D
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kijk: bij nen "the flash" (de series) is het zwart zijn van iris bijvoorbeeld geen issue. Die is er gewoon in het verhaal. Dat daar op het internet heel wat mensen over vallen, is gewoon racisme voor mij.Dat is toch subjectief? Het ging erover dat bv. Moonblade bij Horizon Zero Dawn vond dat het een zeer woke spel was met een geforceerde vrouwelijke protagonist terwijl ik dat totaal niet zo ervaarde.
Misschien dat uw punt beter zou overkomen aan de hand van een voorbeeld want zoals ik al zei, de lijn tussen 'goede' en 'geforceerde' diversiteit is voor mij in de praktijk allesbehalve duidelijk. Het is blijkbaar een wijdverspreid probleem maar ik zie telkens dezelfde voorbeelden naar voren komen.
Zelf ken ik de show niet maar als het er zo vingerdik op ligt zonder verdere nuance en context, dan zou ik mij daar ook aan storen. Maar zo'n zaken kom ik dus eigenlijk zelden tegen in de TV series of games die ik kijk/speel.Kijk: bij nen "the flash" (de series) is het zwart zijn van iris bijvoorbeeld geen issue. Die is er gewoon in het verhaal. Dat daar op het internet heel wat mensen over vallen, is gewoon racisme voor mij.
Als ge bij ne supergirl bijvoorbeeld constant van die opmerkingen als "hah je hebt me onderschat omdat ik een vrouw ben zeker?!"
"het is niet omdat ik een vrouw ben dat ik dit niet kan doen". Dan is dat toch ook tenenkrullend hoor.
Als ge bij ne supergirl bijvoorbeeld constant van die opmerkingen als "hah je hebt me onderschat omdat ik een vrouw ben zeker?!"
"het is niet omdat ik een vrouw ben dat ik dit niet kan doen". Dan is dat toch ook tenenkrullend hoor.
Ik heb maar 2 of 3 episodes gekeken en toen was ik het beu eigenlijk. Daarna enkel de crossovers gekekenTenenkrullend is veel gezegd maar daar ga ik wel mee akkoord. Ik heb het zelf niet gezien dus jouw "constant" is natuurlijk subjectief, ik weet niet of het echt zo is maar als ze daar zo hamfisted mee omgaan dan ja dan stoort dat. Maar zulke prekerigheid is altijd problematisch en dat is dan niet de schuld van wokism, klimaat, christendom, anti drugs sentiment, ... maar die van de schrijvers die het zo brengen.
Dat snap ik toch niet hoor. Als hij slecht was, dan gingen er kritieken komen... Omdat hij slecht was.@SithCloud ; Je hebt het toch eerder over karakterisatie dan storytelling en dan nog beiden zijn subjectief.
Er struikelen wel veel mensen over Black Panther en je kan er zeker van zijn dat moest Black Panther slecht geweest zijn dat het wel diezelfde zever over zich had gekregen als ghostbusters. Dat hij slecht was omdat hij te zwart was.
Het aanhalen van andere artistieke restricties uit 19de eeuw verandert niets aan het argument dat de diversiteitsregels 21ste eeuwse restricties zijn.Dat klinkt allemaal heel mooi, alleen is dat historisch gezien natuurlijk absolute quatsch. Had Picasso in zijn tijd een mainstreamfilm proberen te maken met zwarte lgbtq hoofdpersonages, dan had hij geen enkele filmstudio bereid gevonden om die film te draaien. Kans is reëel dat hij er zelfs voor in de cel gegooid zou zijn.
Heeft niets te maken met woke (voor zover het al zou kloppen dat het aanbod schraler en eentoniger is dan vroeger), enkel en alleen met $$$. De ene na de andere superheldenfilm wordt gemaakt, omdat die dingen waanzinnig veel geld opbrengen en razend populair zijn. En door streamingdiensten als Netflix voor wie het belangrijker is om zoveel mogelijke nieuwe content hun platform binnen te pompen, dan om originele, kwaliteitsvolle content te maken.
Tja, dat trek je ook weer gewoon uit je gat he. In theorie zou er net kwaliteitswinst moeten zijn, want Hollywood vist nu in een veel ruimere vijver van acteurs en ander personeel dan twintig jaar terug. In de praktijk kunnen noch jij noch ik daar over oordelen.
En als je gaat beweren dat er in Hollywood mensen worden ontslaan louter en alleen op basis van hun huidskleur of gender, dan mag je dat toch even komen bewijzen hoor.
