Rellen en de aanpak ervan

Een incidentloos nieuwjaar is nu ook een utopie he. Ik vind het precies allemaal wel meevallen als ik de kranten opensla? Andere jaren zijn het tientallen wagens die in brand gestoken zijn.
Er zijn wel degelijk wagens in brand gestoken in Brussel, dat heb ik uit goede bronnen die bij de interventie werken daar.
Er wordt inderdaad gewoon wijselijk over gezwegen een trend die er al altijd is geweest in Brussel ook betreft het dagelijkse geweld daar.
In Antwerpen wordt de vuile was altijd rijkelijk uitgesmeerd. Ik vraag mij af of de partijkleur van het lokale bestuur en de persbias hier niets mee te maken hebben.

Tja, tientallen arrestaties maar quasi allemaal bestuurlijk en niet gerechtelijk. Daar bereik je dus helemaal niets mee he. Worden nadien gewoon vriendelijk terug thuis afgezet en die ouders trekken het hun geen bal aan wat hun snotneuzen uitsteken.

En ja, vuurwerk afvuren richting politie of hulpdiensten is levensgevaarlijk. Dus laat de politie met iets anders reageren dan met het waterkanon want daar lachen ze ook eens mee.

Ik zie inderdaad in de toekomst meer en meer West-Europeanen naar Hongarije, Polen etc verhuizen want hier gaat het helemaal naar de verdoemenis

Ik zie inderdaad in de toekomst meer en meer West-Europeanen naar Hongarije, Polen etc verhuizen want hier gaat het helemaal naar de verdoemenis
Inderdaad, of de mensen die nog steeds stemmen op partijen die aan cliëntelisme doen (Vooruit, PS, Groen, Ecolo…) of ermee samenheulen en hen zo enablen (Vivaldi leden) moeten dringend tot inkeer komen.

Want dit is echt die mensen hun stem aan het werk. Ze hebben er misschien voor gestemd om zelf sociaal voordeel X of Y te behouden, maar de bijhorende schade omdat die partijen zo nog mee kunnen regeren is enorm.

Inderdaad, of de mensen die nog steeds stemmen op partijen die aan cliëntelisme doen (Vooruit, PS, Groen, Ecolo…) of ermee samenheulen en hen zo enablen (Vivaldi leden) moeten dringend tot inkeer komen.

Want dit is echt die mensen hun stem aan het werk. Ze hebben er misschien voor gestemd om zelf sociaal voordeel X of Y te behouden, maar de bijhorende schade omdat die partijen zo nog mee kunnen regeren is enorm.
Dus iedereen die niet op N-VA of VB heeft gestemd is hieraan schuldig? Ook al is dit het gevolg van een beslissing van pakweg 50 jaar of langer geleden?

De overdreven tendentieuze reacties hier (bijvoorbeeld iedereen die niet op N-VA en VB stemt verwijten dat ze dit "enablen," nou zeg) daargelaten ben ik het persoonlijk wel beu dat deze wansmakelijkheden maar kunnen blijven doorgaan. Ik vind dit allemaal ook niet iets wat we er gewoon maar moeten bijnemen.

Wat mij betreft mag men toch een soort "snelrecht" invoeren voor dit soort zaken. Mensen bestuurlijk oppakken en dan een paar uurtjes later vrijlaten, dan zullen ze het wel leren, amai. Minderjarig of niet: als je beslist om hulpdiensten aan te vallen of in de val te lokken dan hoor je thuis in een instelling wat mij betreft. De ouders straffen: nu ja. Die kijken in veel gevallen al niet om naar hun kinderen (anders laat je geen tienjarigen op straat tijdens zulke rellen) en zullen dat ook niet gaan doen als ze een boete krijgen van enkele honderden euro's die ze toch niet betalen.

De politie mag dus voor zulke zaken ook harder optreden in mijn opinie. Dat is een slippery slope, daar ben ik me van bewust, maar als er vuurpijlen op hulpdiensten worden geschoten, dan mag er toch opgetreden worden met bijvoorbeeld rubberen kogels of andere hardere middelen. Wat mij betreft kondigt men dat op voorhand aan, dat men met oudejaar bepaalde extra middelen zal inzetten, en gebruikt men dat anders niet, maar er mag toch echt wat harder worden opgetreden.

Onbegrijpelijk dat de politiek hier geen prioriteit van maakt. Dit wordt mi enkel tegengehouden door het cliëntelisme van sommige partijen (nog zoiets dat door sommigen hier ontkend wordt zoals @Général Zantas in een ander topic), ik zie geen andere logische reden.

