VTM2 Regi Academy 2022

Lobmans

Well-known member
Binnenkort opent Regi bij VTM 2 voor een tweede keer de deuren van zijn ‘Regi Academy’ waarin hij op zoek gaat naar dé stem van zijn volgende hitsingle. Vanaf donderdag 18 augustus elke donderdag om 20u30 op VTM2.



Vorig jaar eigenlijk wel met de nodige interesse gevolgd. Ik kan de nieuwe Nederlandstalige stijl van Regi van de laatste jaren eigenlijk wel appreciëren, en ook z'n Sportpaleis-show was wel de moeite.
Zeer commercieel natuurlijk, maar het valt moeilijk te ontkennen dat Regi (samen met z'n co-producers) nu eenmaal goed weet hoe hits te scoren.

De kandidaten vorig jaar vielen goed mee qua niveau, ben dus benieuwd naar de nieuwe lichting. Ik hoop alleen dat Kathleen Aerts in de jury wat meevalt want die kan ik (vooral omwille van haar accent en manier van spreken) niet echt uitstaan op tv.
 
Ik heb het, net zoals vorige seizoen, weer uitgezet na 2 audities. Dat belachelijke overenthousiaste geschreeuw is niet nodig om te tonen dat een kandidaat goed is :shutup:
 
Had op zich niet gedacht dat er een nieuw seizoen ging komen.
Er zijn nu al heel wat zangers/zangeressen eigenlijk waar ie mee samenwerkt. Jaap, Camille, Olivia, Pauline,.. en heb niet het gevoel dat de winnares van vorig jaar aan een Olivia of Camille kan tippen
 
Ziet eens in wat een villa's dat die daar zitten.
Dat budget is ook met een factor 10 toegenomen ten opzichte van vorig jaar mijn gedacht.
 
Had op zich niet gedacht dat er een nieuw seizoen ging komen.
Er zijn nu al heel wat zangers/zangeressen eigenlijk waar ie mee samenwerkt. Jaap, Camille, Olivia, Pauline,.. en heb niet het gevoel dat de winnares van vorig jaar aan een Olivia of Camille kan tippen

Voor z'n liveshows werken ze nog wel samen maar qua muziek zijn dat allemaal namen die al lange tijd niks meer met Regi hebben uitgebracht (en al zeker niet meer onder de naam Regi).

1 of 2 singles uitbrengen als "Regi ft...." de nieuwe zanger(es) en die vervolgens gewoon hun eigen weg laten gaan (al of niet nog meewerken aan de producties) zal zowat de nieuwe strategie zijn. En gezien het succes van Regi z'n nummers en shows, is zo'n wedstrijd wellicht ook veel interessanter om aan mee te doen dan pakweg The Voice.
 
Hm, die Jessica was dan wel niet door, maar vond die eigenlijk wel een krachtige stem hebben die wel die van Linda (Mertens) benaderde. Zeker een van de betere om een Milk Inc nummer te brengen. Dat konden zelfs OT en Camille niet op Regi Live vorig jaar (hoewel Camille wel een verdienstelijke poging deed)
 
Hm, die Jessica was dan wel niet door, maar vond die eigenlijk wel een krachtige stem hebben die wel die van Linda (Mertens) benaderde. Zeker een van de betere om een Milk Inc nummer te brengen. Dat konden zelfs OT en Camille niet op Regi Live vorig jaar (hoewel Camille wel een verdienstelijke poging deed)

Ik beschouw het als een quasi zekerheid dat Linda Mertens herself de Milk Inc-nummers zal doen dit jaar in het Sportpaleis, dus op die nummers moet niet echt gelet worden tijdens de wedstrijd.

Ik vond Pauline dat overigens echt wel goed doen vorig jaar.. Die haar stem is echt wel gemaakt voor die nummers.
 
Ik beschouw het als een quasi zekerheid dat Linda Mertens herself de Milk Inc-nummers zal doen dit jaar in het Sportpaleis, dus op die nummers moet niet echt gelet worden tijdens de wedstrijd.
Mag ik uwe glazen bol eens lenen? :unsure:


Ik zie het idd als een opwarmertje om volgende maand bij Regi eens een Milk Inc nummerke mee te zingen
 
Mag ik uwe glazen bol eens lenen? :unsure:


Ik zie het idd als een opwarmertje om volgende maand bij Regi eens een Milk Inc nummerke mee te zingen

Mijn voorspelling was dan ook gewoon gebaseerd op het feit dat er (al langere tijd) optredens van Linda waren aangekondigd op een dancefestival in Ierland begin oktober, toevallig twee weken voor Regi in het Sportpaleis. (dat Spaans festival uit het artikel is pas in november, dus NA het Sportpaleis).
Ze heeft begin deze zomer trouwens in een danscafé in Mol al eens even spontaan achter de toog staan mee zingen op een nummer.
She still got it! :love:
 
Laatst bewerkt:
Volgens de advocaat van Linda is het inderdaad fout dat ze daar op de affiche staat:
“Ze sluit een terugkeer in de toekomst niet uit, maar de affiche van dat event en de bijhorende aankondiging is nog te voorbarig en niet vaststaand", laat hij weten. “Eigenlijk is ze helemaal nog niet toe aan een comeback. Het idee speelt soms door haar hoofd, maar op dit ogenblik is dat nog niet aan de orde, gelet op een aantal zaken die nog verwerkt moeten worden.”
 