Heeft niets te maken met identiteitspolitiek. Maar ik ben heel blij dat je het eens bent met het feit dat de aanwezigheid van rollen/castings van minderheden op zich niets te maken hebben met de intrinsieke kwaliteit van een film.
Het aanhalen van andere artistieke restricties uit 19de eeuw verandert niets aan het argument dat de diversiteitsregels 21ste eeuwse restricties zijn.
Vroeger mocht het niet, vandaag moet het bijna. Een gebod of verbod zijn beiden inperkingen van artistieke vrijheid.
Je hebt gelijk dat het voor bedrijven in de eerste plaats om eigen gewin te doen is. Toch is het zo dat men een 'zogenaamde' gewaarwording van sociale rechtvaardigheid (wokeness) aanwendt voor branding en marketing doeleinden. Vandaar ook het ontstaan van de term 'woke capitalism'.
Dat mensen door de diversiteitsquota's in de industrie aan de deur gezet worden omdat ze niet voldoen aan de juiste huidskleur of gender zuig ik niet uit mijn duim. Je vind krantenartikels met meerdere getuigenissen terug dat dit aan de gang is.
En als ik in jouw post 4 keer het woord identiteit of minderheidsgroep zie staan, dan gaat het volgens mij toch echt wel om identiteitspolitiek oftewel een beleid dat toefgepast wordt op basis van de groepen waartoe mensen zich identificeren.
Maar dan zijn ze er tenminste eerlijk over van in het begin.Ik heb maar 2 of 3 episodes gekeken en toen was ik het beu eigenlijk. Daarna enkel de crossovers gekeken
Geef misschien om te beginnen al eens toe dat uw Picasso-stelling zuivere quatsch was. Een voorbeeld geven waaruit zou moeten blijken dat het vroeger allemaal beter was, terwijl het tegengestelde waar was.Het aanhalen van andere artistieke restricties uit 19de eeuw verandert niets aan het argument dat de diversiteitsregels 21ste eeuwse restricties zijn.
Vroeger mocht het niet, vandaag moet het bijna. Een gebod of verbod zijn beiden inperkingen van artistieke vrijheid.
Ja, en dat is door mij en anderen ook al aangeklaagd. Maar dat woke capitalism zou bestaan, doet niets af aan mijn punt.Je hebt gelijk dat het voor bedrijven in de eerste plaats om eigen gewin te doen is. Toch is het zo dat men een 'zogenaamde' gewaarwording van sociale rechtvaardigheid (wokeness) aanwendt voor branding en marketing doeleinden. Vandaar ook het ontstaan van de term 'woke capitalism'.
Dan kan je er vast wel enkele linken.Dat mensen door de diversiteitsquota's in de industrie aan de deur gezet worden omdat ze niet voldoen aan de juiste huidskleur of gender zuig ik niet uit mijn duim. Je vind krantenartikels met meerdere getuigenissen terug dat dit aan de gang is.
Ja, want als je termen als identiteit en minderheidsgroep gebruikt, dan ben je voorstander van identiteitspolitiek.En als ik in jouw post 4 keer het woord identiteit of minderheidsgroep zie staan, dan gaat het volgens mij toch echt wel om identiteitspolitiek oftewel een beleid dat toefgepast wordt op basis van de groepen waartoe mensen zich identificeren.
Oh fijn, 'bait and switch'?Maar dan zijn ze er tenminste eerlijk over van in het begin.
Een vaak toegepaste tactiek in vele woke series is 'Bait And Switch'. Voorbeelden van ogenschijnlijk draagbare serie die seizoen na seizoen erger worden zijn voor mij:
- Orange is the new black
- The 100
- Van Helsing
complottheorieën zoals : als black panther slecht had geweest, dan hadden ze dat op de zwarte acteurs gestoken!Oh fijn, 'bait and switch'?
. Tot complottheorieën toe.
complottheorieën zoals : als black panther slecht had geweest, dan hadden ze dat op de zwarte acteurs gestoken!
Dat is geen complottheorie, dat is een wat-als. Maar hij heeft daar wel een punt, want keer op keer komt het er op neer dat als het verhaal goed is / de productie succesvol is geweest het ligt aan het script (of whatever) en als het verhaal slecht is of de productie geen kaskraker, het ligt aan de diverse rollen of cast.complottheorieën zoals : als black panther slecht had geweest, dan hadden ze dat op de zwarte acteurs gestoken!
