Robotstofzuiger

Hij deed een gek dansje als hij water moest hebben. Had niets met de rubbers te maken. Ze lijken telkens na 6 maand hun kuren te krijgen. Maar als ze het doen, idd heel tevreden van.
De onze is hier ondertussen al +1 jaar en werkt nog altijd perfect. Het kan dus langer dan 6 maand goed gaan. :D

We zitten hier ook al even over te twijfelen, maar het enige wat ons tegenhoudt, is de drempel tussen de keuken en de woonkamer. Ik denk dat die toch zo’n 10 cm hoog is, en ik denk niet dat er al robots bestaan die zich daarover kunnen tillen.
Ik zie wel dat je een soort ramp kunt kopen om de overgang te vergemakkelijken.
Heeft iemand toevallig al ervaring met zo’n situatie? Ik zou echt willen vermijden dat ik die robot telkens moet optillen om hem terug naar de keuken te brengen.

We zitten hier ook al even over te twijfelen, maar het enige wat ons tegenhoudt, is de drempel tussen de keuken en de woonkamer. Ik denk dat die toch zo’n 10 cm hoog is, en ik denk niet dat er al robots bestaan die zich daarover kunnen tillen.
Heeft iemand toevallig al ervaring met zo’n situatie? Ik zou echt willen vermijden dat ik die robot telkens moet optillen om hem terug naar de keuken te brengen.
Dreame en Roborock hebben eentje die over 8cm kan geraken. Maar verder geen ervaring mee.

Ja.
Die van ons staat vast in de keuken. Daar is het namelijk het snelste vuil; kruimels, spatten,…
Af en toe zet ik die robot dan in de woonkamer om zijn toer te doen (basisstation laat ik wel staan). Dat is echt maar een paar seconden werk om die over die drempel te heffen.

Dreamy x50 ultra complete gekocht. Mappen was wel wat zoeken met die drempel, vermoed dat hij bij elke schoonmaakbeurt zal verbeteren.
Ga wel sowieso een ramp kopen, zodat hij zelfstandig te oversteek kan maken.

Ook lijkt hij een groot stuk onder de zetel niet te mappen, maar normaal geraakt hij er wel onder.

Dreamy x50 ultra complete gekocht. Mappen was wel wat zoeken met die drempel, vermoed dat hij bij elke schoonmaakbeurt zal verbeteren.
Ga wel sowieso een ramp kopen, zodat hij zelfstandig te oversteek kan maken.

Ook lijkt hij een groot stuk onder de zetel niet te mappen, maar normaal geraakt hij er wel onder.
normaal kun je dat met 'laagliggende gebieden' aanduiden. dan gaat hij enkel op de camera's verder, ipv de lidar bovenaan. die gaat ook naar beneden.

Terug
Bovenaan