Volgens de advocaat van Linda is het inderdaad fout dat ze daar op de affiche staat:
“Ze sluit een terugkeer in de toekomst niet uit, maar de affiche van dat event en de bijhorende aankondiging is nog te voorbarig en niet vaststaand", laat hij weten. “Eigenlijk is ze helemaal nog niet toe aan een comeback. Het idee speelt soms door haar hoofd, maar op dit ogenblik is dat nog niet aan de orde, gelet op een aantal zaken die nog verwerkt moeten worden.”

Dat Spaans festival is echter niet het énige festival waar ze op de affiche staat, binnen twee weken staat ze ook op een event in Ierland waar (zo stond een hele tijd terug al op social media) mensen binnen de organisatie bevestigden dat het wel degelijk zij is die er zal optreden.
Zou dus wel heel toevallig zijn dat er méérdere organisaties die totaal niks met elkaar te maken hebben, haar naam "zomaar" voorbarig op de affiche plaatsen.
 
Moest het toch doorgaan, vind ik het wel bizar dat er zo wordt gereageerd vanuit haar entourage.

Of er is gewoon afgesproken dat iedereen doet alsof hun neus bloedt he, kwestie van de verrassing in het Sportpaleis toch nog ietwat hoog te houden. Het op voorhand bevestigen zou die comeback op voorhand ook al te fel in de spotlights zetten terwijl de onthulling van de winnaar ook al centraal staat in de Sportpaleis-show.

Nuja het zou natuurlijk toch kunnen dat Linda er gewoon voor koos om met een deel vriendinnen (want op die buitenlandse festivals staan behalve Jessy oa ook nog DeeDee, Evi van Lasgo, ... geprogrammeerd, namen die ze goed kent uit de hoogdagen van de Belgische dancejaren) een paar leuke avonden te beleven zonder al te veel media-aandacht, maar ze de echte aandacht in België gewoon nog steeds niet ziet zitten en een comeback hier aan zich voorbij laat gaan.
 
Mag ik uwe glazen bol eens lenen? :unsure:


Ik zie het idd als een opwarmertje om volgende maand bij Regi eens een Milk Inc nummerke mee te zingen

Ik zal m'n glazen bol maar niet te ver weg leggen zeker?

Regi heeft zonet aangekondigd z'n concert komende maand is uitverkocht en al meteen datum voor volgend jaar aangekondigd onder de titel "Regi - The Return" waarvan de "exclusieve pre-sale" meteen start na afloop van de show op 22 oktober (exclusieve pre-sale terwijl het dit jaar pas enkele weken op voorhand uitverkoopt)

Dit jaar dus show afsluiten met bisnummer(s) met Linda, en dan volgend jaar volledige show met haar die een pak vlugger zal uitverkopen dan dit jaar?

Over z'n muziek kunt ge discussiëren, maar marketinggewijs zit het daar wel dik in ok ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: C11
Ik zal m'n glazen bol maar niet te ver weg leggen zeker?

Regi heeft zonet aangekondigd z'n concert komende maand is uitverkocht en al meteen datum voor volgend jaar aangekondigd onder de titel "Regi - The Return" waarvan de "exclusieve pre-sale" meteen start na afloop van de show op 22 oktober (exclusieve pre-sale terwijl het dit jaar pas enkele weken op voorhand uitverkoopt)

Dit jaar dus show afsluiten met bisnummer(s) met Linda, en dan volgend jaar volledige show met haar die een pak vlugger zal uitverkopen dan dit jaar?

Over z'n muziek kunt ge discussiëren, maar marketinggewijs zit het daar wel dik in ok ;)

Je glazen bol werkt echt uitstekend.

https://www.hln.be/bv/video-linda-mertens-nu-al-terug-op-het-podium-in-engeland~acc7a7f9/
 

Daar was geen glazen bol voor nodig hoor want dat optreden was een aantal maanden geleden al gewoon aangekondigd en de affiche daarvan passeerde dan ook soms op Instagram stories enz van andere Belgische zangeressen die daar zouden staan.

Die Belgische dance scene van rond de eeuwwisseling is dan ook gewoon nog enorm hot in sommige landen, namen zoals 2 Fabiola, Jessy, DeeDee, Kate Ryan, Sylver, ... doen in Spanje enz soms optredens voor een paar tienduizenden mensen die alles van voor tot achter meezingen.


 
Laatst bewerkt:
Al die media aandacht is er nu mss ook wel een beetje over.
Laat die gewoon eens rustig doen, op haar tempo. Ipv alles sebiet op de mainpage van de gazetten te zetten.
Sebiet jagen ze haar weer weg
 
Terug
Bovenaan