Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit is niet enkel diep triest, maar dit toont net aan waarom er op zo'n moment wel met scherp mag geschoten worden op diegenen die de hulpverleners bestoken met vuurwerk/explosieven. Met te roepen dat ze moeten stoppen of pepperspray boven te halen krijg je gegarandeerd nog meer vuurwerk naar je hoofd geslingerd.
Misschien moet men eens beginnen met de mogelijke straffen voor de daders effectief eens te gebruiken ipv zo maar wat mensen te gaan afknallen.Dit is niet enkel diep triest, maar dit toont net aan waarom er op zo'n moment wel met scherp mag geschoten worden op diegenen die de hulpverleners bestoken met vuurwerk/explosieven. Met te roepen dat ze moeten stoppen of pepperspray boven te halen krijg je gegarandeerd nog meer vuurwerk naar je hoofd geslingerd.
Dit gaat niet over trekbommetjes of een fluitfizee dat ze afschieten, maar over vuurwerk waarbij de hulpverleners zelf (zwaar)gewond kunnen raken.
Geweld los je niet op met geweld. Doorgaans ben ik het hiermee eens, maar dit is reeds zo ver gekomen (ook in buitenland, zie HLN ) dat je je afvraagt of er nog een geweldloze oplossing mogelijk is.
Alle, we zullen dat het ganse jaar niet vermelden, eens kijken hoe de situatie volgend jaar zal verbeterd zijnRealiteit :
Meestal minderjarigen , geen plaats in instellingen, GAS boete max 175 euro ( moet betaald worden door de ouders want die zijn burgerlijk aansprakelijk ). Ouders meestal geen inkomen dus in het beste geval betaalt het OCMW die boetes ( wijzelf dus ) of wordt onder de mat geveegd. Afnemen kindergeld geen optie want zelfde probleem OCMW ( kunt ne steen nie het vel afdoen ). Preventief opsluiten ? Dan krijgt ge bleitverhalen in de gazet van "onschuldigen " : https://www.hln.be/binnenland/ilyas...ord-ik-tot-de-relschoppers-gerekend~a2b28eae/
Dus dan zeggen sommigen : er op schieten. Voor alle pipo's die dit dan voor waar nemen, lees dat dit voortkomt uit frustratie omdat er anders toch niets mee gebeurd. Geweld tegen politie en andere hulpdiensten wordt in tegensteling tot wat onze "heren en dames" ministers beloven nog steeds niet gestraft. Vooral om het geen ik eerst schreef.
Ik zie geen enkele oplossing voor al deze strafbare feiten die niet bestraft worden ( en die gasten weten dat er geen straf is ).
Wat te doen ?? Nie beginnen over straathoekwerkers, speelpleintjes, zwembaden en al dienen anderen zever want het is al 40 jaar bewezen dat dit niet helpt.
.Echt? Rot toch op met uw racistische praat en stigma'sschrappen van OCMW kan ook iets zijn. geen recht meer op inkomen. gaan werken en nuttig maken voor de samenleveing OF de straat/criminaliteit ingaan (wss tweede optie want werken zit er niet in).
opgepakte mensen met naam en foto in krant (maar dat zal de poco sociomedia nooit toestaan).
Door met scherp te schieten krijg je binnen de kortste keren een breaking news bericht dat er tijdens rellen een politieagent is doodgeschoten door een relschopper, want dat escaleert de zaken echt alleen maar. Ik vind ook wel dat men strenger en sneller mag optreden (ik heb het nog al gezegd: het duurt vind ik altijd wel erg lang eer pakweg het waterkanon wordt bovengehaald) tijdens die rellen zelf, en die straffeloosheid voor diegenen die opgepakt worden moet er ook gewoon uit, maar met vuurwapens in een menigte beginnen schieten: laat dat maar uit.Met te roepen dat ze moeten stoppen of pepperspray boven te halen krijg je gegarandeerd nog meer vuurwerk naar je hoofd geslingerd.
Anders vogelvrij verklaren ook? Dan zijn we helemaal terug in de middeleeuwen.opgepakte mensen met naam en foto in krant (maar dat zal de poco sociomedia nooit toestaan).
Ik zie geen enkele oplossing voor al deze strafbare feiten die niet bestraft worden ( en die gasten weten dat er geen straf is ).
Een kale kei kan je niet stropen, en een job of ander imago heeft men ook niet te verliezen. Puur financieel valt daar niets te verbaliseren. Werkstraffen worden weggelachen of men daagt gewoon niet op waarna het ook maar zo gelaten wordt. Enkelbanden worden niet opgevolgd, laat staan dat er wordt ingegrepen bij overtredingen, dus dit is ook alles behalve een straf. Celstraffen dan maar, maar die worden niet zo snel gegeven en wat haalt een straf van 6 maand uit? Er is trouwens veel te weinig personeel om nog aan extra capaciteit te voldoen in de detentie.
