Relatie met dezelfde bloedband

Hoe ver mag men hierin gaan?

  • Bloedverwantschap in eerste graad (ouders, kinderen)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Bloedverwantschap in tweede graad (grootouders, kleinkinderen, broers of zussen)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    74
For the record: met neven en nichten zoals ze meestal benoemd worden (zoons en dochters van nonkels en tantes), heb je volgens mij verwantschap van de vierde graad en niet van de derde graad.

Neefjes en nichtjes (kinderen van de je broer/zus) zijn inderdaad wel graad 3, maar ik vermoed dat niemand hier een relatie daar oké mee vindt. :unsure:
 
For the record: met neven en nichten zoals ze meestal benoemd worden (zoons en dochters van nonkels en tantes), heb je volgens mij verwantschap van de vierde graad en niet van de derde graad.

Neefjes en nichtjes (kinderen van de je broer/zus) zijn inderdaad wel graad 3, maar ik vermoed dat niemand hier een relatie daar oké mee vindt. :unsure:
Ja, klopt, ik mis me daar ook vaak in omdat in AN beiden neven/nichten zijn, wat eigenlijk vreemd is.

In verschillende dialecten maakt men daar wel onderscheid in, en zijn de kinderen van nonkels en tantes kozijnen. In het Engels maken ze dacht ik ook onderscheid tussen cousins of nephew/niece, en in het Spaans is dat primo of sobrino (allezja indien mannelijk).
 
In dat artikel staat anders meteen al een pak meer nuance.

Hij is getrouwd met Soon-Yi Previn die de geadopteerde dochter is van Mia Farrow and André Previn. Woody Allen heeft 12 jaar een relatie gehad met Mia Farrow maar ze hebben nooit samen gewoond en zijn nooit getrouwd geweest. Hij is nooit een vaderfiguur geweest voor Soon-Yi Previn.

Ge moet u toch al in verschillende bochten wringen om daar die click bait krantenkop van te maken. 🤪
 
In dat artikel staat anders meteen al een pak meer nuance.

Hij is getrouwd met Soon-Yi Previn die de geadopteerde dochter is van Mia Farrow and André Previn. Woody Allen heeft 12 jaar een relatie gehad met Mia Farrow maar ze hebben nooit samen gewoond en zijn nooit getrouwd geweest. Hij is nooit een vaderfiguur geweest voor Soon-Yi Previn.

Ge moet u toch al in verschillende bochten wringen om daar die click bait krantenkop van te maken. 🤪
Klopt, dat het daar veel genuanceerder in staat, daarom dat ik net dat post ipv van de HLN-versie die gewoon zegt "Woody Allen trouwt met adoptiedochter van partner waar hij 12j mee samen was!" Wat de samenvatting is die mensen wél onthouden. 😁
 
Terug
Bovenaan