the_fox
Well-known member
Vergeet ook niet dat de zaak maar 5u/dag open was, 6 dagen per week. Wat dus betekent dat het niet eens voltijdse contracten zullen geweest zijnPersoon in kwestie is na een verliesjaar van 100k (overgedragen verlies) gegaan van 3,1 VTE personeel naar 7,5 VTE personeel en heeft op die manier haar personeelskost doen exploderen van 77k naar 254k (sociale balans, p. 16). Allemaal secundair diploma en betaald aan een gemiddelde (!) loonkost van ~25 euro per uur (incl. RSZ werkgever, vermoed ik). Dus dat gaat over zaalpersoneel + koks (die croques maken). Met álle respect, maar dan hoor je echt niet aan zo'n loonkost te komen omdat je gewoon een groot deel van die loonkost kan opvangen met jobstudenten die letterlijk de helft kosten + ik stel mij oprecht vragen bij 7,5 VTE voor een croquezaak. 2 in de keuken en 2 (3 op drukke momenten) lijkt mij toch echt wel oké als ik vergelijk met andere zaken waar ik soms binnenstap. Ik heb werkelijk nog nergens op eender welk moment 7 man bezig gezien.

Maar daar zal ook het mexicaans restaurant in gezeten hebben, wat enkel in het weekend open was dus ook geen voltijdse contracten gaat gehad hebben ^^