Is dat ook niet gewoon omdat je het er dan bij kan nemen zonder dat het zo in het oog springt, vergelijk het met de films die je vroeger zo vaak had waar je de Amerikaanse underdog/held op basis van puur patriotisme de slechte russen/terroristen zag verslaan. Als de film voor de rest op niks trok had je continu het gevoel dat je naar een soort propagandaclip aan het kijken was. Als je nu naar films kijkt en je ziet bvb het verhaal van een vrouwelijk personage duidelijk gestuurd worden door hoe een vrouwelijk personage zich hoort te gedragen volgens de nieuwe normen en voor de rest heeft de film niet veel om handen, dan heb je het gevoel alsof je naar meneer pastoor op zijn kansel zit te luisteren die je vertelt hoe goed zijn moraal is en hoe slecht die van jou wel niet is. Da's irritant.Dat is geen complottheorie, dat is een wat-als. Maar hij heeft daar wel een punt, want keer op keer komt het er op neer dat als het verhaal goed is / de productie succesvol is geweest het ligt aan het script (of whatever) en als het verhaal slecht is of de productie geen kaskraker, het ligt aan de diverse rollen of cast.
Het verschil is dat volgens 'de nieuwe normen' een vrouwelijk personage zich eender welke rol kan aanmeten. En dat haar rol niet per se beperkt moet zijn tot arbitraire genderconventies die eeuwenlang onze samenleving hebben gedomineerd. En dat ze dus ook een rol kan aannemen die vroeger quasi exclusief voor mannen was voorbehouden onder diezelfde genderconventies.Is dat ook niet gewoon omdat je het er dan bij kan nemen zonder dat het zo in het oog springt, vergelijk het met de films die je vroeger zo vaak had waar je de Amerikaanse underdog/held op basis van puur patriotisme de slechte russen/terroristen zag verslaan. Als de film voor de rest op niks trok had je continu het gevoel dat je naar een soort propagandaclip aan het kijken was. Als je nu naar films kijkt en je ziet bvb het verhaal van een vrouwelijk personage duidelijk gestuurd worden door hoe een vrouwelijk personage zich hoort te gedragen volgens de nieuwe normen en voor de rest heeft de film niet veel om handen, dan heb je het gevoel alsof je naar meneer pastoor op zijn kansel zit te luisteren die je vertelt hoe goed zijn moraal is en hoe slecht die van jou wel niet is. Da's irritant.
Daar ben ik toch niet mee akkoord. Het blijft gewoon een vicieuze cirkel waar niet aan te ontsnappen valt. Neem Batwoman op CW:Dat is geen complottheorie, dat is een wat-als. Maar hij heeft daar wel een punt, want keer op keer komt het er op neer dat als het verhaal goed is / de productie succesvol is geweest het ligt aan het script (of whatever) en als het verhaal slecht is of de productie geen kaskraker, het ligt aan de diverse rollen of cast.
wat natuurlijk onzin is.Het verschil is dat volgens 'de nieuwe normen' een vrouwelijk personage zich eender welke rol kan aanmeten.
Het probleem is natuurlijk dat hersenloze actiefilms waar de held 1000 kogels ontwijkt en de slechteriken bijeenmept werkt voor een overwegend mannelijk publiek. (tot een bepaalde leeftijd en hoogstwss intellectHet verschil is dat volgens 'de nieuwe normen' een vrouwelijk personage zich eender welke rol kan aanmeten. En dat haar rol niet per se beperkt moet zijn tot arbitraire genderconventies die eeuwenlang onze samenleving hebben gedomineerd. En dat ze dus ook een rol kan aannemen die vroeger quasi exclusief voor mannen was voorbehouden onder diezelfde genderconventies.
Dan denk ik dat je vergelijking eerder in de andere richting opgaat. Waar de progressieve zijde eerder ijvert dat een vrouw in aanmerking moet komen voor elke rol, zouden films en games ook moeten afstappen van de beperking 'America good, Russia bad'. Russen kunnen goed en slecht zijn, net zoals een vrouw zowel een brave moeder als een stoere soldaat kan zijn.
) Het gros van de vrouwen gaat nu ook niet staan juichen en voor de cinema bivakkeren als rambo elevendertig uitkomt.Als de maker van OITNB het zelf toegegeven hebben dan is het geen complottheorie he:Oh fijn, 'bait and switch'?
Je hebt zo'n ongelofelijk biased bril op je hoofd staan, waardoor letterlijk alles dat je ziet die bias bevestigd. Tot complottheorieën toe.