contextbinder
Well-known member
Idd hypothetisch - voor de duidelijkheid bedoel ik niet een discriminatie tussen blanken / Noord-Afrikaan / .... maar een discriminatie tussen het handelen van de politie in Brussel VS pakweg Hofstade.Hypothetische discriminatie, want je hebt het nog niet geprobeerd.
En discriminatie op basis van... situatie? Want zij schatten in wanneer, en die discretionaire bevoegdheid hebben ze. Of denk je dat ze een blanke daar in die buurt voor iets wél oppakken en een Noord-Afrikaan niet?
Als een TV -maker zich geroepen voelt om de situatie op een andere plaats te simuleren ga ik de uitdaging niet uit de weg
Ik ga zelfs nog verder: die zogenaamde inschatting - discretionaire bevoegdheid is mede oorzaak/gevolg van het falend beleid, ik geloof best dat die agenten wel genoodzaakt zijn om dusdanig de situatie in te schatten want anders gooien ze mss wel met granaten i.p.v. stenen maar dat neemt niet weg dat men moet erkennen dat er gewoon geen beleid is t.g.v. gebrek aan personeel, middelen, rechters, opvoeding ... maar zelfs dan zou dergelijke gedrag niet zonder gevolg mogen blijven, dat werkt namelijk alleen maar grensverleggend .... Ik heb op 15 jaar de stationsbuurt van Aalst zien evolueren van een toegankelijke buurt tot een no -go zone waarbij men zelfs beroep doet op speciaal getrainde agenten met hond die gewoon thuis zitten te wachten tot er een oproep komt, 15 jaar geleden was zoiets gewoon compleet ondenkbaar.