Wat rest er dan nog? Dwangarbeid?
5,000 protesters have been arrested by police since the start of the movement, more than 4,000 have been convicted of offences and over 200 imprisoned
Bezittingen zomaar afnemen kan écht niet. Dat gaat veel te ver als 'casual' straf. Dan geef je de overheid een veel te ingrijpende carte blanche op dat vlak. Totaal niet goed te managen ook niet. Dat is vragen voor misbruik. Het eigendomsrecht is een pilaar van onze samenleving he. Dat zo wankel zetten heeft veel meer verregaande gevolgen dat wat je nu denkt.
Die mensen hebben vaak ook inderdaad niets van effectieve waarde. Iemand zijn inboedel opladen kost meer dan dat het opbrengt vaak. En hoe ga jij bij iedereen vlotjes bepalen wie het eigendomsrecht over welke spullen heeft? Voor roerende goederen geldt bezit als titel, maar rechtvaardig zal dat niet vaak zijn als je het over minderjarigen hebt.
Neen, compleet onwerkbare straf. Implicaties voor de gewone mens zijn compleet disproportioneel.
We hebben goede straffen, we kunnen ze enkel niet ten uitvoer leggen. Het probleem is er één van fondsen en dus ook capaciteit. En voor minderjarigen hebben we al helemaal geen opvangnet. Steek daar meer geld in, maar van waar zal dat dan moeten komen?
Bezittingen zomaar afnemen kan écht niet. Dat gaat veel te ver als 'casual' straf. Dan geef je de overheid een veel te ingrijpende carte blanche op dat vlak. Totaal niet goed te managen ook niet. Dat is vragen voor misbruik. Het eigendomsrecht is een pilaar van onze samenleving he. Dat zo wankel zetten heeft veel meer verregaande gevolgen dat wat je nu denkt.
Die mensen hebben vaak ook inderdaad niets van effectieve waarde. Iemand zijn inboedel opladen kost meer dan dat het opbrengt vaak. En hoe ga jij bij iedereen vlotjes bepalen wie het eigendomsrecht over welke spullen heeft? Voor roerende goederen geldt bezit als titel, maar rechtvaardig zal dat niet vaak zijn als je het over minderjarigen hebt.
Neen, compleet onwerkbare straf. Implicaties voor de gewone mens zijn compleet disproportioneel.
We hebben goede straffen, we kunnen ze enkel niet ten uitvoer leggen. Het probleem is er één van fondsen en dus ook capaciteit. En voor minderjarigen hebben we al helemaal geen opvangnet. Steek daar meer geld in, maar van waar zal dat dan moeten komen?
Dat is complete willekeur in een regel introduceren. Daar kan je niemand mee vertrouwen.Eigendomsrecht is een pilaar van de samenleving - akkoord voor wie zich gedraagt binnen die samenleving - het gaat me ook niet om de opbrengst van die inboedel of GSM, enkel om een gevolg te geven aan een actie. Je moet ook niet meteen heel de woning leeg te roven - start gewoon met wat voor hen belangrijk is: indien een minderjarige met GSM is de kans héél groot dat die GSM veel waarde heeft voor de persoon in kwestie. Indien rijbewijs aanwezig - bye bye rijbewijs voor een paar maand + opnieuw testen afleggen. Op basis van wat je leest in de media is 1 zaak duidelijk: men komt gewoon niet tot het uitvoeren van eender welke maatregel - bovendien zijn een aantal problemen (zoals opvang etc.) niet opgelost de komende 5 tot 10 jaar. Het is wellicht zelfs niet eens zo belangrijk dat de maatregel zeer zwaar is - gewoon al het feit dat er een maatregel is die consequent kan en zal uitgevoerd worden staat al in schril contrast met wat er nu gebeurd.
Of dit het begin is van het faillissement van de maatschappij - dat is idd best mogelijk maar mijn inziens is de huidige situatie velen malen erger:
Huidig beleid: we hebben blijkbaar wel personeel om voor iedereen een papier in te vullen en verticaal te klasseren om ze vervolgens gewoon te laten gaan, zonder meer. Oorzaak VS gevolg: geen
- Boete: geen optie want deze mensen hebben niets
- Werkstraf: geen optie want ze komen niet opdagen
- Begeleiden: geen optie want geen geld, geen plaats, geen personeel
- Celstraf: geen optie want geen geld, geen plaats, geen personeel
- Enkelband: geen optie want vegen er hun voeten aan
Trek mss ook de lijn eens door naar de besturen achter dit gecoördineerd falen want ook zij gaan niet vrijuit - als ik weet dat er elk jaar dezelfde problemen, in dezelfde regio, op hetzelfde uur zijn en ik tref 0,0 voorbereidingen - dat is schuldig verzuim waarvoor enkel ontslag een passende maatregel is.
