Racisme

Je mag dat geloven.. daar is niets mis mee. Maar de realiteit is nu eenmaal dat 99.9% van de bevolking zich geen zier aantrekt van wat de politiekers zeggen.
Als dit wel het geval zou zijn hadden we nu geen covid crisis bij wijze van spreken.
Dus jij gelooft niet dat er een heel deel racistische nutters zich aangesproken en gesterkt voelt door wat iemand als een Trump aan het zeggen was? Ik denk dat die rally's toch wel anders aantonen. Je kan ook 1 "sterke man" niet vergelijken met het politiek gehannes dat we hier in België hebben hé.

Dus jij gelooft niet dat er een heel deel racistische nutters zich aangesproken en gesterkt voelt door wat iemand als een Trump aan het zeggen was? Ik denk dat die rally's toch wel anders aantonen. Je kan ook 1 "sterke man" niet vergelijken met het politiek gehannes dat we hier in België hebben hé.
Ik denk dat je teveel gewicht legt in wat woorden van een politieker brabbelt. We zijn niet duitsland anno 1930.
Twittergetoeter heeft heel wat meer invloed denk ik dan.

Ik denk dat je teveel gewicht legt in wat woorden van een politieker brabbelt. We zijn niet duitsland anno 1930.
Want het ene komt je uit in je claims, en het andere niet. Ik snap het.

Wacht, twitter was toch hét communicatiekanaal bij voorkeur van de politicus in kwestie?

Heel deze discussie is toch geweldig eigenlijk, ik wil best geloven dat Trump maar een (kleine) factor was, want zo'n causaal verband kan je moeilijk aantonen. Maar dan claimen dat het zeker niet Trump was kan je evengoed niet zomaar doen hé?

Laatst bewerkt:
Wacht, twitter was toch hét communicatiekanaal bij voorkeur van de politicus in kwestie?

Heel deze discussie is toch geweldig eigenlijk, ik wil best geloven dat Trump maar een (kleine) factor was, want zo'n causaal verband kan je moeilijk aantonen. Maar dan claimen dat het zeker niet Trump was kan je evengoed niet zomaar doen hé?

Agreed, maar twee keer een reportage doen over asian hate crimes en 2 maal enkel naar Trump (laten) wijzen als mogelijke oorzaak is gewoon héél selectief en sturend journalisme.

Agreed, maar twee keer een reportage doen over asian hate crimes en 2 maal enkel naar Trump (laten) wijzen als mogelijke oorzaak is gewoon héél selectief en sturend journalisme.
Goh, ik heb het gisteren maar met een half oog gevolgd maar ik herinner mij vooral dat de interviewees dat sterk naar boven brachten. Ik denk niet dat je in het huidige politiek climaat als journalist veel moeite moet doen om mensen dat te laten zeggen. Nuja Bjorn Soenens gaat ook nooit een prijs winnen voor uitstekende journalistiek denk ik.

Ik reageerde vooral op de ideologische blindheid die hier weer aan de dag wordt gelegd door the usual suspects.

Dan zijn we akkoord dat het niet 'de grootste factor' is.
Ik zeg nergens dat het zeker niet trump is. Ik counter de 'grootste factor'

Goh, ik heb het gisteren maar met een half oog gevolgd maar ik herinner mij vooral dat de interviewees dat sterk naar boven brachten. Ik denk niet dat je in het huidige politiek climaat als journalist veel moeite moet doen om mensen dat te laten zeggen. Nuja Bjorn Soenens gaat ook nooit een prijs winnen voor uitstekende journalistiek denk ik.

Ik reageerde vooral op de ideologische blindheid die hier weer aan de dag wordt gelegd door the usual suspects.
en wat ideologische blindheid betreft kan 'orange man bad' ook best wel tellen hoor.
Boris johnson is ook met de twee voeten vooruit gegaan tegen china wat betreft het virus. Kunnen we daar ook conclusies uit trekken? Gaan we de gestegen hatecrimes in engeland ook aan bojo hangen? of gaan we de verantwoordelijkheid mss eindelijk eens bij het individu leggen.
Ik hoop ook ten zeerste dat we in 2021 over iets anders kunnen praten dan Trump en covid. Ik heb het er een beetje mee gehad.

