Robotstofzuiger

Mijn Dreame X40 kan dat, zou me verbazen mocht de L40 dat niet kunnen. In de app kan je een Plattegrond met meerdere verdiepingen maken. Hij is intelligent genoeg om automatisch te switchen wanneer hij op de andere verdieping is hier. Kan dan uiteraard niet zijn dweil gaan wassen tenzij je hem manueel naar beneden brengt.
Ik heb inderdaad een plattegrond voor boven aangemaakt, maar als ik hem daar zet begint hij niet. Hij blijft maar z'n basisstation zoeken...

Hoe doe je dat eigenlijk? Ik heb mijn bovenverdieping wel al eens aangemaakt, maar als ik hem daar dan neerzet, vindt hij zijn weg niet. Wanneer moet je de robot verplaatsen van beneden (waar zijn dock is) naar boven?
In mijn app staat "Omschakeling van kaarten methode" op smart herkenning en hij doet dat automatisch. Duurt wel een minuutje tegen hij door heeft dat hij op de andere verdieping is. Je kan dat ook manueel doen in de app maar dat gebruik ik niet.
Ik was eerst manueel de dweil via de app zodat die nat is en dan verplaats ik robot naar boven. Na een tijd pauzeer ik hem dan manueel, breng hem terug naar beneden zodat dweil kan gewassen worden en dan terug naar boven.

Vorig jaar met Black Friday de Roborock Qrevo Pro in huis gehaald en nog steeds content van!

Ze doet 2x per week de hele beneden (stofzuigen en dweilen) :D
Plusje voor de Qrevo van Roborock. Echt ge-wel-dig... dikke lifesaver na elke maaltijd met onze kinderen.

We zetten dan wel de stoelen omhoog en dan mag hij aan de klus beginnen.

Ik ben ook eens aan het kijken voor een stofzuiger/dweiler. Denken hier aan Dreame X50 Ultra of Aqua 10 roller. Ik vermoed dweilen beter met de Aqua 10, omdat die niet zo van die rond dweiltjes heeft? Anderzijds zou de andere beter zijn voor oa dierenharen.
Voor diegene die dat al langer hebben, hoe vaak moet je die stofzuigerzak vervangen, of die dweiltjes enzo? Want als je dat regelmatig moet doen, kost het toch op jaarbasis ook nog een stuk meer?

Ik ben ook eens aan het kijken voor een stofzuiger/dweiler. Denken hier aan Dreame X50 Ultra of Aqua 10 roller. Ik vermoed dweilen beter met de Aqua 10, omdat die niet zo van die rond dweiltjes heeft? Anderzijds zou de andere beter zijn voor oa dierenharen.
Voor diegene die dat al langer hebben, hoe vaak moet je die stofzuigerzak vervangen, of die dweiltjes enzo? Want als je dat regelmatig moet doen, kost het toch op jaarbasis ook nog een stuk meer?
Wij hebben de L40 sinds februari en gebruiken hem een keer of 2 per week en nog niks moeten vervangen. Zelfs de zeep, die bijgeleverd was, is nog niet op. Dus valt allemaal goed mee.

Ik heb mijne een jaar en ben nu aan derde set dweilen bezig. Dat kost geen hol, 10 euro voor een set van 3. De stofzuigerzak maak ik meestal manueel leeg ipv weg te gooien. Zit nu aan tweede zak. Duurste is nog die detergent die je er in moet doen. Ik koop die van Dreame zelf, 17 euro voor een fles. Moet goedkoper te doen zijn met een wit product maar nog niet opgezocht.
Wel al een retour moeten doen van het basisstation omdat er een stuk was afgebroken zodat dweil niet meer waste. Nog binnen garantie dus geen kost maar een pain in the ass om gans dat spel op de post te doen

Wij hebben de L40 sinds februari en gebruiken hem een keer of 2 per week en nog niks moeten vervangen. Zelfs de zeep, die bijgeleverd was, is nog niet op. Dus valt allemaal goed mee.

Idem hier, de L40 sinds black friday vorig jaar. Ik heb nu wel eens nieuwe dweiltjes besteld gewoon voor de lol.

En die zeep is hier ook nog niet op, de helft zit er zelf nog in terwijl hier zeker wekelijks of meer gedweild wordt. Vraag me soms af als die zeep wel effectief gebruikt wordt?

Edit: net eens zelf gegoogled. Die zeep in dat apart tankje wordt enkel maar gebruikt om de dweilen zelf te kuisen, en wordt niet gebruikt om de vloer te dweilen. Daarvoor moet je wat zeep rechtstreeks in de watertank doen - just FYI :crazy:

Idem hier, de L40 sinds black friday vorig jaar. Ik heb nu wel eens nieuwe dweiltjes besteld gewoon voor de lol.