Het feit dat dit voorkomt in quasi elke grootstad in België, Frankrijk, en Nederland, ongeacht wie de stad bestuurt, lijkt mij juist te bevestigen dat het niet het cliëntelisme van sommige partijen is, die dit in stand houdt. Case in point, in Antwerpen zwaait de N-VA al meer dan 10 jaar de plak en 't is nu niet alsof het daar beter geworden is of dat ze daar de vorm van cliëntelisme hanteren waar je op zinspeelt.
Q.E.D.

Neen, dat zie je verkeerd. Dat zijn dezelfde mensen die de Afghaanse en Syrische vluchtelingen verwijten enerzijds niet te vechten voor hun vaderland dat geteisterd wordt door problemen, en anderzijds die vluchtelingen verwijten niet naar de buurlanden te trekken maar cherrypicken waar ze het beste leven kunnen leiden.
Dus die gaan uiteraard gewoon strijden voor de toekomst van België! En áls ze al zouden vertrekken, zou het enkel naar de buurlanden als Nederland en Frankrijk zijn. Die zouden niet gaan cherrypicken op basis van waar ze menen het gelukkigst te kunnen zijn.

Trouwens, 't is niet alsof ze staan te springen in Polen en Hongarije voor vluchtelingen :laugh:

Ik kan me nog inbeelden dat een bepaalde groep om uiteenlopende redenen niet veel moeten weten van de politie en gezagsdragers in het algemeen, al is dat nog altijd geen excuus om deze aan te vallen.
Maar brandweermensen en ambulanciers die als 'neutrale' partij de straat op gaan om u en ik te helpen in noodgevallen zomaar beginnen attaqueren, daar kan ik oprecht niet bij.
Ik ben bang dat we in de steden en wellicht ook deels daarbuiten met een aanzienlijke groep "jongeren" zitten met een totaal gebrek aan normbesef die door alle opvoedingsmazen (thuissituatie, onderwijs) zijn gevallen en dat die groep ook steeds groter wordt.

Neen, dat zie je verkeerd. Dat zijn dezelfde mensen die de Afghaanse en Syrische vluchtelingen verwijten enerzijds niet te vechten voor hun vaderland dat geteisterd wordt door problemen, en anderzijds die vluchtelingen verwijten niet naar de buurlanden te trekken maar cherrypicken waar ze het beste leven kunnen leiden.
Dus die gaan uiteraard gewoon strijden voor de toekomst van België! En áls ze al zouden vertrekken, zou het enkel naar de buurlanden als Nederland en Frankrijk zijn. Die zouden niet gaan cherrypicken op basis van waar ze menen het gelukkigst te kunnen zijn.

Trouwens, 't is niet alsof ze staan te springen in Polen en Hongarije voor vluchtelingen :laugh:
Er is wel een verschil tussen het 'beste' leven (van Syrië naar het land dat de meeste gratis financiële voordelen biedt en niet van plan zijn om te integreren en werken), en het 'gelukkigste' leven (van België naar Hongarije vanwege oa veiligheid en daar met eigen middelen en inzet een nieuw leven opbouwen).

Soit, los van alle gekende problemen met Afghanen en Syriërs zijn het niet zij die met oudjaar de boel op stelten zetten, maar voornamelijk Marokkanen die hier geboren en getogen zijn en die hier dus ALLE kansen hebben om iets te doen met hun leven.

Dus iedereen die niet op N-VA of VB heeft gestemd is hieraan schuldig? Ook al is dit het gevolg van een beslissing van pakweg 50 jaar of langer geleden?
N-VA bestuurt ook samen met Vooruit, dus enkel VB-stemmers worden gevrijwaard! Maar dan vergeten we wel weer dat ook VB zelf een belangrijke rol heeft gespeeld in hoe het zo ver is kunnen komen. België (en dat geldt ook voor andere landen in Europa) heeft nooit een deftig integratiebeleid geïmplementeerd. Of het nu ter linkerzijde was omdat ze vonden dat het niet nodig of stigmatiserend was, of ter rechterzijde omdat ze eerder voor assimilatie waren of ze allemaal weer buiten wouden. Alle partijen hebben boter op hun hoofd, maar ook al hebben ze nooit in de regering gezeten, is de invloed van VB op het migratie en integratiebeleid door het sturen van de publieke opinie gewoon groot. Ook de verwachting dat migranten zonder ondersteuning perfect integreren, komt vanuit (extreem)rechts.