Dan zijn we akkoord dat het niet 'de grootste factor' is.
Ik zeg nergens dat het zeker niet trump is. Ik counter de 'grootste factor'
Neen, ik zeg dat we dat niet kunnen uitsluiten, net zoals we dat niet kunnen bevestigen. Je moet je bias wat minder als neutraliteit proberen te verkopen, want die argumenten rammelen gewoon.

Hela sloeber, ik heb in mijn 2 posts nooit gesproken van "de grootste factor" hé, integendeel :p
mijn excuses ik verwarde u met stevenfm.
Neen, ik zeg dat we dat niet kunnen uitsluiten, net zoals we dat niet kunnen bevestigen. Je moet je bias wat minder als neutraliteit proberen te verkopen, want die argumenten rammelen gewoon.
Lees mijn post anders nog eens.
goh mss speelt er bij veel mensen het idee dat een virus uit china nu heel hun leven overhoop gegooid heeft.
Dat Trump 'tjaaina' zo mooi gearticuleerd heeft zal er wel toe bijdragen maar zal niet de enigste reden zijn hoor. Mensen kunnen zelf ook nog verkeerde beslissingen nemen buiten wat een politieker/president zegt.
Nu gaan zeggen dat het enkel (of de grootste factor) aan de retoriek van trump ligt is gewoon heel erg kort door de bocht.
Dus wat zeg je anders dan ik? Om dan toch maar weer die sneer van bias te kunnen geven. Whatever floats your boat denk ik dan.
Hier iets zeggen wat Trump ietwat uit de wind zou zetten werkt echt als een rode lap op een stier bij sommige posters. (en dan doel ik vooral op u)
edit... en loser.

Laatst bewerkt:
mijn excuses ik verwarde u met stevenfm.

Lees mijn post anders nog eens.

Dus wat zeg je anders dan ik? Om dan toch maar weer die sneer van bias te kunnen geven. Whatever floats your boat denk ik dan.
Tja, misschien omdat je dingen schrijft als:
ik geloof dat wel dat, dat een invloed heeft gehad.

Dat is niet het verschil tussen een GW Bush en een bill Clinton of Barack Obama of zo hé ...
Je mag dat geloven.. [dat dat een invloed heeft gehad] daar is niets mis mee. Maar de realiteit is nu eenmaal dat 99.9% van de bevolking zich geen zier aantrekt van wat de politiekers zeggen.
Maar zoals altijd gaan al je posts om het ontkrachten van die invloed, maar reageer je wel als een gestoken paard als mensen durven stellen dat jij de invloed van Trump daarin wilt ontkennen.

Tja, misschien omdat je dingen schrijft als:

Maar zoals altijd gaan al je posts om het ontkrachten van die invloed, maar reageer je wel als een gestoken paard als mensen durven stellen dat jij de invloed van Trump daarin wilt ontkennen.
mooi staaltje omdraaien.
De initiele stelling was dat Trump 'de grootste invloed' van asian hatecrimes was. (echt letterlijke woorden)
Het feit dat zaken op de fles gaan, moeders, vaders, zonen en dochters er aan sterven. De familie geen afscheid kunnen nemen van hun dierbaren.
Mensen zitten al een jaar opgesloten, zijn hun job kwijtgeraakt, kunnen niet daten. Dragen gevolgen van long covid.... zitten in financiele nood.
Dat doet iets met een mens..
Maar dat is dus blijkbaar echt allemaal naast de kwestie, niet van toepassing want we weten het allemaal........Trump was het! Met zijn vuile retoriek.
De grote aanstoker, de grote invloed van de asian hate crimes....
Echt wanneer gaan jullie die haat toch eens kunnen loslaten. Dit begint echt belachelijke proporties aan te nemen.
Ofwel hebben jullie geen greintje inlevingsvermogen waarom mensen zulke hatecrimes kunnen plegen. (Wat niet zegt dat ik er begrip voor heb)

