Hoeveel keer moet dit nog herhaald worden. Een verhuurder heeft het recht te verhuren aan wie hij wil, hij kan daarbij zelfs objectieve selectiecriteria voor handhaven zoals bv geen huisdieren toelaten, allemaal vanuit het oogpunt zo weinig mogelijk problemen te hebben met de staat van zijn eigendom nadien. Dat er gediscrimineerd word dat is zeker. Als er zich meerdere kandidaat huurders aanbieden is iedere keuze een discriminatie. Dat die keuze ingegeven meestal ingegeven wordt op basis van ras, daar ben ik het niet mee eens, de keuze wordt gemaakt op basis van wie je denkt dat de huurprijs makkelijk zal kunnen betalen.
Komt er zich iemand aanbieden die zegt ik zit momenteel tussen twee jobs in (werkloos, etc), dan zal de verhuurder liefst aan deze persoon niet verhuren, maar ik denk dat het onderscheid hier niet gemaakt wordt of die persoon nu allochtoon of autochtoon is. Dat statistisch er zich meer allochtonen in een slechtere financiële situatie bevinden en bijgevolg hun kans iets verkleint op de huurmarkt daar kan ik eventueel inkomen (alhoewel het gros van de woningen in Bxl volgens mij niet verhuurd wordt door autochtonen), maar indien indien de sjeik van Baghrein zich komt aanmelden, denk ik zelfs dat velen eerder geneigd zullen zijn om deze met open armen te verwelkomen en om een dubbele huurprijs te kunnen aanrekenen.