Het probleem is dat je intussen met verschillende 'verloren' generaties zit, die je al lang niet meer tot de categorie 'migrant' kan rekenen. We moeten nog altijd veel meer doen om mensen die hier binnenkomen te helpen integreren, maar daarmee gaan we die relschoppers niet tegengaan, want die komen vaak niet eens voort uit de echte nieuwkomers.

Geen idee eerlijk gezegd hoe. De voedingsbodem wegnemen, maar begin er maar aan. Ik vind ook dat die gasten (zwaar) bestraft moeten worden, de straffeloosheid is echt een probleem, maar met ons gevangenissysteem is de kans groter dat ze buitenkomen als zware gangsters, dan als hervormde, schuldbetuigende voormalig rellende jongeren.

Hondenfluitjes zorgen nooit voor een goede discussie
Ik geloof oprecht dat er maar één aanpak is om dit "op te lossen". Maar die is niet forum proof.
Deze kansloze individuen hebben imo geen enkele toegevoegde waarde in de maatschappij, nu niet en later niet. Die naïviteit heb ik laten varen.

Een incidentloos nieuwjaar is nu ook een utopie he. Ik vind het precies allemaal wel meevallen als ik de kranten opensla? Andere jaren zijn het tientallen wagens die in brand gestoken zijn.
Nieuwjaar kon vroeger wel worden gevierd zonder rellen, dat het nu al enkele goed raak is geeft nog altijd niets van reden om dit gedrag te normaliseren.

Ik vind dat een bepaalde cultuur groep het al enkele jaren serieus bont maakt, ze zijn een minderheid van de bevolking maar ze zijn wel altijd aanwezig vanaf er voor hun een reden is om het bont te maken. Dat zegt naar mijn idee heel veel over de mentaliteit die schuilt achter die cultuur.

Persoonlijk ben ik dit gedrag dus werkelijk kotsbeu. We weten nu dat het beleid dat jarenlang is gevoerd dus geen enkele indruk maakt op deze groep. De EU dient onmiddellijk een versoepeling in te voeren zodat de lidstaten daadkrachtig kunnen aanpakken.

Zelf ben ik voor werkstraffen voor de betrokkenen en de ouders van de betrokkenen. Dat zie ik alvast als een goede start van aanpak.

Edit: ik lees net in de krant dat er in Frankrijk 1000 auto's zijn uitgebrand op oudejaarsavond. 1000 je leest het goed.. Doen we niets hebben we dit hier binnen een paar ook.

Laatst bewerkt:
Hondenfluitjes zorgen nooit voor een goede discussie
Het wordt tijd dat ze eens met wat rubber gaan schieten op die "kinderen"

Eindconclusie is dat er geen oplossing is ? Wat is er leuker dan met nieuwjaar effe Project X te spelen, een Westerse beleving van oudejaarsnacht is bij de protagonisten niet bekend, zet er vijf bij mekaar en ze gaan het krapuul uithangen..

N-VA bestuurt ook samen met Vooruit, dus enkel VB-stemmers worden gevrijwaard! Maar dan vergeten we wel weer dat ook VB zelf een belangrijke rol heeft gespeeld in hoe het zo ver is kunnen komen. België (en dat geldt ook voor andere landen in Europa) heeft nooit een deftig integratiebeleid geïmplementeerd. Of het nu ter linkerzijde was omdat ze vonden dat het niet nodig of stigmatiserend was, of ter rechterzijde omdat ze eerder voor assimilatie waren of ze allemaal weer buiten wouden. Alle partijen hebben boter op hun hoofd, maar ook al hebben ze nooit in de regering gezeten, is de invloed van VB op het migratie en integratiebeleid door het sturen van de publieke opinie gewoon groot. Ook de verwachting dat migranten zonder ondersteuning perfect integreren, komt vanuit (extreem)rechts.

Het probleem is dat je intussen met verschillende 'verloren' generaties zit, die je al lang niet meer tot de categorie 'migrant' kan rekenen. We moeten nog altijd veel meer doen om mensen die hier binnenkomen te helpen integreren, maar daarmee gaan we die relschoppers niet tegengaan, want die komen vaak niet eens voort uit de echte nieuwkomers.

