Robottechnologie

Lakigigar

Well-known member

De oplossing voor


Keep home closer - Meet Astro, the household robot for home monitoring, with Alexa.
Introducing Intelligent Motion - Amazon Astro uses advanced navigation technology to find its way around your home and go where you need it. When you're not using Astro, it will hang out close by at the ready.
Stay connected from anywhere - Remotely send Astro to check on specific rooms, people, or things. Plus, get alerts if Astro detects an unrecognized person or certain sounds when you're away.
Unlock even more peace of mind - Activate your 6-month free trial of Ring Protect Pro subscription and have Astro proactively patrol, investigate activity, save videos in Ring's cloud storage for up to 60 days, and more.
Alexa Together subscription (coming soon) - Remotely care for aging loved ones, giving you peace of mind while helping them live independently. Set up reminders, manage shopping lists, receive activity alerts, and more.
Put Alexa in motion - Astro can follow you with entertainment or find you to deliver calls, messages, timers, alarms, or reminders.
Designed to protect your privacy - Turn off mics, cameras, and motion with one press of a button and use the Astro app to set out of bounds zones to let Astro know where it's not allowed to go.
Customize with compatible products – Astro comes with a detachable cup holder and can carry other items (sold separately) like a Ziploc container, the OMRON blood pressure monitor, and a Furbo Dog Camera that tosses treats to your pet.

Voorlopig nog enkel in de VS en nog een soort proef. Maar dit lijkt mij wel revolutionair. Al zullen er problemen opduiken. Een ervan is al aangegeven, trappen kunnen ze nog niet op en af.
 
Kunnen we hier niet beter een algemeen topic van maken over robottechnologie? Deze robot lijkt me niet echt future proof.
 
Denk eigenlijk niet dat het de eerste thuisrobot is, en het werkt inderdaad naar't schijnt niet.
Zelfs als het zou werken, waarom zou je dit in je huis willen? Een camerasysteem met alarm zal beter werken voor beveiliging.
 
Ah een robottopic, dan mag dit niet ontbreken :unsure: (wsl al wel gezien door de meesten)

Ookal blijkt uit een andere video dat er wel wat fails aan zijn voorafgegaan, ik was hier toch enigszins door verrast. Dat zijn toch redelijk complexe bewegingen allemaal.
 
Ah een robottopic, dan mag dit niet ontbreken :unsure: (wsl al wel gezien door de meesten)

Ookal blijkt uit een andere video dat er wel wat fails aan zijn voorafgegaan, ik was hier toch enigszins door verrast. Dat zijn toch redelijk complexe bewegingen allemaal.
Denk dat dit wel een paar eurootjes meer kost dan 1000€.

En als er eens iets misgaat, zijn de reparatiekosten ook niet van de poes.
Ik denk dat het dan gewoon goedkoper is om een butler / kuisvrouw/... in dienst te nemen
 
Denk dat dit wel een paar eurootjes meer kost dan 1000€.

En als er eens iets misgaat, zijn de reparatiekosten ook niet van de poes.
Ik denk dat het dan gewoon goedkoper is om een butler / kuisvrouw/... in dienst te nemen
Voor 75k heb je ar al eentje.


De service komt wel op 20k voor een jaartje.


Dit zijn wel de kleintjes. De grote zijn waarschijnlijk enkel op bestelling.
 
Voor 75k heb je ar al eentje.


De service komt wel op 20k voor een jaartje.


Dit zijn wel de kleintjes. De grote zijn waarschijnlijk enkel op bestelling.
1) die service kan maar 2 keer gebruikt worden.
2) Voor 115.000dollar kun je de kuisvrouw en strijkvrouw (persoon klinkt niet, daarnaast ben ik lui) al heel veel laten komen over 2 jaar heen. Of stel dan nog 4 jaar indien het 2 jaar omnium garantie is en 2 jaar die service.
 
Deze hier heeft vorig jaar koekjes voor mij en de kinderen gebakken :p

 
1) die service kan maar 2 keer gebruikt worden.
2) Voor 115.000dollar kun je de kuisvrouw en strijkvrouw (persoon klinkt niet, daarnaast ben ik lui) al heel veel laten komen over 2 jaar heen. Of stel dan nog 4 jaar indien het 2 jaar omnium garantie is en 2 jaar die service.
Kost vandaag misschien héél veel geld (en je bent er wellicht niet niet veel mee), maar over pakweg 30 of 40 jaar kan een robot misschien een onmisbaar huishoudapparaat zijn. Die technologische ontwikkelingen kosten aanvankelijk altijd véél geld, maar die ruimen wel de baan voor massaproductie. De peperdure gadgets van vandaag zijn de onmisbare items van morgen.
 
Kost vandaag misschien héél veel geld (en je bent er wellicht niet niet veel mee), maar over pakweg 30 of 40 jaar kan een robot misschien een onmisbaar huishoudapparaat zijn. Die technologische ontwikkelingen kosten aanvankelijk altijd véél geld, maar die ruimen wel de baan voor massaproductie. De peperdure gadgets van vandaag zijn de onmisbare items van morgen.
Inderdaad ook wat je ziet bij andere technologische revoluties (internet, televisie, telefonie) is dat er stadia zijn van adoptie.

Momenteel zitten we voor die drie in stage 3 en 4 wat je ook ziet aan de prijs die keihard gedaald is (met uitzondering van premium devices)

product_live_cycle.png
 
Terug
Bovenaan