En die zeep is hier ook nog niet op, de helft zit er zelf nog in terwijl hier zeker wekelijks of meer gedweild wordt. Vraag me soms af als die zeep wel effectief gebruikt wordt?

Edit: net eens zelf gegoogled. Die zeep in dat apart tankje wordt enkel maar gebruikt om de dweilen zelf te kuisen, en wordt niet gebruikt om de vloer te dweilen. Daarvoor moet je wat zeep rechtstreeks in de watertank doen - just FYI :crazy:
Hmmm, goed dat je het zegt, want dacht dat die voor de vloer was :unsure: . Heb al zo'n grote bus thuis liggen voor bij te vullen.

De Aqua 10 Track zou de beste zijn, die dweilt effectief met warm water blijkbaar. Nu in Black Friday promotie: €999 ipv €1499.

Vorig jaar voorgesteld aan de madam om dat in huis te halen "oh nee, ge gaat da toch niet kopen zeker?"... ok dan niet.

Gisteren komt ze terug van bij een vriendin "zeg die hadden zone stofzuig-/dwijlrobot, ik wil da ook". Een week na black friday natuurlijk... :sop:
Een aantal modellen op de short-list waren vorige week toch nog een stukje goedkoper, best nog wat wachten denk ik :unsure:

EDIT: price alert op de Dreame L50 ging maandag af, direct besteld. Gisterenavond beneden zijn ding al eens laten doen. Momenteel is hij boven bezig... dat blijkt toch iets meer gedoe. Ik dacht van hem daar ook eerst te laten mappen maar op het einde wil hij terug naar zijn dock en als ik hem dan oppak en terug tot bij zijn dock zet verdwijnt de kaart van boven gewoon. Ipv mapping heb ik hem nu ineens in clean mode gezet, dat lijkt voorlopig wel te werken maar iets zegt mij dat hij elke keer opnieuw gaat moeten mappen nu :unsure:

Laatst bewerkt:
Dan heb je iets fout gedaan.

Toch 2de verdiep geselecteerd?
En niet laten mappen op dat da er al was?

Iemand die een robotstofzuiger met dweilfunctie heeft op massieve parket?
Heb zelf nog geen ervaring met dweilfuncties bij een robotstofzuiger.

2 problemen waaraan ik denk:
- parket heeft specifieke producten nodig bij het dweilen om de hout/kleur niet aan te tasten. Er mag vb nooit met Ajax op gedweild worden (om maar een voorbeeld te geven).
- de dweil mag ook nooit te nat zijn. Het hout zou anders zwart kunnen worden.

Dus als er een dweilfunctie is waarbij er zelf een product kan toegevoegd worden ipv die van de fabrikant zelf. En instellingen waarbij je zelf kan aangeven hoe nat de dweil mag zijn/instelling waar je de ondergrond kan kiezen.

Hier een roborock Q10 X5 met basis Station. Onze vloer is er ideaal voor, geen trappen, geen matten, hij kan onder een kast of twee, enz.

Heeft zich op een half jaar 1x vastgereden.

Doet zijn werk heel goed!

Iemand die een robotstofzuiger met dweilfunctie heeft op massieve parket?
Heb zelf nog geen ervaring met dweilfuncties bij een robotstofzuiger.

2 problemen waaraan ik denk:
- parket heeft specifieke producten nodig bij het dweilen om de hout/kleur niet aan te tasten. Er mag vb nooit met Ajax op gedweild worden (om maar een voorbeeld te geven).
- de dweil mag ook nooit te nat zijn. Het hout zou anders zwart kunnen worden.

Dus als er een dweilfunctie is waarbij er zelf een product kan toegevoegd worden ipv die van de fabrikant zelf. En instellingen waarbij je zelf kan aangeven hoe nat de dweil mag zijn/instelling waar je de ondergrond kan kiezen.
De hoeveelheid water kan je instellen. Maar zelfs op maximum is het niet echt nat, eerder een minimale film die na vijf minuten opgedroogd is.

Ik heb nog nooit een product bij het water gedaan.

Mensen met een Dreame (wij hebben de L40s Ultra pro denk ik). Waar kopen jullie de stofzuigerzakjes en eventueel andere accessoires?

Mensen met een Dreame (wij hebben de L40s Ultra pro denk ik). Waar kopen jullie de stofzuigerzakjes en eventueel andere accessoires?
Ik heb wel een Roborock Q Revo, maar ik heb zo'n hele set met accessoires (borstels, filters, pads, stofzuigerzakjes, etc) gekocht via Amazon. Niet van het echte merk, maar past wel perfect (ook wel naar de reviews gekeken). En gaat ook allemaal lang mee. Ik vermoed dat dergelijke sets ook wel bestaan voor Dreame.

Terug
Bovenaan