Geen idee eerlijk gezegd hoe. De voedingsbodem wegnemen, maar begin er maar aan. Ik vind ook dat die gasten (zwaar) bestraft moeten worden, de straffeloosheid is echt een probleem, maar met ons gevangenissysteem is de kans groter dat ze buitenkomen als zware gangsters, dan als hervormde, schuldbetuigende voormalig rellende jongeren.
Het klopt dat de meeste relschoppers niet tot de echte nieuwkomers zullen behoren, maar het viseren van oa hulpdiensten en bussen, pakweg alles dat met de overheid te maken heeft, kadert wel in een cultivatie van anti westerse ideeen. Ze voelen zich maw nog steeds evenveel migrant dan 3 of 4 generaties geleden, omdat hun voorouders het keer op keer vertikten hun kinderen op te voeden in onze taal en met onze waarden, waardoor keer op keer de kansen die we boden verloren gingen.
Ook betaalt men door die reden zo weinig mogelijk belastingen en accumuleert men zoveel mogelijk steun zonder zich iet of wat schuldig te voelen of te schamen, want daar gaat men in Brussel ook veel verder in dan de “belastingsoptimalisatie” van vele Vlamingen.

Het probleem is vooral dat we een beleid voeren vanuit ons perspectief. Vanuit het perspectief van iemand uit een ander continent waar het leven veel harder is en mensen veel opportunistischer moeten zijn elke dag opnieuw om te overleven, is onze aanpak gewoon veel te soft, ronduit naief en er gewoon om vragen om van geprofiteerd te worden tot en met. Regels qua sociale steun, migratie en ordehandhaving moeten deftig afgelijnd en duidelijk zijn, streng maar rechtvaardig, en vooral deftig gehandhaafd worden. Zo lang we dat niet doen gaat men de vloer blijven aanvegen met ons.

Het respect is duidelijk tot nul gezakt, en dat krijg je niet terug door nog meer te pamperen, maar wel door de juisten bij de kraag te vatten en bvb alle sociale steun en subsidies eens laten stoppen en iedereen terug een aanvraag laten indienen. Je kan dat gerust gefaseerd doen om een administratieve tsunami te voorkomen. Het ontransparante kluwen eens de prullenbak in, en een frisse, eerlijke, compleet gedigitaliseerde reboot, waarin je criminele feiten van jezelf of je minderjarigen ten laste ook in je budget voelt als je steun ontvangt of waar er een extraatje volgt wanneer een diploma wordt gehaald.

Laatst bewerkt:
Het respect is duidelijk tot nul gezakt, en dat krijg je niet terug door nog meer te pamperen, maar wel door de juisten bij de kraag te vatten en bvb alle sociale steun en subsidies eens laten stoppen en iedereen terug een aanvraag laten indienen. Je kan dat gerust gefaseerd doen om een administratieve tsunami te voorkomen. Het ontransparante kluwen eens de prullenbak in, en een frisse, eerlijke, compleet gedigitaliseerde reboot, waarin je criminele feiten van jezelf of je minderjarigen ten laste ook in je budget voelt als je steun ontvangt of waar er een extraatje volgt wanneer een diploma wordt gehaald.
De harde kern zal overleven zonder subsidies, die hebben een intern sociaal systeem zodat ze altijd onderdak en voedsel zullen hebben. Je bent verplicht voor Kevin en Abdel dezelfde sancties door te voeren, maar Kevin zal rapper dakloos en onomkeerbaar kansarm blijven.

Ook betaalt men door die reden zo weinig mogelijk belastingen en accumuleert men zoveel mogelijk steun zonder zich iet of wat schuldig te voelen of te schamen, want daar gaat men in Brussel ook veel verder in dan de “belastingsoptimalisatie” van vele Vlamingen.
Het heeft weinig met dit topic te maken, maar dit vind ik wel een mooie. De Vlaming doet aan belastingoptimalisatie en de "migranten" doet blijkbaar veel in het "zwart" :laugh: . Als er nu één ding is waar wij als Belg goed in zijn, dan is het toch wel manieren zoeken om iets in het zwart te (ver)krijgen. In elke laag van onze bevolking. Hoe dit zelfs als een migratie-probleem wordt weggezet is mij een groot raadsel, om niet te zeggen lachwekkend.

Het heeft weinig met dit topic te maken, maar dit vind ik wel een mooie. De Vlaming doet aan belastingoptimalisatie en de "migranten" doet blijkbaar veel in het "zwart" :laugh: . Als er nu één ding is waar wij als Belg goed in zijn, dan is het toch wel manieren zoeken om iets in het zwart te (ver)krijgen. In elke laag van onze bevolking. Hoe dit zelfs als een migratie-probleem wordt weggezet is mij een groot raadsel, om niet te zeggen lachwekkend.
Dat is net mijn punt: in een land waar belastingsontwijking al een nationale sport is, slagen zij erin toch nog de kroon te spannen op dat vlak, en de afkeer tov onze westerse (seculiere) overheid zal daar ook weer mee te maken hebben verwacht ik.

Want weet jij bvb nog plaatsen waar dit kan?
Tankstations met rode diesel

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan