Hallo,
Ik heb recent een aankoop gedaan (via BTW-nummer) bij een webshop. Het betreft een product dat ik vrij dringend nodig had. Echter door een fout in hun systeem heeft de levering vertraging opgelopen (leveringsadres was HUN adres in plaats van MIJN adres). Ik kon hierdoor geblokkeerd geraken en ik heb dan maar een alternatief product gekocht in een fysieke winkel ergens anders...
Ondertussen heb ik mijn eerste oorspronkelijke bestelling ontvangen met vertraging, maar dat product heb ik dus niet meer nodig... Ik heb gemaild naar de webshop om dit retour te sturen (er was heel weinig informatie te vinden over een retourprocedure op hun website), maar zij weigeren dat zonder echte reden en steken het op de leverancier.
Kan dit allemaal zo maar? Ik dacht dat je als klant altijd recht hebt om een product retour te sturen (zonder reden) binnen een bepaalde tijd, ook als de aankoop via een BTW-nummer is gebeurd? Het gaat mij niet echt om het geld: het product zit nog in de verpakking en geraak ik ook wel kwijt op de tweedehands markt. Maar toch, ik wil dit gewoon correct afhandelen via de webshop.
Groeten,
B.
Ik heb recent een aankoop gedaan (via BTW-nummer) bij een webshop. Het betreft een product dat ik vrij dringend nodig had. Echter door een fout in hun systeem heeft de levering vertraging opgelopen (leveringsadres was HUN adres in plaats van MIJN adres). Ik kon hierdoor geblokkeerd geraken en ik heb dan maar een alternatief product gekocht in een fysieke winkel ergens anders...
Ondertussen heb ik mijn eerste oorspronkelijke bestelling ontvangen met vertraging, maar dat product heb ik dus niet meer nodig... Ik heb gemaild naar de webshop om dit retour te sturen (er was heel weinig informatie te vinden over een retourprocedure op hun website), maar zij weigeren dat zonder echte reden en steken het op de leverancier.
Kan dit allemaal zo maar? Ik dacht dat je als klant altijd recht hebt om een product retour te sturen (zonder reden) binnen een bepaalde tijd, ook als de aankoop via een BTW-nummer is gebeurd? Het gaat mij niet echt om het geld: het product zit nog in de verpakking en geraak ik ook wel kwijt op de tweedehands markt. Maar toch, ik wil dit gewoon correct afhandelen via de webshop.
Groeten,
B.
Laatst bewerkt: