rond 17 u vertrekken om er voor Brian Adams te zijn. Op dat moment is het festival al een aantal uur bezig. We hebben Golden Circle tickets dus een redelijk plaats op het festival hebben we normaal wel.

Wij hebben ons met Bruce Springsteen geparkeerd onder het station van Leuven en daar de pendelbus genomen naar het festivalterrein. Ging eigenlijk enorm vlot.
Daar dacht ik ook aan, maar een foto van de afgelopen jaren aan het station stellen me niet gerust, al lijkt me dit, met al dat camping materiaal, een foto voor Rock Werchter te zijn?
1750835749590.png

Bron: https://www.leuvenactueel.be/mobili...ijn-naar-tw-classic-vanuit-aarschot-en-leuven

P.S.: Ik was niet helemaal correct, een paar Texas liedjes ken ik wel :unsure:.

Laatst bewerkt:
Hmm, dan lijkt het me nog steeds interessanter om park and bike of gewoon parking te betalen.
Zijn er hier die al later gegaan zijn in het verleden?
Vergeet niet dat de parking verlaten op iets als Werchter altijd 1-2u duurt, meermaals meegemaakt

Ooit eens gebleven tot 3u ‘s nachts, dan konden we wel onmiddellijk vertrekken.

Terug
Bovenaan