Wel groot minpunt.. moet je echt alles weer opnieuw clearen en kan je pas doorgaan
Da is nu wel het grote principe van Roguelike games...
Zag trouwens een Tweet passeren gisteren van de Devs die reageerden op een Save Functie voor in de game.
Er was op Reddit iemand die een soort van klacht/opmerking had op het niet hebben van een quit en continue.
Dit hoort bij het principe van het spel en zorgt dat mensen niet kunnen vals spelen, maar als een volledige finish tot uw eerste checkpoint tot 3 uur kan duren, dan is dat wel wat een flaw voor veel mensen die geen 3 uur aan een stuk tijd hebben om te spelen. Games als Slay the Spire, Binding of Isaac en Enter the Gungeon hebben ook een quit en continue optie in hun game zodat je wel kan stoppen wanneer je wil. De devs lieten dus weten dat er momenteel geen plannen waren, maar ze dit wel eens gingen bekijken.
Persoonlijk hoop ik dat dit er wel komt, want ook ik heb geen 3 uur tijd aan een stuk om te spelen, als je dan na 1 uur als eens faalt en moet herbeginnen, heeft het voor die dag al geen zin meer dat ik zou proberen, want een run afwerken duurt te lang en je kan niet saven/stoppen.
Dat dit tot "cheaten" kan zorgen door save files te backuppen is dan een jammere bijzaak, maar hier doe je eigenlijk niemand kwaad mee in een SP game, die andere games dat ik opnoemde hebben hier ook last van, maar daar klaagt ook niemand over. Hopelijk zien de Devs dit ook in.