the_fox
Well-known member
Is het niet eerder omgekeerd? De dingen die ik voornamelijk zie falen, zijn allemaal van die hipster dingen die uit de grond gestampt zijn toen het economisch goed ging. De gevestigde klassieke zaken (zowel topzaken als brasseries) doen het hier in de buurt nog altijd goed.Ik denk dat er ook gewoon teveel restaurants blijven hangen zijn in de tijd. De nieuwe generaties vragen een andere restaurantbeleving dan 10-20 jaar geleden.
Nu wilt niemand echter nog een "deluxe" versie van een basis ding aan een deluxe prijs. Allez, "deluxe" dingen die ik weten falen heb de afgelopen jaren (daarom niet allemaal hier in de buurt): gehaktballen, stoemp, croques, hotdogs, frieten, hamburgers, ...
En natuurlijk ook nieuwe concepten die gewoon niet aanslaan op hun locatie. Zoals de wildgroei aan pokébowl zaken.
De vraag is dus voornamelijk: welke soort horeca zaken gaan er voornamelijk failliet en waarom. Want bovenstaande is natuurlijk ook gebaseerd op wat ik zie en ervaar maar is daarom geen absolute waarheid.