Ras en gender: Representatie in de filmwereld

Ik denk dat echter een groot probleem is dat de producties gewoon slecht zijn, tegenwoordig. Daar blijf ik bij.

Dat heeft niets met de acteurs te maken, die doen goed werk. Het is het concept.

Top gun was bijvoorbeeld een leuke film, maar... dat was eigenlijk geen goeie film. Het was Top Gun 2.0. Ge moet al ferm uw best doen om de zalen leeg te laten daarvoor. Ok, leuk. Maar qua originaliteit basically iets wat ik op een zatte avond op cafe uit mijn botten kan slaan.

Ghostbusters bijvoorbeeld heeft bakken artikels gehad op het internet dat hij geflopt is omdat... de mannen het niet aankunnen dat er vrouwen in spelen.

Newsflash: ooit gedacht dat misschien, heel misschien, quasi exact dezelfde film opnieuw maken met vrouwen gewoon een slecht idee is? Waarom konden ze daar geen leuk verhaal van gemaakt hebben die breekt met het verleden? Want... we hebben die film al gezien, 40 jaar geleden.

Het wordt bijna een pavlov-reflex van de industrie: plaats een acteur iets of wat uit comfort zone (kan werken, nochtans!) in een rol maar als dan achteraf blijkt dat de film het slecht doet steek het dan op "internet trolls" en "vrouwenhaat" of "raciscme".

Soms is een slechte film een slechte film, niets meer dan dat. Maar nu kunnen ze het steken op... take your pick.

Want toegeven dat je produkt misschien ondermaats is, nee, dat kan niet. Onmogelijk.

Eerlijk: er zijn heel weinig Hollywood-films die goed zijn de laatste jaren.

Ik vond "Hail Ceasar!" schitterend. Omdat het keer... iets anders was. Maar de zoveelste Marvel-bagger, ik merk ze zelfs niet meer op.
 
Laatst bewerkt:
Sequels en remakes verkopen nu eenmaal goed want het is een bekend product met hogere kans op succes. Bij AAA games merk je dezelfde trend op. Stijgende productiekosten betekent dat bedrijven minder risico's willen nemen. Bij Ghostbusters doet men dan alsof men innovatief bezig is door de hoofdrol aan vier vrouwen te geven en dan krijg je weer een idiote discussie rond gender representatie terwijl de echte discussie inderdaad beter over het creatieve bankroet van Hollywood zou gaan.
 
En wat ze van Star Wars gemaakt hebben

”somehow, Palpatine is back…”

Daar is duidelijk lang over nagedacht.
 
Ipv te zagen op de kleur of geaardheid van een personage zaag je dan beter op het feit dat originaliteit in hollywood dood is.
is dat niet deels het gevolg van heel die woke cultuur?

waarom 3 originele films maken als je 4 keer kan scoren met zwarte superman, supergirl, supertransman en de originele superman. direct 5 jaar goed om keer op keer dezelfde te film recycleren for the sake of Diversiteit.
 
is dat niet deels het gevolg van heel die woke cultuur?

waarom 3 originele films maken als je 4 keer kan scoren met zwarte superman, supergirl, supertransman en de originele superman. direct 5 jaar goed om keer op keer dezelfde te film recycleren for the sake of Diversiteit.
Als nu de sequel-craze van het hedendaagse Hollywood òòk nog eens de schuld moet worden van het 'Beest dat Woke Heet', denk ik dat we totaal het pad kwijt zijn...
 
is dat niet deels het gevolg van heel die woke cultuur?

waarom 3 originele films maken als je 4 keer kan scoren met zwarte superman, supergirl, supertransman en de originele superman. direct 5 jaar goed om keer op keer dezelfde te film recycleren for the sake of Diversiteit.
Is dat niet eerder omdat er gewoon meer garantie is dat het gaat opbrengen?
 
Terug
Bovenaan