Zie hierboven. Die uitzondering, jullie zien dat als een persoonlijke toepassing. Maar vanaf die uitzondering bestaat, bestaat ze voor iedereen. En ik wil absoluut niet zo onderworpen worden aan dergelijke regels met extreem verregaande gevolgen. Er is een volledig arbirtrair element in een soort strafwet dan. Dan kan écht niet.Welke implicaties precies voor de gewone mens die niks verkeerd uitspookt?
En niks doen is vragen voor misbruik, maar in de andere richting (straffeloosheid)
Dan halen we de willekeur er gewoon uit: je krijgt een boete - kan je die niet betalen - maak je schulden aan de overheid - de overheid zal vervolgens bezit vorderen om de schuld af te lossen, volstaat dat niet worden de schulden geregistreerd en kan je deze afkopen door te werken of ben je veroordeeld tot een leven zonder bezit. Indien minderjarig zijn de ouders verantwoordelijk, indien gehuwd met gemeenschap van goederen zijn beiden verantwoordelijk, indien niet gehuwd kan men wettelijk wellicht niets doen maar wel aanspraak maken op gemeenschappelijke rekeningen etc.Dat is complete willekeur in een regel introduceren. Daar kan je niemand mee vertrouwen.
Je komt niet op een dergelijke manier aan eigendom en privacy. Dat is echt de kern van je rechtsysteem ondergraven.
Ik zal het zo zeggen : Het recht op een eerlijk proces, recht op toegang tot de rechter enzovoort. Zowel jij als Marc Dutroux genieten daarvan. Ook al is die laatste een verachtelijke persoon die moreel gezien geen enkel genot nog zou mogen ervaren. Maar hij geniet absoluut van al die rechten net zodat jij dat ook altijd zal kunnen. Je gaat niet picken en choosen wie wel een eerlijk proces krijgt en wie niet. Je verdedigt die rechten van een Marc Dutroux omdat die ook voor jou dienen.
Daarom kan je niet het rechterlijk/bestuurlijk apparaat de macht geven om at will te kiezen of ze zomaar eigendom van iemand kunnen afpakken. Dat is echt krankzinnig. Je hebt zaken zoals het gedwongen verzilveren van eigendom om schulden af te lossen. Maar ook daar wordt niets afgepakt, het wordt gewoon ten gelde gemaakt om schulden af te lossen.
Zoals gezegd : onze straffen zijn al goed, je moet ze gewoon kunnen toepassen.
Als je de straffen niet kan uitvoeren en er geen zicht is op een oplossing om ze uit te voeren, wat rest er dan nog: oftewel zoek je andere straffen of laat je alles op zijn beloop ...Zoals gezegd : onze straffen zijn al goed, je moet ze gewoon kunnen toepassen.
Dat eerste bestaat al deels. Dat is wat Gerechtsdeurwaarders doen. En iemand veroordelen tot een leven zonder bezit is letterlijk in strijd met het principe dat landloperij illegaal is. Al weet ik niet helemaal zeker wat je bedoelt met dat stukje. Ouders zijn sowieso al aansprakelijk voor hun minderjarige kinderen.Dan halen we de willekeur er gewoon uit: je krijgt een boete - kan je die niet betalen - maak je schulden aan de overheid - de overheid zal vervolgens bezit vorderen om de schuld af te lossen, volstaat dat niet worden de schulden geregistreerd en kan je deze afkopen door te werken of ben je veroordeeld tot een leven zonder bezit. Indien minderjarig zijn de ouders verantwoordelijk, indien gehuwd met gemeenschap van goederen zijn beiden verantwoordelijk, indien niet gehuwd kan men wettelijk wellicht niets doen maar wel aanspraak maken op gemeenschappelijke rekeningen etc.
Als je de straffen niet kan uitvoeren en er geen zicht is op een oplossing om ze uit te voeren, wat rest er dan nog: oftewel zoek je andere straffen of laat je alles op zijn beloop ...
Onze straffen zijn dus compleet waardeloos want we kunnen ze niet uitvoeren - zo luidt de benadering vanuit een andere invalshoek
Hitler zou fier zijn wat hier allemaal gepost wordt.Wat ik hier allemaal lees
Dat zijn allemaal oplossingen die niet alleen onrealistisch zijn maar neerkomen op handenvol geld uitgeven om mensen op micro niveau compleet willekeurig toch maar te proberen een kloot af te draaien, zodat de man in de straat het gevoel heeft dat er iets gedaan wordt aan de straffeloosheid?