mooi staaltje omdraaien.
De initiele stelling was dat Trump 'de grootste invloed' van asian hatecrimes was. (echt letterlijke woorden)
Het feit dat zaken op de fles gaan, moeders, vaders, zonen en dochters er aan sterven. De familie geen afscheid kunnen nemen van hun dierbaren.
Mensen zitten al een jaar opgesloten, zijn hun job kwijtgeraakt kunnen niet daten. Dragen gevolgen van long covid.... zitten in financiele nood.
Dat doet iets met een mens..
Maar dat is dus blijkbaar echt allemaal naast de kwestie, niet van toepassing want we weten het allemaal........Trump was het! Met zijn vuile retoriek.
De grote aanstoker, de grote invloed van de asian hate crimes....
Echt wanneer gaan jullie die haat toch eens kunnen loslaten. Dit begint echt belachelijke proporties aan te nemen.
"Jullie"... Je gooit alles op één hoop (getuige dat je de uitspraken van StevenFM aan iedereen toedicht) en gaat dan vingerwijzen. Niet één post heb ik hier geschreven over dat al die andere factoren niet van toepassing zijn en Trump alleen de grote aanstoker is.

Ik heb hier zelfs letterlijk het tegenovergestelde geschreven: Dat "words matter", maar dat de verantwoordelijkheid daardoor nog altijd niet bij Trump ligt. Maar dat hij er wel een rol in gespeeld heeft.

😂 😂
Allez, ongemeend grappig. Tegenwoordig moogt ge al niks meer posten over eten en drinken als 10% van uw bevolking met een religieus feest bezig is. Wachten tot 21h 's avonds eer ge iets moogt tweeten over eten en drinken.

Dat die bedrijven dat NOG ALTIJD niet beseffen dat ze met hun leven spelen! 😂 😂

😂 😂
Allez, ongemeend grappig. Tegenwoordig moogt ge al niks meer posten over eten en drinken als 10% van uw bevolking met een religieus feest bezig is. Wachten tot 21h 's avonds eer ge iets moogt tweeten over eten en drinken.

Dat die bedrijven dat NOG ALTIJD niet beseffen dat ze met hun leven spelen! 😂 😂
"Mineral water brand accused of religious insensitivity by France's large Muslim population"

Omdat er een paar boze moslims op die tweet geantwoord hebben? Noouu, beetje een overdreven titel, niet?
En dan komt het nog uit zo'n onbekende nieuwswebsite.

"Mineral water brand accused of religious insensitivity by France's large Muslim population"

Omdat er een paar boze moslims op die tweet geantwoord hebben? Noouu, beetje een overdreven titel, niet?

Wat ben je zo snel met je conclusies de laatste dagen. Vroeger was je iets beheerster.
Als je de Twitter opent, zie je duizenden reacties op de tweets van Evian. Tot nu toe was 54 reacties het meeste aantal reacties op een tweet dit jaar. Nu 9.000. Duidelijk verschil toch om te spreken van een kleine rel.

Wat betreft de website, ik heb de eerste engelstalige website gepakt via google daar ik het zelf via een franstalige website heb en niet iedereen begrijpt hier Frans, heb ik gemerkt.

Het waren niet een paar reacties hé.
En dan nog: het punt dat hier al een paar gemaakt is, is dat die luide minderheid ook effectieve gevolgen heeft in de echte wereld. Dit is maar 1 van de zovele voorbeelden hé
A few hours after the message was posted the brand apologised, calling the original post clumsy. Evian said the tweet was not meant to cause offence

Dat is dus het probleem he. Dat die bedrijven daar onder druk ook nog op die onzin ingaan. Terwijl ik zeker ben dat als je de gemiddelde Ramadan deelnemer vraagt of die zich daaraan stoort die es goed moet lachen met die flauwekul.

Terug
Bovenaan