Returnal

Returnal

Hoe dom het ook klinkt, ja meestal wel. Ik compleet graag games en het is een factor waar ik rekening mee houd als ik iets koopt.
Het is wel niet zo dat als een game moeilijk te platten is, dat ik het dan sowieso niet ga spelen. Als ik een game echt wil spelen zal ik dat wel doen.
Ik weet het, het is compleet off-topic en niet aanvallend bedoeld hé. Maar dit snap ik dat dus echt niet 😆. Een spel speel ik voor het spel zelf, niet om een virtuele "trofee te verdienen" waar je werkelijk niets aan hebt. Ik kan wel begrijpen dat het ergens leuk is om dat te verzamelen. Maar een spel dat je echt interesseert links laten liggen omdat de platinum trophy haast niet haalbaar is, is me werkelijk te zot voor woorden. Denk er eens over na, die trophies die je 5 jaar geleden hebt behaald, betekenen die nu nog iets voor jou?
En zou je dan ook nooit Nintendo Switch spellen spelen bijvoorbeeld? Want die hebben geen trophies of achievements. Laat staan dat we tot voor de PS3 dat zelfs totaal niet hadden en daadwerkelijk de spellen speelden voor het spel zelf. Die hele obsessie met trophies en achievements gaat me echt mijn petje te boven.

/oldmanranting done
 
2 uurtjes ver, en voorlopig niet echt moeilijk te noemen. Erg atmosferisch, zalige haptic feedback, supermooie particle effects en speelt goed in de battles. Kijk uit naar meer ^^
 
What A Game! Miljaarde!
Volledig in de sfeer opgegaan, combat valt goed mee, echt WTF momentjes, of wat gaan we nu weer krijgen, met getrokken wapens een nieuw gebied betreden. 😁
Zit ik op een bepaald moment op het tipje van mijn stoel, wetende dat er iet ga gebeuren... Headset aan, volledig donker...
Legt madam haar hand nie op mijne schouder om te zeggen dat ze ging slapen...
Sprong 3 meter omhoog!!
Nog nie veel gehad om zo mee gezogen te worden in een spel... Waarschijnlijk heeft de nieuwe LG oled CX er ook iets met te maken... 😁
Allesinds top voor de moment
 
€80 is de default richtprijs van nieuwe PS5 games. Op bol.com of andere sites zal je die misschien voor €75 vinden. En Bloodborne met DLC is echt wel harder in general. Demon's bossed zijn zware pushovers, Bloodborne heeft weel een paar stevige en de chalice dungeons zeker
Check again, op Bol staat hij voor 85 euro.
Het is jammer dat de prijzen omhoog gegaan zijn. 60-65-70 euro vond ik al aan de dure kant. Maar nu 80-85 euro gaat het een beetje de verkeerde kant. PC spellen op Steam zijn meestal 59 euro en ik zie ze niet direct duurder worden.
That being said heb een paar streams gezien and I like what i’m seeing. Maar ik ga er toch mee wachten.
 
Gisteren ook een 2tal uur kunnen doen, 2 runs. Op het eerste zicht veel verschillende dingen om rekening mee te houden, maar zal met de vele runs wrs als iets positief gezien worden.

Moeilijk lijkt het me zeker niet, in de 2de run toch al ver in de "tweede" wereld geraakt (als je het zo kan noemen). Nog veel mysteries rond alles, maar dat is dus ook positief, ik laat me verrassen momenteel. :)
 
Wat dus je kan nu geen andere game spelen? Of je moet heel opnieuw beginnen? Dus je moet gewoon 15 u na elkaar spelen? Dat kan toch niet?
 
Wat dus je kan nu geen andere game spelen? Of je moet heel opnieuw beginnen? Dus je moet gewoon 15 u na elkaar spelen? Dat kan toch niet?
Geen save tijdens je run, game afzetten = terug naar de hub
 
Mmm snap het niet :p Hoe kan je die game dan uitspelen als je telkens opnieuw moet beginnen?
Als je aan het einde van de run kan komen zonder te sterven. Als je sterft begin je opnieuw, maar je kan permanente zaken vinden die je daarbij kunnen helpen.
 
Maar een spel dat je echt interesseert links laten liggen omdat de platinum trophy haast niet haalbaar is, is me werkelijk te zot voor woorden. Denk er eens over na, die trophies die je 5 jaar geleden hebt behaald, betekenen die nu nog iets voor jou?
Heb ik niet letterlijk gezegd, dat als een game me echt interesseert ik dat NIET laat liggen vanwege trophies. Dit gebeurt enkel als het game op zich al een twijfelgeval was dan kan een trophy list, of lengte van een game wel de doorslag geven. Maar als het een game is waar ik neig naar uit kijk, dan ga ik dat niet skippen als blijkt dat de trophy list moeilijk of lang is.
 
En zou je dan ook nooit Nintendo Switch spellen spelen bijvoorbeeld? Want die hebben geen trophies of achievements.
Ik heb een Switch en het feit dat er geen trophies zijn maakt alles gemakkelijker, daar stop ik gewoon als het voor mezelf genoeg is. Het is soms ook interessant als het op PS4 en Switch uit komt, BV: Catherine Full Body dat spel is verschrikkelijk hard en heeft een geschifte trophy list. Ik heb hem gewoon op Switch gekocht waar er geen trophies zijn en ik gewoon alles kon negeren dat ik niet wou.

Nogmaals het gebeurt maar zeer zelden dat ik een game niet koop vanwege trophies, en als het al gebeurt dan was het spel op zich waarschijnlijk al niet 100% mijn ding.
 
Terug
Bovenaan